Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: در حال حاضر بیش از ۸ میلیون مدرک علمی به صورت الکترونیکی در اختیار اعضای هیئت علمی و دانشجویان قرار دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری «رایسست»، تفاهم‌نامه همکاری مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با حضور محمدجواد دهقانی رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و مشاور وزیر رئیس رایسست و ISC، و وحید احمدی رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در محل این مرکز به امضاء رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهقانی در این باره گفت: همکاری علمی پژوهشی یکی از موثرترین راهکار‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی بخصوص در شرایط تحریم است، زیرا در این صورت امکان تبادل مدارک علمی فی مابین و اشتراک گذاری منابع علمی مختلف از قبیل کتاب‌های تخصصی، مقالات مختلف علمی منتشر شده در مجلات معتبر و یا همایش‌های علمی، گزارش‌های فنی و پژوهشی، پایان نامه‌ها وغیره فراهم آمده و باعث صرفه جویی در تأمین بودجه و اعتبار منابع علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها خواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس، امکان درج اطلاعات و متن کامل منابع علمی مانند مقالات، مجلات، مجموعه مقالات، کنفرانس‌ها، متن و چکیده‌ی طرح‌های تحقیقاتی و پایان نامه‌هایی که در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تولید و منتشر شده است جهت نمایه سازی در پایگاه‌های اطلاعاتی مرکز منطقه‌ای وجود خواهد داشت و از این طریق تمامی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی امکان رویت و بهره برداری از این منابع علمی را در آینده خواهند داشت.

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری تصریح کرد: شبکه سازی متخصصان، فن ورزان و پژوهشگران حوزه‌های مرتبط با توسعه علم و فناوری به منظور افزایش توانمندی‌های علمی و پژوهشی و همچنین همکاری با هدف ورود مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در نظام‌های بین‌المللی رتبه بندی از اهداف این همکاری علمی سه جانبه است.

مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در حال حاضر بیش از ۸ میلیون مدرک علمی در پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف خود از جمله مقالات نشریات و همایش‌ها، کتاب‌ها، گزارش‌های طرح‌های تحقیقاتی کاربردی و پایان نامه‌ها در کلیه حوزه‌های موضوعی از جمله علوم انسانی، فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی و به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی دارد که به صورت الکترونیکی و IP-Base در اختیار اعضای هیئت علمی و دانشجویان قرار می‌دهد.

مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور نیز با داشتن هفت گروه علمی وظایف مهم شناسایی درخت علم و مطالعه در تعیین سهم مطلوب کشور از آن در آینده، تحقیق در بومی‌سازی روش‌های علمی سنجش علم و فناوری و تعیین وضع موجود با استفاده از آنها، مسئله‌شناسی نظام علمی کشور، خط مشی سازی و تهیه راهبرد و برنامه، مطالعه و ارائه روش‌های مناسب ترویج علم، انجام تحقیقات بنیادی، توسعه‌ای، کاربردی بر اساس اصل مأموریت‌گرایی و با تمرکز خاص در زمینه‌های سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی را به عهده دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری پایگاه استنادی جهان اسلام اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محسنی از ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: این دانشجویان از اتباع کشور‌های پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کرده اند.

وی افزود: هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی از ایران به همراه خود ببرند.


محسنی گفت: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می‌کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می کنند.


وی افزود: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • فیلم| خبر خوش وزیر ارشاد برای دانشجویان و اساتید
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • سخنرانی علمی «فناوری اطلاعات و امر دینی» برگزار می‌شود
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان