Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@20:42:23 GMT

ترامپ: جنگ‌های احمقانه ما رو به پایان است

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۵۴۸۲

ترامپ: جنگ‌های احمقانه ما رو به پایان است

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر حضور نظامی این کشور در غرب آسیا را نادرست خواند و گفت واشنگتن در حال پایان دادن به «جنگ‌های بی‌پایان احمقانه» است.

وی در مورد تصمیم تازه دولتش برای عقب‌نشینی از مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه، در توییتر نوشته است: «جنگی که برای صدها سال بین گروه‌های مختلف در جریان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالات متحده آمریکا هرگز نباید در خاورمیانه می‌بود.»

ترامپ در ادامه درباره عملیات قریب‌الوقوع ترکیه در این مناطق، نوشت: «۵۰ سربازمان را خارج کردیم. ترکیه باید جنگجویان داعشی اسیر را که اروپا از قبول کردنشان خودداری کرد، تحویل بگیرد. جنگ‌های بی‌پایان احمقانه، برای ما، در حال پایان است.»

کاخ سفید این هفته بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نردیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر کرده‌اند.

در بیانیه کاخ سفید عنوان شده بود که ترکیه پذیرفته چند هزار عضو داعش را که در ماه‌های گذشته اسیر شده‌اند و حالا در اختیار آمریکا و کردها قرار دارند، تحویل بگیرد. اغلب این افراد اتباع اروپا هستند، اما با وجود درخواست مکرر ترامپ، سران کشورهای اروپایی از پذیرش و محاکمه آن‌ها خودداری کرده‌اند. ترامپ پیشتر تهدید کرده بود که ممکن است این اسرا را آزاد کند.

ترکیه از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک «منطقه امن» ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا کرده که قصد دارد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد. دولت ترکیه امروز اعلام کرد که «به زودی» عملیات در شمال سوریه را آغاز می‌کند.

310311

کد خبر 1308812

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه سوریه ایالات متحده آمریکا سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ تیم ملی فوتبال ایران اربعین پیاده روی اربعین آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب لیگ برتر نوزدهم ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست جدید ترامپ در اینستاگرام از جو بایدن

آفتاب‌‌نیوز :

دیگر خبرها

  • ببینید | ترامپ در دادگاه جنایی
  • احمقانه‌ترین دلیل‌های دنیا برای طلاق
  • پست اینستاگرام ترامپ از جو بایدن
  • پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن
  • ساعت ترامپ فقط 99 دلار! (فیلم و عکس)
  • نماینده سوریه: خواهان پایان حمایت آمریکا از تروریسم هستیم
  • پایان کار استعداد ایرانی در ترکیه با نائب قهرمانی
  • رگبار‌های پراکنده در جنوب و غرب استان مرکزی
  • پست جدید ترامپ در اینستاگرام از جو بایدن
  • هوای خوش بهاری تا پایان هفته در گیلان