Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- امروزه با گسترش فضای مجازی، عموم مردم نیز بسیاری از نیاز‌های خود را به صورت غیر حضوری و از بستر اینترنت رفع می‌کنند، در این بین کسب و کارهای اینترنتی که دارای مجوز از مراجع ذیصلاح نیز هستند، این روز‌ها درمورد بحث احراز هویت افراد برای ارائه خدمات به آن‌ها با مشکلاتی روبرو هستند که این امر کسب و کار آن‌ها را با معضل روبرو ساخته، به طوریکه حتی در پرونده‌هایی در مورد جعل هویت از طریق‌ کارت‌های بانکی برای استفاده از خدمات این پلتفرم‌ها، حساب این کسب و کار‌ها به طور کلی مسدود می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، با توجه به اینکه این روز‌ها سوء استفاده‌هایی در فضای مجازی و خرید‌های اینترنتی صورت گرفته، این موضوع باعث آن شده تا کسب و کارهای  اینترنتی با موانعی روبرو شوند. با توجه به این موضوع، مسئله احراز هویت از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه اگر برای این موضوع راه حل درستی اندیشده شود، دیگر شاهد مشکلاتی که در رابطه با جعل هویت و خرید با کارت بانکی جعلی و دزدی پیش می‌آید، نخواهیم بود.

در این راستا از جمله این مشکلات آن است که اگر فردی با کارت بانکی جعلی و سرقتی از خدمات و محصولات اینترنتی استفاده کنند، اگر این موضوع کشف شود، در ابتدا پلیس و قوه قضائبه حساب این کسب و کار‌های اینترنتی را مسدود می‌کند که این امر برای این پلتفرم‌ها مشکلات فراوانی را به بار می‌آورد و به نوعی موجب می‌شود، کسب و کار آن‌ها بخوابد، حال برای بررسی این موضوع سید علی مجتهد زاده وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با فرارو به بیان این مسئله پرداخته که چگونه می‌شود، که‌در همان ابتدا کسب و کارهای اینترنتی بسته نشود وهم با اقدامات پیشگیرانه، جرائم در این حوزه به حداقل خود برسد.

سید علی مجتهد زاده وکیل پایه یک دادگستری 

به نظر شما راهکار‌های احراز هویت در فضای‌مجازی بخصوص برای‌کسب وکار‌های اینترنتی چیست، چرا که آن‌ها در این زمینه با معظلاتی روبرو شدند که حتی این امر منجر به مسدود شدن حسابشان به خاطر خرید با کارت بانکی جعلی و یا دزدی بود؟

در این زمینه با توجه به وسعت موضوع و تعداد جرائمی که می‌تواند رخ دهد، باید یک کارکارشناسی صورت گیرد، تا بتوان با ارائه راهکار‌هایی که به نظر می‌رسد، چندان سخت نیستند و هزینه زیادی نیزدر پی ندارند، از وقوع بسیاری از جرائم این حوزه جلوگیری کرد،

به طور مثال برای احراز هویت افراد در بستر اینترنت و فضای مجازی و به منظور جلوگیری از اعمال مجرمانه در حین خرید با استفاده از کارت‌های بانکی، می‌توان از طریق کد شناسایی که به تلفن همراه افراد ارسال می‌شود، از طریق درگاه بانک افراد را شناسایی کرد.

از سوی دیگر نیز بانک‌ها نیز می‌توانند تدابیری اتخاذ کنند که جلوی چنین سوءاستفاده‌هایی‌گرفته شود، چرا که کسب و کار‌های اینترنتی در این وضعیت خود نمی‌توانند اقدام به احراز هویت افراد برای فعالیت‌های بانکی از جمله خرید‌های اینترنتی کنند، اما می‌توان با راهکار‌هایی که وجود دارد و بنده به یکی‌ازآن‌ها اشاره‌کردم، از بروزجرائم در این حوزه تا حدود زیادی جلوگیری کرد

به نظر شما آیا این شیوه احراز هویت افراد در فضای مجازی که به آن اشاره کردید، می‌تواند نقش بازدارندگی خوبی را داشته باشد؟

بله، اگر این کار اجرا شود، با ارسال پیامک حاوی کد فرد خریدار شناسایی می‌شود، حال اگر کسی شماره خود را در اختیار کسی داده باشد، باز او مسئول است چراکه شماره خط به نام اوست و وی مسئول است، در چنین مواردی هرکسی باید از حریم شخصی خود دفاع کرده و شماره خود را در اختیار غیر قرار ندهد.

به بیان دیگر اگر چنین شیوه‌ای که پیچیدگی چندانی نیز ندارد، به مرحاه اجرا درآید، احراز هویت افراد در فضای مجازی به خصوص برای ارائه خدمات از جمله خرید‌های اینترنتی یا استفاده ازخدمان پلتفرم‌های آنلاین رایگان تبلیغاتی استفاده کرد و بدین ترتیب‌هویت اشخاص به راحتی با توجه به چنین موضوعی قابل شناسایی است و دیگر هر شخصی مسئول اقدامات خود خواهد بود و کسب و کار‌های اینترنتی نیز دیگر به خاطر خلاف یک فرد که آن‌ها در ارتکاب آن جرم هیج نقشی نداشتند، دچار مشکل نخواهند شد و حسابشان مسدود نمی‌شود.

با توجه به گسترش روز افزون مردم از خدمات اینترنتی در بستر فضای مجازی برخی از مجرمان با استفاده از کارت‌های بانکی جعلی و سرقتی، باعث مسدود شدن حساب ابن نوع از کسب و کار‌ها می‌شوند، آیا نمی‌توان ترتیبی اتخاذ کرد که برای حمایت از آن‌ها، رویه قضایی این نوع از پرونده‌ها مسیر دیگری را طی کنند که به مسدود شدن حساب آن‌ها ختم نشود؟

در این رابطه لازم است در وهله اول به اقدامات رئیس جدید قوه قضائیه اشاره کرد که در حوزه کسب و کار بخش‌نامه‌خوبی را صادر کرده‌اند، از جمله اینکه اگر شرکتی پرونده‌ای در قوه قضائیه داشت لازم نیست مدیرعامل خود شخصا به دادگاه مراجعه کند، بلکه نماینده قانونی و یا وکیل وی نیز می‌تواند در دادگاه حاضر باشد.

در مورد موضوع مورد اشاره نیز قوه قضائیه می‌تواند با توصیه‌هایی که به قضات صورت می‌گیرد، به آن‌ها گفته شود، در پرونده‌های اینچینی می‌توان از کسب و کار‌هایی که هیچ‌گونه نقشی در رخ دادن اعمال مجرمانه نداشته‌اند، حمایت کرد.

این حمایت به چه نحوی می‌تواند باشد؟

ببینید، اولا اگر قاضی حساب یک پلتفرم را مسدود می‌کند، باید حداکثر زمان این امر ۴۸ ساعت باشد، تا سریعا به پرونده رسیدگی شود.

در ضمن نکته مهم این است که در چنین پرونده‌هایی ممکن است خرید با کارت بانکی در حد ۵۰ هزار تومان باشد، اما حسابی که مسدود می‌شود، دارایی گردش یک میلیارد تومانی باشد، در این رابطه بهترین راه‌حل این است که در هر پرونده قاضی به هر میزانی که کلاه‌برداری شده، به همان میزان‌و مبلغ حساب را مسدود کند.

یعنی از نظر قانونی چنین امکانی وجود دارد؟

بله، نمی‌شود که به خاطر مبلغ کمی شما کل حساب یک پلتفرم و سایت اینترنتی را که به مردم ارائه خدمات می‌دهد و در طول روز صد‌ها هزار نفر از شهروندان از خدمات آن استفاده می‌کند مسدود کنید، به طور مثال برای ۱۰۰ هزار تومان، بنابراین راه‌حل این موضوع نیز همان است که گفته شد، قاضی می‌تواند به همان مبلغ کلاه‌برداری شده حساب پلتفرم‌های رایگان تبلیغات اینترنتی را مسدود کند، تا در فعالیت و کسب و کار‌ها خللی به وجود نیاید، چون در عمل نیز آن‌ها هیچ‌گونه دخالتی در ایجاد اعمال مجرمانه نداشته اند و در این بین نیز آن‌ها نباید دچار ضرر و زیان شوند.

وضعیت حمایت قانونی از کسب و کار‌های اینترنتی به اعتقاد شما در چه وضعی قرار دارد؟

در این رابطه اولا باید با اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام می‌شود از حق کسب و کار‌های قانونی که در این عرصه حضور دارند، دفاع کرد، آن‌هم در شرایطی که کشور در وضعیت تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا قرار دارد و وضعیت اقتصادی عادی نیست، بنابراین حمایت قانونی‌ای که از آن‌ها به طور مثال در رابطه با این کلاه‌برداری‌ها صورت می‌گیرد، این است که قاضی محترم می‌تواند با صدور یک قرار تامین یا دستور موقت، به همان میزان‌و مبلغی که کلاه‌برداری صورت گرفته، حساب آن کسب و کار اینترنتی را مسدود کند.

همچنین در این رابطه گردش حساب و نوع فعالیت آن‌ها مشخص است و نیازی نیست که برای مبلغ کوچکی کل حساب این نوع از کسب و کار‌ها را مسدود کرد، چون در فضای فعلی باید از کسب و کار‌های اینترنتی‌که افراد با هزینه خود ایجاد کرده‌اند حمایت‌کرد وآن‌ها را در اشتغال‌زایی هرچه بیشتر با انواع حمایت‌های قانونی یاری کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کسب و کارهای اینترنتی احراز هویت کارت بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا تبلیغات در گوگل برای کسب و کارهای ایرانی امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بله، امکان پذیر است؛ اما تنها در صورتی که شرایط خاصی را از قبل آماده کرده باشید. این شرایط را بصورت کامل در ادامه شرح می‌دهیم. - اخبار بازار -

یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین،  تبلیغات در گوگل  (گوگل ادز) است و مزایای زیادی برای کسب و کارها دارد. اما با توجه به اینکه تحریم‌های بین المللی مختلفی علیه ایران اعمال شده، گوگل ادز نیز با پیروی از این تحریم‌ها، اجازه تبلیغات در گوگل را به کسب و کارهای ایرانی نمی‌دهد؛ اما تحت شرایطی این امکان وجود دار که کسب و کارهای ایرانی نیز بتوانند از مزایای تبلیغات گوگل ادز بهره‌مند شوند.

تحریم‌های گوگل شامل چه کسب و کارهایی می‌شود؟

گوگل بطور کلی مشکلی با ملیت ایرانی ندارد، تنها چیزی که شامل تحریم‌ها می‌شود، موقعیت جغرافیایی است. اگر موقعیت جغرافیایی کسب و کار شما در ایران باشد و گوگل بتواند این موضوع را تشخیص دهد، کسب و کار شما شامل تحریم خواهد شد و اجازه استفاده از گوگل ادز را نخواهد داشت.

پس فارغ از نوع کسب و کار شما، فاکتور تعیین کننده در تحریم یا عدم تحریم کسب و کار شما، موقعیت جغرافیایی کسب و کار شما است. اما گوگل چطور تشخیص می‌دهد که کسب و کار شما در ایران است یا خیر؟

در واقع تشخیص این موضوع چندان کار دشواری نیست. اولین چیزی که موقعیت کسب و کار شما را لو می‌دهد، دامنه وب‌سایت شما است. اگر از دامنه دات آی آر یا همان .ir استفاده می‌کنید، از نظر گوگل شما یک کسب و کار ایرانی هستید و شامل تحریم می‌شوید.

با توجه به این که .ir دامنه ملی و اختصاصی ایران است، پس شامل تحریم می‌شود. البته دامنه‌های .irتا قبل از سال 1399 تحریم نبودند و تبلیغات در گوگل برای کسب و کارهای ایرانی با دامنه دات آی آر، ممکن بود. اما از این سال به بعد دیگر چنین امکانی وجود ندارد.

مورد دومی که موقعیت کسب و کار شما را آشکار می‌کند، موقعیت جغرافیایی هاست یا سرور وب سایت شما است. البته این موضوع برای همه نیست، اما اخیرا به مراتب مشاهده شده که سایت‌هایی با دامنه‌های بین المللی، تنها به دلیل اینکه هاست ایرانی داشتند، مجاز به استفاده از تبلیغات گوگل نشده‌اند.

چطور تبلیغات در گوگل برای کسب و کارهای ایرانی ممکن می‌شود؟

برای اینکه کسب و کارهای ایرانی بتوانند از تبلیغات در گوگل استفاده کنند، مهم‌ترین نکته است که از یک دامنه بین المللی مانند .com استفاده کنند. سایر دامنه‌های بین المللی مانند .net و .org و... نیز قابل قبول هستند اما پیشنهاد ما .com است.

اگر سایت شما در حال حاضر، با دامنه .ir فعال است، کافی است دامنه با پسوند .com مورد نظر خودتان را خریداری کرده و از شرکت هاستینگ‌تان درخواست کنید که دامنه .com را در کنار دامنه قبلی‌تان (.ir) پارک کند. با پارک کردن یک دامنه در کنار یک دامنه دیگر، سایت شما با هر دو دامنه در دسترس قرار خواهد گرفت و مشکلی برای استفاده از گوگل ادز ایجاد نخواهد کرد.

در مورد موقعیت مکانی هاست یا سرویس میزبانی وب سایت، ما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت امکان، از هاستی غیر از هاست‌های ایرانی استفاده شود تا احتمال مسدود شدن اکانت گوگل ادز شما به به صفر برسد.

همانطور که گفته شد، گوگل اخیرا برخی سایت‌ها را علارغم اینکه دامنه بین المللی دارند، از تبلیغات در گوگل منع می‌کند. بعد از ریشه یابی دقیق موضوع متوجه شدیم که نکته مشترک بین تمام این سایت‌ها این بود که از هاست‌های داخلی استفاده می‌کردند.

پس توصیه ما به شما این است که از هاست آلمان یا سایر کشورهایی که شامل تحریم‌های گوگل نمی‌شوند استفاده کنید.

 

شروع تبلیغات در گوگل برای کسب و کارهای ایرانی

بعد از فراهم کردن شرایط بالا، زمان آن می‌رسد که تبلیغات در گوگل را شروع کنید. برای شروع کار شما به یک اکانت گوگل ادز نیاز دارید و یک کارت پرداخت بین المللی. توجه داشته باشید که برای ساخت اکانت گوگل ادز نباید با آی پی ایران وارد سایت گوگل ادز شوید و باید از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید.

برای شارژ اکانت گوگل ادز نیز به یک حساب بین المللی نیاز دارید. گوگل برای شارژ حساب، ارزهای مختلفی را پشتیبانی می‌کند و از این لحاظ محدودیت خاصی وجود ندارد. پس از انجام شارژ اکانت شما می‌توانید تبلیغ خود را ایجاد کرده و آن را به نمایش بگذارید.

اما به دلیل وجود محدودیت‌ها در ایجاد حساب بانکی و پرداخت‌های بین المللی برای ایرانی‌ها، امکان شارژ اکانت گوگل ادز برای اکثر افراد وجود ندارد. راه حل این مشکل، استفاده از خدمات شرکت‌های واسط است.

شرکت‌های زیادی برای ارائه خدمات گوگل ادز و تبلیغات در گوگل وجود دارند که در ازای پرداخت کارمزد، عملیات شارژ اکانت‌های گوگل ادز را انجام می‌دهند. شما با پرداخت ریالی، می‌توانید با هر ارزی اکانت خود را شارژ کنید. البته در برخی شرکت‌ها در انتخاب ارز محدودیت‌هایی وجود دارد و شما مجبورید از بین دو یا سه ارز، انتخاب کنید؛ اما شرکت‌هایی نیز وجود دارند که تبلیغات در گوگل با آن‌ها هیچ محدودیتی در ارز و میزان شارژ اکانت گوگل ادز ندارد. شما می‌توانید با هر ارزی (دلار، درهم، لیر، رینگیت و ...) و به میزان دلخواه حساب گوگل ادز خود را شارژ کنید.

آیا جایگزینی برای تبلیغات در گوگل وجود دارد؟

سرویس‌های داخلی و خارجی زیادی برای تبلیغات آنلاین وجود دارند که چالش‌های گوگل ادز را ندارند. اما مسئله اصلی در این سرویس‌ها این است که ویژگی‌های خاص و محبوب گوگل ادز را ندارند.

دلیل محبوبیت گوگل ادز نسبت به سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال این است که با تبلیغات در گوگل شما به کاربرانی دسترسی پیدا می‌کنید که در همین لحظه به دنبال کالا یا خدمات شما هستند و این نرخ تبدیل تبلیغ در گوگل را تا حد بسیاری زیادی بالا می‌برد.

کسب و کارهای ایرانی سالانه میلیون‌ها دلار صرف تبلیغات در گوگل می‌کنند و این نشان می‌دهد که گوگل ادز بی‌دلیل به سایر روش‌های تبلیغات آنلاین ترجیح داده نمی‌شود. برای استفاده از خدمات تبلیغ در گوگل ادز، کافیست عبارت "تبلیغات در گوگل" را در گوگل جستجو کنید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • تسلط بر زمان
  • برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه خوزستان/ اتصال عمده دستگاه‌های احراز هویت به بانک اثرانگشت
  • تزلزل هویت از مشکلات بازار تاریخی خوی
  • جهان امروز نیازمند انجام کارهای عالی در حوزه طنز و کمدی است
  • اجرا و صدور به موقع احکام حقوقی کارکنان مجموعه وزارت بهداشت
  • ضرورت احراز استطاعت زائران حج ۱۴۰۳
  • ۳ مزیت از خرید بلیط هواپیما آنلاین
  • اعتراض تند خادم به امامت صدیقی در نماز جمعه و ردصلاحیت خودش
  • آیا تبلیغات در گوگل برای کسب و کارهای ایرانی امکان پذیر است؟