Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: جوانان نخبه و استعدادهای برتر امروز در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها بر بستر زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی، ضمن خلق ارزش افزوده و اشتغال، پیشرفت درون‌زا و اقتدار را برای کشور به ارمغان می‌آورند.

سورنا ستاری امروز (چهارشنبه) در دیدار دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی با مقام معظم رهبری، پیشرفت درونزای علمی را بر اساس نیروی انسانی، آموزش و فرهنگ بومی، رویکرد بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد و گفت: از نظر ما نخبه کسی است که برای کشور خود ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کند و بر این اساس حمایتهای بنیاد ملی نخبگان منوط به انجام کار و تلاش و نوآوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخبه کسی است که برای کشور خود ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کند

ستاری، طرح سرآمدان علمی و برگزاری جوایز مصطفی (ص) و شهید احمدی روشن را از جمله برنامه‌های در حال اجرای بنیاد ملی نخبگان خواند و افزود: اقتصاد دانش‌بنیان در نقطه مقابل اقتصاد نفتی و وابسته است و در آن، کیفیت نیروی انسانی و وارد کردن بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری اصل است.

گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان

ستاری همچنین روز گذشته و در حاشیه بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر گزارشی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان ارائه داد و گفت: با مجوز رهبر معظم انقلاب اسلامی کمک بسیار خوبی از صندوق توسعه ملی در اختیار بخش علمی کشور قرار گرفت که با این کمک پروژه‌های علمی و دانش‌بنیان در جهت مقاوم‌سازی اقتصاد کشور و مقابله با تحریم‌ها کیفیت و سرعت زیادی گرفته است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به طرح ایجاد پهنه‌های نوآوری در کنار دانشگاه‌ها و مراکز علمی مستعد، ایران را بزرگ‌ترین زیست‌بوم نوآوری در غرب آسیا دانست و افزود: اکنون بیش از ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان با درآمد ۹۰ هزار میلیارد تومانی، زمینه اشتغال مستقیم ۳۰۰ هزار نفر را فراهم کرده‌اند.

ستاری، زیست‌بوم تولید داروهای پیشرفته را نمونه‌ای موفق از اعتماد به جوانان پر انگیزه کشور خواند و گفت: در اثر ارتقای این زیست‌بوم، مهاجرت نخبگان در بخش داروسازی تقریباً متوقف شده است و هر دارویی که وارد این چرخه شود، حداکثر تا دو سال بعد، تجاری و وارد بازار مصرف مردم می‌شود.

در این دیدار و پیش از سخنان رهبر انقلاب ۱۲ تن از نخبگان و محققان رشته‌های مختلف، دیدگاه‌های خود را بیان کردند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر چهارشنبه با انتشار پستی در فضای مجازی اعلام کرد استان قزوین در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

اعلایی در این پست خود آورده است:

کسب رتبه اول کشور در سال ۱۴۰۲، در توسعه اقتصاد دانش بنیان را به فعالین این عرصه در استان قزوین تبریک میگویم. از دانشگاهیان، نخبگان، کارآفرینان و مدیران اجرایی دخیل در کسب این موفقیت به سهم خودم سپاسگزارم.

کد خبر 6088052

دیگر خبرها

  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود