Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:39:19 GMT

فیروزی: چین، ژاپن و قطر آبروی آسیا را خریدند

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۵۷۱۴

فیروزی: چین، ژاپن و قطر آبروی آسیا را خریدند

تازه‌ترین دور مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان پنجم مهرماه در دوحه آغاز و سوت پایان این رقابت‌ها با قهرمانی تکراری ایالات متحده آمریکا به صدا درآمد.
آمریکایی‌ها که سال‌ها در صدر جدول رده‌بندی این رقابت‌ها قرار دارند در دوحه ۱۴ طلا، ۱۱ نقره و ۴ برنز کسب کرده و بار دیگر قهرمان شدند.
همچنین دوومیدانی‌کاران تیم‌های کنیا با ۵ طلا، ۲ نقره و ۴ برنز و جامائیکا با ۳ طلا، ۵ نقره و ۴ برنز عناوین دوم و سوم این رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که ورزشکاران جمهوری خلق چین در بین قهرمانان آسیایی بهترین عملکرد را داشتند آنان با کسب ۳ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز در جایگاه چهارم و ملی‌پوشان ژاپن نیز با ۲ طلا و یک برنز پس از چین در جایگاه هشتم این جدول ایستادند.
اما آنچه که بیش از همه در این دوره از رقابت‌ها به چشم آمد برگزاری موفقیت‌آمیز آن در دوحه بود؛ موضوعی که «سباستین کو» رییس فدراسیون جهانی دوومیدانی نیز در تازه‌ترین اظهارات خود به آن اشاره و از قطری‌ها قدردانی کرد.


وی گفت: نمایش ورزشکاران در مسابقات جهانی دوومیدانی باورنکردنی بود اما دوحه هم شرایط بی‌نظیری در میزبانی داشت.
کو برگزاری این رقابت‌ها در قطر را از نظر عملکرد یکی از بهترین‌های تاریخ این مسابقات خواند و افزود: کسانی که دوومیدانی را دنبال می‌کنند، می‌دانند کارشناسان در این رشته ورزشی براساس عملکرد ورزشکاران‌ رتبه‌ نهایی را اعلام می‌کنند.
وی ادامه داد: براساس معیار و مقایسه‌ای که صورت گرفت ورزشکاران بهترین نتیجه تاریخ این رقابت‌ها را در این دوره کسب کرده و این نمایش‌ها به واقع باورنکردنی است؛ البته که اعتبار بهترین نتیجه تاریخ تنها به عملکرد ورزشکاران در این دوره مربوط نشده و شرایط و امکاناتی که از سوی میزبان به منظور برگزاری این مسابقات فراهم شد نیز در این نتیجه تاثیرگذار بود.
به گفته وی مسئولان برگزارکننده زمینی که برای برگزاری مسابقات و همچنین محلی که برای تمرین ورزشکاران آماده کرده بودند در دنیا بی‌نظیر بوده و همین مساله بر کیفیت مسابقات تاثیر مثبت گذاشت.


رییس فدراسیون جهانی خاطرنشان کرد: ما بیش از هر رشته دیگری در این رشته به کشورها توجه داریم در این دوره ورزشکاران ۴۳ کشور موفق به دریافت مدال شده و در جدول مدال‌ها قرار گرفتند و  ۸۶ رکورد ملی نیز شکسته شد.
کو تاکید کرد: ما سعی داریم ورزشکاران فرهنگ‌های متفاوت و شرایط مختلفی را تجربه کنند چرا که معتقدیم این همان چیزی است که ورزش دوومیدانی را در دسترس عموم قرار می‌دهد.
«قاسمعلی فیروزی» مربی و کارشناس دوومیدانی کشورمان نیز در این ارتباط گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی قطر، تقویم مسابقات قهرمانی جهان در این دوره تغییر و این مسابقات در مهرماه برگزار شد، این در حالی است که به طور معمول قهرمانی جهان در اواخر مردادماه و اوایل شهریورماه برگزار می‌شد.


به گفته وی این مساله بر نتایج یک تا ۳ ماده مانند پیاده‌روی زنان و ماراتن تاثیر منفی گذاشت اما در ۹۰  درصد ماده‌ها شاهد رشد رکوردی ورزشکاران بودیم که اتفاق میمون و مبارکی است.
وی در پاسخ به این پرسش که "دلیل اصلی رشد رکوردی در این دوره از مسابقات چیست؟" عنوان کرد: افرایش رشد رکورد در مسابقات طبیعی است اما میزبانی و سرمایه‌گذاری کشورها در این دوره علت اصلی رشد قابل توجه رکوردها بوده است.
فیروزی درباره عملکرد نمایندگان آسیا در این دوره نیز عنوان کرد: کشورهای چین و ژاپن عملکرد مطلوب‌تری نسبت به سایر کشورهای قاره کهن داشتند و قطر نیز به عنوان میزبان آسیا را روسفید کرد.


یکی از نقاط  خاکستری برگزاری این دوره از مسابقات که خبرساز نیز شد حضور کم‌رنگ تماشاگران قطری در محل برگزاری و تماشای مسابقات از نزدیک بود؛ با این حال این کارشناس دو ومیدانی این موضوع را نقطه ضعف ندانست و عنوان کرد: قطر کشوری کوچک با جمعیت کم است از این رو نباید انتظار داشت تعداد تماشاگران این دوره با تعداد تماشاگران مسابقات در اروپا و آمریکا برابری کند، در آن کشورها جمعیت بالا و کشورها نزدیک به هم هستند از این رو هنگام برگزاری مسابقات  طبیعی است که ورزشگاه‌ها پر شود.
 بیشتر رقابت‌های این دوره در ساعات پایانی عصر و شب برگزار شد که فیروزی در این باره نیز تاکید کرد: تفاوت در زمانبندی مسابقات یکی از نکات جالب این دوره از رقابت‌ها بود که مورد استقبال کارشناسان نیز قرار گرفت.
بررسی عملکرد ورزشکاران اعزامی ایران به مسابقات جهانی
«احسان حدادی» در پرتاب دیسک، «حسن تفتیان» در دوی ۱۰۰ متر و «مهدی پیرجهان» در دوی ۴۰۰ متر با مانع نمایندگان ایران در این مسابقات بودند.
تفتیان و پیرجهان در همان روز نخست و در جریان برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی حد نصاب لازم برای صعود به مرحله نیمه نهایی را بدست نیاوردند و خیلی زود از گردونه رقابت‌ها خارج شدند.
و اما حدادی با صعود به فینال و قرار گرفتن در جایگاه هفتم به کار خود پایان داد.


گفته شد قهرمان دوی سرعت ایران با مصدومیت در این مسابقات شرکت کرده و فیروزی در این خصوص اظهار داشت: ورزشکاری که مصدوم است اصلا نباید در مسابقات شرکت کند تا مصدومیتش تشدید نشود؛ متاسفانه ورزشکاران ایرانی هنگامی که در مسابقات نتیجه مورد انتظار را کسب نمی‌کنند با طرح موضوع مصدومیت که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست بهانه‌گیری می‌کنند که بهتر است به جای این بهانه‌جویی‌ها راهکاری برای برطرف کردن مشکلات روحی و روانی خود پیدا کنند.
به گفته فیروزی حداقل انتظار کارشناسان و علاقه‌مندان، صعود یک مرحله‌ای تفتیان در این مسابقات بود که البته که حاصل نشد.
فیروزی درباره عملکرد پیرجهان نیز اظهار داشت: معتقدم این ورزشکار به دلیل شرکت در لیگ قهرمانی باشگاه‌های کشور با خستگی در این مسابقات شرکت کرد و اگر با آمادگی کامل اعزام می‌شد امکان عبور از مرحله مقدماتی را داشت و شاید هم ورودی المپیک را هم بدست می‌آورد.
وی درباره حدادی نیز گفت: حدادی همان حدادی گذشته است هرچند که هفتم شده باشد؛ او اگر پرتاب ابتدای فصل در آمریکا را تکرار می‌کرد به طور حتم مدال می‌گرفت و رکوردهایش در ایران دست‌نیافتنی‌تر می‌شد.
برخی از کارشناسان معتقدند سن حدادی  بالا رفته و بهتر است جای خود را به جوانان بسپارد اما این کارشناس معتقد است این ورزشکار در رشته‌ای فعالیت می‌کند که رکورد در آن حرف اول را می‌زند و تا زمانی که او بهترین رکورد ایران را در اختیار دارد باید از او حمایت شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرتاب دیسک قطر دوومیدانی دوحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال

به گزارش "ورزش‌سه"، با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات فوتسال جام جهانی سه شهر بخارا، تاشکند و اندیجان میزبانان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ خواهند بود.

جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ دهمین دوره جام جهانی فوتسال است که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد. برای چهارمین بار است که این مسابقات در قاره آسیا و برای اولین‌بار است که در آسیای مرکزی برگزار می‌شود. تیم ملی پرتغال با قهرمانی در دوره قبلی مسابقات مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها است.

دیگر خبرها

  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • سفال‌منش: عملکرد قرقیزستان و افغانستان شگفتی است نه حذف ژاپن
  • جام ملت های فوتسال آسیا/ ژاپن حذف شد
  • ژاپن از جام ملت‌های فوتسال آسیا حذف شد!
  • بزرگترین شگفتی مسابقات فوتسال آسیا؛ ژاپن حذف شد
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌ها حذف شد!
  • حذف غیرمنتظره ژاپن از فوتسال آسیا
  • قضاوت دو داور ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران زنجانی