Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@14:39:55 GMT

گزارشی از جنگ پنهان میان کره شمالی و اسرائیل

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۵۷۵۴

گزارشی از جنگ پنهان میان کره شمالی و اسرائیل

یک موسسه آمریکایی گزارش مفصلی از جنگ پنهان کره شمالی و اسرائیل و اتفاقات بسیار جنجالی میان دو طرف را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جی سولومون، کارشناس آمریکایی موسسه واشنگتن در گزارشی با عنوان "جنگِ در سایه میان کره شمالی و اسرائیل" ضمن اشاره به تلاش‌های پنهان و بی‌نتیجه رژیم صهیونیستی برای جلب حمایت کره شمالی، جزئیاتی از جنگ پنهانی که از دهه شصت میان دو طرف وجود دارد، ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس آمریکایی اظهار کرد: شایعه‌هایی در کره شمالی مبنی بر این پخش شده بود که موساد زمانی در زمینه مدیریت عملیات‌های خرابکارانه علیه کره شمالی فعالیت‌هایی داشته است. در بهار سال ۲۰۰۴ یک قطار مسافربری در کره شمالی در نزدیکی مرزهای چین هدف انفجار بزرگی قرار گرفت که بر اثر آن بیش از ۵۰ تن کشته شدند.

سولومون به نقل از گزارش‌های منتشر شده در روزنامه‌های آسیایی در این زمینه نوشت، برخی سربازان سوری از جمله قربانیان این انفجار بودند و حدس زده می‌شود جاسوس‌های اسرائیلی این قطار را برای مانع‌تراشی در مسیر صادرات موشک‌های پیونگ یانگ هدف قرار دادند.

وی در واکنش به این اطلاعات جنجالی گفت که علی رغم سفرهای متعدد به سئول و تل‌آویو، نتوانسته از صحت آن اطلاعات اطمینان پیدا کند.

دیگر نکته بسیار تعجب‌آور در اظهارات سولومون اشاره او به گزارش‌های مطبوعات چینی مبنی بر این امر بود که بر اساس آنها هیئتی از ناوگان هوایی این کشور در ژوئن ۱۹۷۳ شامل ۲۰ خلبان ماهر را که پروازهایی علیه نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره انجام داده بودند، اعزام کرد.

به گفته این کارشناس، زمانی که جنگ در سال ۱۹۷۳ آغاز شد، برخی نظامیان اسرائیلی از برخوردهایی با جنگنده‌های کره شمالی بر فراز شبه جزیره سینا گفتند و ژنرال بنیامین بیلید، فرمانده ناوگان هوایی رژیم صهیونیستی اکتبر ۱۹۷۳ در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، جنگنده‌های اسرائیلی دو جنگنده میگ را که توسط خلبانان کرره شمالی هدایت می‌شد، سرنگون کردند.

او در ادامه گزارش خود مدعی شد، بخش اطلاعات نظامی اسرائیل در ماه‌های پس از جنگ اکتبر مکالماتی به زبان غیر بومی در خاورمیانه و یا سوریه میان فرماندهان جنگنده‌های سوری را رصد کرد.

سولومون افزود: مسئولان اسرائیلی تلاش بسیاری برای شناسایی هویت این خلبانان ناشناس انجام دادند، آنها مکالمه‌های ضبط شده را جهت بررسی برای پنتاگون ارسال کردند، اما پاسخی که از واشنگتن دریافت کردند آنها را بهت زده کرد، آمریکایی‌ها گزارش دادند نیروهایی از کره شمالی به ارتش سوریه ملحق شده‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کره شمالی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای با طرح این ادعا که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آغاز هرگونه عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر رفح وجود ندارد، مدعی شد: از طرح حمله (رژیم) اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست.   به گزارش ایرنا، سخنگوی پنتاگون در این بیانیه ادعا کرد: در حال حاضر از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، اطلاعی در دست نیست.   بر اساس این بیانیه، گروه‌های مقاومت عراقی روز سه‌شنبه برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه (۲۳ بهمن)، ۲ حمله علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.   در ادامه این بیانیه آمده است: از دولت عراق می‌خواهیم که همه اقدامات مقتضی را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور و تضمین امنیت آنها انجام دهد.   این بیانیه می‌افزاید: اگر حملات شبه‌نظامیان به نیروهای آمریکایی ادامه یابد، ما مانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهیم کرد.   به گزارش ایرنا، ضیاء رشوان رئیس سازمان اطلاع رسانی مصر بامداد امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی گفت که ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره مذاکرات قاهره و تل آویو پیرامون حمله احتمالی (رژیم) اسرائیل به رفح دروغ است.   رشوان افزود: قاهره بار دیگر مخالفت کامل خود با حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح را تکرار می‌کند.   وی اضافه کرد: یورش زمینی به رفح به قتل عام، تلفات انسانی بسیار و ویرانی گسترده منجر خواهد شد.   سامح الشکری وزیر خارجه مصر نیز در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرلندی خود، درباره هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.   الشکری با بیان اینکه در صورت یورش (رژیم صهیونیستی) به رفح بایستی توانایی برای اتخاذ اقدامات بازدارنده وجود داشته باشد، گفت: ممکن نیست وجدان جهانی تداوم این حجم از کشتار در غزه که تاکنون به کشته شدن ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده است را تحمل کند.   وزیر خارجه مصر همچنین بر ضرورت توقف این جنگ و ایجاد چارچوبی برای پایان دادن به این مناقشه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.   این درحالی است که تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب مدعی شد که ارتش این رژیم به زودی به رفح حمله خواهد کرد.   «ایتای بلومنتال» تحلیلگر نظامی صهیونیست، گفت: براساس طرح آماده شده برای حمله به رفح، ارتش (رژیم صهیونیستی) از بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن این منطقه می‌خواهد به اردوگاه های ایجاد شده در مرکز و جنوب نوار غزه بروند.   وی افزود: هزاران چادر در این مناطق از سوی سازمان‌های کمک رسان بین المللی و دیگر کشورها برای ساکنان رفح برپا شده است.   بلومنتال اضافه کرد: براساس طرح اسرائیل که به اطلاع آمریکا و برخی کشورهای منطقه نیز رسیده است، عملیات ارتش در رفح در چند مرحله و براساس تقسیم بندی شهر رفح به مناطق مختلف انجام می‌شود.   وی گفت: مسئولان اسرائیلی پیش بینی می‌کنند که جابجایی کامل ساکنان رفح ۴ تا ۵ هفته به طول انجامد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • تنش مستقیم میان ایران و اسرائیل تمام شد اما فعلا
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه
  • ادعاهای اسرائیل درباره آنروا در گزارشی مستقل رد شد