Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - روسیه با برخورداری از ظرفیت مازاد تولید، توانسته است به تولیدکننده منعطفی تبدیل شود به‌طوری که می‌تواند کمبود نفت جهان را جبران کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، پس از حمله نیروهای یمنی به تأسیسات نفتی عربستان در ماه سپتامبر امسال، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، برای افزایش تولید نفت این کشور و جبران کمبود عرضه در بازارهای جهانی اعلام آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اگر نیازی وجود می‌داشت، ما برای اقدام هماهنگ آماده بودیم، تماسی با وزیر عربستانی داشتیم و او گفت آنها شرایط را مدیریت می‌کنند و من احساس کردم نیازی به تدابیر فوق‌العاده نیست.
وزیر انرژی روسیه در دوران هفت‌ساله وزارت خود توانست شرکت‌های روس را متقاعد کند که در دوران اجرای توافق جهانی کاهش تولید نفت، ظرفیت مازاد تولید خود را افزایش دهند و این کار سبب شد روسیه به یک تولیدکننده منعطف تبدیل شود.
تولیدکنندگان منعطف می‌توانند در مدتی کوتاه تولید خود را افزایش دهند و نیاز بازار را تأمین کنند.
پیش از این، تنها عربستان و تا حدی امارات و کویت از این توانایی برخوردار بودند که نوسان‌های عرضه نفت را جبران کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه۷: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند

به گزارش قدس آنلاین، مقامات مالی گروه هفت در ۱۷-۱۸ آوریل در حاشیه نشست‌های بهاری صندوق بین‌المللی پول موسوم به آی‌ام‌اف و بانک جهانی در واشنگتن دی‌سی دیدار کردند.

مقامات گروه هفت در بیانیه مشترکی که روز چهارشنبه منتشر شد، گفتند: «ما بر عزم خود برای اطمینان از پرداخت خسارت روسیه به اوکراین تاکید می‌کنیم. دارایی‌های حاکمیتی روسیه در حوزه قضایی ما تا آن زمان مسدود می‌ماند، آن هم مطابق با سیستم‌های حقوقی مربوطه ما.»

در این بیانیه، کشورهای گروه هفت از پیشنهادات اتحادیه اروپا برای هدایت سودهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع اوکراین و همچنین اقدامات انگلیس و ایالات متحده برای توقف تجارت جدید فلزات اساسی روسیه در مبادلات جهانی فلزات خود استقبال کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما به کار بر روی همه راه‌های ممکن ادامه خواهیم داد تا بتوانیم از دارایی‌های مستقل روسیه برای حمایت از اوکراین، مطابق با قوانین بین‌المللی و سیستم‌های حقوقی مربوطه‌مان، با هدف به‌روزرسانی رهبران خود پیش از اجلاس آپولیا ایتالیا در ژوئن استفاده کنیم.»

در این بیانیه آمده است، علاوه بر این، گروه هفت در حال حرکت به سمت «کاهش بیشتر درآمدهای انرژی روسیه» از جمله از طریق اجرای سقف قیمت نفت است و همچنان متعهد به انجام «اقدامات اجرایی بیشتر» در پاسخ به ادعای نقض سقف قیمت نفت است.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: «ما متعهد به اجرا و عملی کردن تحریم‌های مالی و اقتصادی بیشتر و مقابله با تلاش‌ها برای دور زدن یا تضعیف اقداماتمان، از جمله با اقدام علیه بازیگران کشورهای ثالثی که در صورت لزوم به دنبال تضعیف آنها هستند، باقی می‌مانیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است که کشورهای عضو جی۷ به توسعه اقداماتی برای جلوگیری از دستیابی روسیه به مواد، فناوری و تجهیزات پیشرفته برای پایگاه صنعتی نظامی خود ادامه خواهند داد.

غرب از زمان آغاز جنگ اوکراین و روسیه، تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کرده است و دارایی‌های خارجی این کشور هم توقیف است و بحث‌هایی درباره استفاده از آن دارایی‌ها یا سود حاصل از آنها در میان رهبران به گوش می‌رسد و کرملین نسبت به تبعات هرگونه اقدامی علیه دارایی‌های روسیه هشدار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • گروه۷: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند