Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیکن تیم ملی ایران از عملکرد تیمش راضی نیست.

طرفداری- در چارچوب رقابت های جام جهانی والیبال دو تیم ایران و آمریکا به مصاف هم رفتند که آمریکا با نتیجه 3 بر 1 پیروز میدان شد.

به گزارش تسنیم؛ سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در مورد شکست 3 بر یک یارانش مقابل آمریکا در جام جهانی 2019 اظهار داشت:

امروز، روز ما نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما فقط کیفیت بازی خود را در ست دوم نشان دادیم.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت:

بازیکنان آمریکا، سرویس‌های قدرتمندی به زمین ما زدند. آنها یکی از بهترین تیم‌های جهان هستند. ما بازیکنان جوانی داریم و باید به بازی بعدی فکر کنیم.

تیم ملی ایران در هفتمین بازی خود در جام جهانی 2019 از ساعت 8:30 فردا پنجشنبه به مصاف تیم بدون پیروزی تونس می‌رود.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز معمار ۱۴۰۳ چه روزی است + تاریخ در ایران، زندگینامه شیخ بهایی و فلسفه

روز معماری (Architecture) هر سال مصادف با سوم اردیبهشت و همزمان با بزرگداشت شیخ بهایی است.

به گزارش ایمنا، مِعمار یا آرشیتِکت (Architect) ناظر، برنامه‌ریز، طراح و هماهنگ کننده کلیه مراحل و نقشه‌های معماری و طراحی، نقشه‌های محاسبات سازه‌ای و نقشه‌های تاسیساتی ساخت یک بنا است. منظور از معماری کردن، ارائه خدمات در رابطه با طراحی ساختمان‌ها و فضای داخلی و اطراف ساختمان‌هایی است که انسان‌ها در آن سکونت دارند یا از آنها استفاده می‌کنند. با توجه به اثر گذاری تصمیمات معمار بر امنیت مردم نیاز است که آموزش‌های تخصصی تئوری و عملی را پشت سر بگذراند تا صلاحیت لازم را کسب نماید.

تاریخ روز معماری در ایران

روز معماری در ایران هر سال، مصادف با سالروز تولد شیخ بهایی است.

تاریخ روز معمار در تقویم شمسی برابر با دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ است. تاریخ روز معمار در تقویم قمری برابر با ۱۳ شوال ۱۴۴۵ است. تاریخ روز معمار در تقویم میلادی برابر با ۲۲ آوریل ۲۰۲۴ است.

شیخ بهایی کیست؟

محمد بن عزالدین حسین بن عبدالصمد حارثی عاملی متخلص به بهایی و معروف به شیخ بهایی از عالمان عصر صفویه همه‌چیزدان، حکیم، علامه فقیه، عارف، منجم / ستاره‌شناس، ریاضیدان، شاعر، ادیب، مورخ و دانشمند نامدار سده ۱۰ و ۱۱ هجری است که، در حدود ۹۰ کتاب و رساله از او در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی، هنر و فیزیک بر جای مانده‌است. شیخ بهایی در ۱۷ محرم سال ۹۵۳ ق در بعلبک (از شهرهای لبنان) به دنیا آمد. او زمانی که سیزده سال داشت، همراه با پدرش به ایران مهاجرت کرد. هرچند در برخی منابع، سن او را در زمان مهاجرت هفت سال اعلام کرده‌اند. شیخ بهایی در اصفهان از دنیا رفت؛ اما مزار او در شهر مشهد قرار دارد.

تاریخچه روز معماری در ایران

در سال ۱۳۸۳ انجمن مفاخر معماری ایران مراسمی را در روز ۳ اردیبهشت مصادف با سالروز تولد شیخ بهایی برپا کرد و پیشنهاد کرد تا این روز به نام روز معماری شناخته‌شود. سال ۱۳۸۵ هم‌زمان با درگذشت سید هادی میرمیران در روز ۲۹ فروردین که خود از پیشنهاد دهندگان تعیین روزی به نام روز معمار بود بنا شد تا در روز ۳ اردیبهشت مراسمی برای اعطای جایزه میرمیران برگزار شود. نخستین دوره اعطای این جایزه از سال ۱۳۸۶ برگزار شد. سال ۲۰۰۹ از سوی یونسکو به نام سال بزرگداشت شیخ بهایی نامگذاری شد و از این سال (۱۳۸۸) روز ۳ اردیبهشت به‌طور نیمه رسمی به عنوان روز معماری در ایران پذیرفته‌شده ولی در تقویم رسمی ایران این روز با عنوان روز کارآفرینی درج شده است. در حال حاضر در ایران دو روز معمار متداول بوده، هر ساله در این روز در کنار روز جهانی معماری، مراسم و همایش‌هایی در رابطه با معماری یا بزرگداشت معماران در مجامع فرهنگی و هنری و علمی ایران برگزار می‌شود.

تاریخ روز جهانی معمار روز جهانی معماری در سال ۱۴۰۳ مصادف با دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۳ ربیع الثانی ۱۴۴۶ و نخستین دوشنبه ماه اکتبر برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۴ است. روز معمار جهانی

اتحادیه بین‌المللی معماران از سال ۲۰۰۵ با هدف «یادآوری به جهانیان برای مسئولیت جمعی‌شان برای آینده سکونت بشر» نخستین دوشنبه ماه اکتبر هر سال را به عنوان روز بین‌المللی معماری نام‌گذاری کرد. این روز پیش از این به عنوان روز جهانی اسکان بشر از سال ۱۹۸۶ از سوی سازمان ملل متحد نام‌گذاری شده بود. هر ساله در این روز مراسم‌هایی در رابطه با حق انسان‌ها در رابطه با داشتن مسکن مناسب و نیز همایش‌هایی در رابطه با معماری برگزار می‌شود.

معروف‌ترین معماری‌های جهان

ساختمان‌های چشمگیر بسیاری در جهان وجود دارد که برخی از آنها شناخته شده تر و قابل توجه تر از بقیه هستند.

تاج محل

تاج محل یکی از زیباترین و معروف‌ترین ساختمان‌های جهان است که جزئیات آن باورنکردنی است. مکان: آگرا، هند

برج ایفل

برج ایفل یک مکان نمادین در پاریس است. مکان: پاریس، فرانسه

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرا در سیدنی یکی دیگر از معروف‌ترین ساختمان‌های جهان است که به ویژه به دلیل معماری مدرنش مشهور است. مکان: سیدنی، استرالیا

کولوسئوم

کولوسئوم بدون شک یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های جهان است. مکان: رم، ایتالیا

بیگ بن

بیگ بن یکی دیگر از ساختمان‌های نمادین است که اغلب در طیف وسیعی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی دیده شده است. برج ساعت یکی از چندین ساختمان معروف لندن است و در واقع بخشی از کاخ وست مینستر است. یک واقعیت جالب دیگر در مورد بیگ بن این است که فقط خود ساعت است که بیگ بن نامیده می‌شود. نام اصلی برج ساعت الیزابت تاور است. مکان: لندن، انگلستان

ساختمان امپایر استیت

ساختمان امپایر استیت یکی دیگر از معروف‌ترین ساختمان‌های جهان است. مکان: نیویورک، ایالات متحده آمریکا

برج‌های دوقلوی پتروناس

زمانی که برج‌های دوقلوی پتروناس در سال ۱۹۹۸ تکمیل شد، به بلندترین ساختمان جهان تبدیل شد. مکان: کوالالامپور، مالزی

انگکور وات

انگکور وات سالانه حدود ۲ میلیون بازدید کننده دارد و یکی از معروف‌ترین معابد در جهان است. مکان: انگکور، کامبوج

پارتنون

یکی دیگر از معروف‌ترین ساختمان‌های جهان پارتنون است. از آتن اغلب به عنوان مهد تمدن مدرن یاد می‌شود و پارتنون یکی از معدود بناهایی است که هنوز از دوران یونان باستان پابرجاست. مکان: آتن، یونان

برج خلیفه

برج خلیفه در اواخر سال ۲۰۱۰ افتتاح شد، اما به سرعت در سراسر جهان به شهرت رسید زیرا امروزه بلندترین ساختمان جهان است. برج بزرگ خلیفه دارای ارتفاع خیره کننده ۸۲۹.۸ متری از سطح دریا است و از اینجا منظره چشمگیری از دبی خواهید دید. مکان: دبی، امارات متحده عربی کد خبر 746085

دیگر خبرها

  • روز معمار ۱۴۰۳ چه روزی است + تاریخ در ایران، زندگینامه شیخ بهایی و فلسفه
  • ساعت پخش بازی منچسترسیتی و چلسی امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وحید شمسایی در گفت‌وگو با قدس: با تمام قوا به مصاف بحرین می‌رویم / فاصله تیم‌ها در آسیا کمتر شده است
  • با تمام قوا به مصاف بحرین می‌رویم
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ |برنت ۸۷ دلار و ۲۹ سنت شد
  • پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد
  • آرتتا: در ماه آوریل فاصله آرسنال با بهترین تیم‌های تاریخ مشخص می‌شود
  • کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم
  • گزینه سابق ایران نزدیک به فتح بهترین لیگ جهان
  • سعید دقیقی: وظیفه داریم کمک کنیم شایسته‌ترین تیم قهرمان شود