Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@20:51:42 GMT

صیانت از سلامت زوار اربعین

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۶۰۳۹

صیانت از سلامت زوار اربعین

به گزارش ایکنا، به نقل از وبدا، حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در سفر به زاهدان با بیان اینکه رسالت و وظیفه اصلی کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین صیانت از سلامت زوار اربعین با اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در تردد‌های مرزی است؛ گفت: بدون شک مهمترین وظیفه کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین در سیستان و بلوچستان نیز اجرای دقیق نظام مراقبت سندرمیک و ثبت داده‌های فنی و بهداشتی در محل ورود زوار عزیز پاکستانی است و کارکنان بهداشت و درمان در موکب‌های سلامت مستقر در نقطه صفر مرزی میرجاوه و زاهدان، پیشگیری از بیماری‌های واگیر را با حساسیت مد نظر قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عرفانی ادامه داد: ارزیابی و غربالگری تمامی زوار ورودی به کشور و ثبت بیماری با اولویت پانزده گروه از علایم و نشانه‌ها، در سامانه نظام مراقبت سندرمیک در موکب‌های سلامت میرجاوه و زاهدان یکی از ارزشمندترین اقدامات حوزه سلامت برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم راهپیمائی اربعین است.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت روند خدمت رسانی کمیته بهداشت و درمان اریعین استان سیستان و بلوچستان را به زائرین عزیز پاکستانی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: وظیفه خود می‌دانم تا از مجموعه اقدامات بهداشت فردی، بهداشت محیط و همچنین تدارک خدمات و اقلام‌های درمانی مورد نیاز زوار اربعین توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تقدیر و تشکر کنم.
سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در جلسه جمع‌بندی بازدید مسئولین وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمامی زائرین پاکستانی در بدو ورود توسط کارکنان کمیته بهداشت و درمان اربعین، واکسیناسیون و تب سنجی می‌شوند.
طباطبایی از پیاده‌روی اربعین به عنوان عامل توسعه جنوب شرق کشور نام برد و گفت: تمامی اتفاقاتی که در پایانه مرزی میرجاوه و زائر سرای امام رضا (ع) رخ می‌دهد به برکت اربعین است.
وی افزود: ویزیت پزشکان و دندانپزشکان، بیماریابی، بستری موقت بیماران، انجام مراقبت‌های ویژه مادران باردار واحد مامایی، کلر سنجی منابع آبی، گندزدایی آب، بازدید از مراکز تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی، نمونه برداری از مواد غذایی، آزمایشگاه، خدمات دارویی و ارائه آموزش‌های سلامت از جمله دیگر اقداماتی است که توسط کمیته بهداشت و درمان اربعین در جهت مراقبت از سلامت زائران و پیشگیری از ورود بیماری به کشور در موکب‌های سلامت زاهدان و میرجاه صورت می‌گیرد.
طباطبائی با اشاره به حضور فعال داوطلبین سلامت در موکب‌های سلامت زاهدان و میرجاوه گفت: تعداد زیادی از داوطلبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و همچنین طلاب آشنا به زبان اردو برای انتقال آموزش‌های سلامت به زائران، مدیریت پسماندها، بهداشت آب و مواد غذایی مشارکت دارند.
گفتنی است، بازدید از زائر سرای امام رضا، بازدید از پایانه مرزی میرجاوه، بازدید از بیمارستان دارالشفای میرجاوه و شرکت در نشست کمیته سلامت اربعین از جمله برنامه‌های رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در سفر به زاهدان بود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی سلامت قرآن اربعین حسین عرفانی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان ، بابک عزتی ، توانسته با بومی سازی این دارو به صنعت داروسازی کشور کمک کند.

قطره خوراکی برای درمان عفونت و زخم معده ، اسپری مخصوص درمان بیماری های دهان و کرم مخصوص درمان بیماری های پوستی از جمله تولیدات این محقق همدانی است .

زنبور عسل از شیره درختان برگ سوزنی و گیاهان همیشه سبز مثل صنوبر ترکیبی بسیار مقوی به نام بره موم تولید می‌کند که به آن چسب زنبور یا propolis  نیز گفته می‌شود.

این ماده چسبناک به ویژه در سال‌های اخیر در علم پزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته و خواص درمانی فوق ‌العاده‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • مسیر ریلی راه آهن زاهدان_میرجاوه مسدود شد
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • کارشناسان بهداشت محیط در صیانت از سلامت جامعه
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد