Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا خواجه نائینی گفت: حدود 600 پاکبان که اکثراً زیارت اولی هستند از طریق راه آهن خراسان رضوی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین عازم نجف اشرف شدند و از فردا شروع به کار می‌‎کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا خواجه نائینی، رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: شهرداری مشهد در دو حوزه خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی مسئولیت قبول کرده است که در بخش اول آن نظافت قسمتی از شهر نجف و قسمتی از راه میان دو شهر نجف و کربلا بر عهده شهرداری مشهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا حدود 600 پاکبان که اکثراً زیارت اولی هستند از طریق راه آهن خراسان رضوی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین عازم نجف اشرف شدند و از فردا شروع به کار می‌‎کنند.

خواجه نائینی با بیان اینکه نظافت 110 کیلومتر از راه نجف بر عهده شهرداری مشهد است، گفت: 320 اتوبوس‌ران و عامل فنی و اجرایی به همراه 103 دستگاه اتوبوس عازم نجف شده‌اند که وظیفه جابه‌جایی زائران اربعین را بر عهده دارند که این خدمات به‌صورت کاملاً رایگان به زائران اباعبدالله ارائه می‌شود.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد ادامه داد: امسال برای اولین بار اتوبوس‌های شهرداری مشهد به‌صورت 3 شیفته و 24 ساعته اقدام به جا به جایی زائران می‌کنند و جهت سهولت در نظافت راه‌های پیاده‌روی اربعین 17 دستگاه مکانیزه جمع‌آوری زباله نیز به نجف اعزام شده است.

وی با بیان اینکه خدمات شهرداری مشهد به زائرین اربعین تا یک روز پس از اربعین ادامه دارد، افزود: تمام تجهیزات و اتوبوس‌ها 28 مهر ماه به سمت مشهد حرکت می‌کنند زیرا پس از راهپیمایی اربعین در مشهد ما به استقبال راهپیمایی آخر صفر به مناسبت شهادت امام رضا(ع) می‌رویم.

خواجه نائینی یادآور شد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده شهرداری مشهد تنها وظیفه نظافت و جابه‌جایی زائران را بر عهده دارد و امسال موکب پذیرایی از زائران توسط شهرداری مشهد برپا نمی‌شود.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد با بیان اینکه سعی شده است تا افرادی که برای خدمت‌رسانی به عراق اعزام‌شده‌اند، زیارت اولی باشند، گفت: قطعاً این خدمت‌رسانی یک خدمت‌رسانی معمولی نیست و تمام همکاران ما که به این سفر پر فیض مشرف می‌شوند با شوق و علاقه خاصی پای در این راه می‌گذارند لذا این سفر تأثیر بسزایی در معنویت و خودسازی افراد خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته شهردار نجف و کربلا از عملکرد پاکبان های ما رضایت کامل داشتند و از طرف دیگر این افراد پس از بازگشت از اربعین حسینی از عنوان خدام الحسین(ع) به خدام الرضا(ع) تغییر نام می‌دهند و خود را برای مراسم آخر سفر و شهادت امام رضا(ع) آماده می‌کنند.

خواجه نائینی بیان کرد: امسال تعداد اتوبوس‌های اعزامی ما افزایش نداشته است اما به دلیل حجم بالاتری از زائران که پیش بینی می‌شود به اربعین حسینی بروند، اتوبوس‌ها را در سه شیفت فعال کرده ایم تا بتوانند خدمات خوبی به زائران ارائه دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریزگردی با اتوبوس‌های اسنا در ایام نوروز

  اتوبوس‌های گروه بهمن(شرکت اتوبوس سازی اسنا) با همکاری شهرداری تبریز در ایام نوروز 1403جهت رفاه حال مسافران در طرح تبریز گردی مشارکت و به کار گرفته شد. مشارکت اتوبوس‌های گروه بهمن در طرح تبریزگردی نوروز امسال در حالی است که آذرماه سال گذشته این شرکت خودروسازی با شهرداری تبریز قرارداد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس شهری دیزلی برقی ، ۲۰۰دستگاه اتوبوس برقی تک‌ کابین و ۲۰۰ دستگاه سواری تاکسی‌ برقی را امضا کرد. پیش از این نیز گروه بهمن قرارداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین با شهرداری تبریز منعقد کرد که تمامی اتوبوس‌ها تحویل شد. در این قراردادها شرکت خودرو سازی اسنا (عضو گروه بهمن) مسئولیت ساخت و تامین اتوبوس‌های دیزلی و برقی را بر عهده دار است. در ماه‌های اخیر نیز شرکت اسنا یکصد دستگاه اتوبوس در اختیار شهرداری تبریز داده و اکنون این اتوبوس‌ها خدمت‌رسان شهروندان هستند. اتوبوس‌های تک کابین تولیدی شرکت اسنا با امکاناتی نظیر دوربین داخل کابین، تهویه مطبوع، پورت شارژ موبایل اختصاصی هرصندلی و امکانات رفاهی راننده جزو مدرن‌ترین اتوبوس‌های شهری است؛ این اتوبوس با امکاناتی نظیر بخاری درجا مناسب مناطق سردسیر نظیر شهر تبریز به شمار می‌رود. همچنین در سال گذشته در سه نوبت اتوبوس‌های اسنا در اختیار شهردای تهران قرار گرفت. طبق قرارداد شرکت اسنا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری دیزلی تک کابین تحویل شهرداری تهران خواهد داد و این شرکت در آبان ماه سال 1402 نیز قراردادی با شهرداری اصفهان برای تأمین پنجاه دستگاه اتوبوس دو کابین برای خطوط BRT  منعقد کرد.

دیگر خبرها

  • ثبت حدود ۵ میلیون نفر اقامت در مشهد طی نوروز ۱۴۰۳
  • خدمت‌رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران رضوی
  • خدمت رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران و مجاوران رضوی
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی شیراز به صورت دائم رصد می‌شود
  • سرویس‌دهی فوق‌العاده ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس در شب‌های قدر مشهد
  • خدمت رسانی رایگان قطار شهری و اتوبوسرانی مشهددر شب‌های قدر
  • تبریزگردی با اتوبوس‌های اسنا در ایام نوروز
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • نوروزگاه عشایری صالح شهر در حال خدمت رسانی به مسافران نوروزی