Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-20@01:44:01 GMT

عملیات نظامی ترکیه در سوریه رسما آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۶۴۴۲

عملیات نظامی ترکیه در سوریه رسما آغاز شد

 «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه لحظاتی پیش از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد.

اردوغان در صفحه رسمی توئیتر خود اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرده و نوشت: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ (حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود است».

وی با بیان اینکه یکی از هداف این عملیات بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه است، افزود:‌«عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی کرده و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود که بازگشت پناهندگان سوری به خانه‌هایشان را تسهیل می‌کند. ما تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرده و جوامع محلی را از چنگ تروریست‌ها رها می‌کنیم».

دقایقی پیش از اعلام آغاز عملیات توسط رئیس‌جمهور ترکیه، جنگنده‌های «اف-16» نیروی هوایی ترکیه به پایگاه‌های یگان‌های مدافع خلق در شهرهای «رأس‌العین» و «تل‌أبیض» حمله کردند. منابع محلی از وقوع حداقل پنج انفجار مهیب در این منطقه خبر دادند.

شبکه الاخباریه سوریه به نقل از خبرنگار خود در شمال این کشور، گزارش داد که در حملات هوایی ترکیه، مقرهای شبه‌نظامیان کُرد در روستاهای «المشرافة» و «خربة البنات» هدف قرار داده شدند.

دقایقی بعد از اعلام آغاز عملیات ترکیه، توپخانه‌های نیروی زمینی ارتش این کشور بمباران پایگاه‌های نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه (س.د.ف) در «سرکانیه» و «گیرسپی» را آغاز کردند.


لحظه صدور آغاز عملیات «چشمه صلح» توسط اردوغان

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به آغاز عملیات در شمال سوریه، مدعی شد: «این عملیات تحت قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم انجام می‌شود».

وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرد که سفرای هر پنج عضو دائم شورای امنیت در آنکارا را احضار کرده و آنها را در جریان جزئیات عملیات جدید در سوریه قرار داده‌اند.

310 310

کد خبر 1308851

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ترکیه سوریه کردهای سوریه سوریه ترکیه تیم ملی فوتبال ایران ایالات متحده آمریکا پیاده روی اربعین دونالد ترامپ اربعین آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب لیگ برتر نوزدهم ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند

زلزله‌ای به قدرت ۵.۶ ریشتر استان «توکات» در شمال ترکیه را لرزاند و تیم‎‌های امدادی راهی منطقه شده‌اند.

به گزارش شفقنا، اداره مدیریت حوادث و فوریت‌های ترکیه (AFAD) اعلام کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر روز پنجشنبه ساعت ۱۸:۱۱ به وقت محلی استان توکات در شمال ترکیه را لرزاند. عمق زمین لرزه ۵.۹ کیلومتر اعلام شده و گزارش‌های اولیه از وارد آمدن خسارت به برخی مدارس و مساجد حکایت دارد.

همچنین پس لرزه‌ها نیز همچنان ادامه دارد و بسیاری از مردم منطقه از بیم تکرار زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ۶ فوریه ۲۰۲۳ (۱۷ بهمن ۱۴۰۱) به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند. زلزله مهیبی که به یک فاجعه تاریخی در ترکیه تبدیل شد و مجموعا در جنوب ترکیه و شمال سوریه بیش از ۵۹٬۰۰۰ نفر کشته و ۱۲۱٬۷۰۴ نفر زخمی به جا گذاشت.

دیگر خبرها

  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • فیلم/ خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه، امشب + فیلم
  • (ویدئو) خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه + فیلم
  • عملیات وعده صادق آغاز کاری بزرگ در عرصه دفاعی است
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق
  • عملیات وعده صادق موازنه قدرت نظامی در منطقه را تثبیت کرد