Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@11:12:32 GMT

افزایش عوارض سبب اختلال در ساخت‌وساز نشده است

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۶۴۹۲

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش عوارض در سال جاری سبب اختلال در ساخت‌وساز نشده است،‌ گفت: سیاست شورای شهر تنظیم و تعادل کاربری‌های مختلف در پایتخت است.

به گزارش فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران درباره گلایه‌مندی برخی از مردم در مورد عوارض مراکز تجاری و مسکونی، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای شهر عوارض امسال افزایش یافت که میزان این افزایش در بخش تجاری بیش از مسکونی است؛ البته این میزان در مناطق مختلف متفاوت است و قطعاً مبنای محاسبه در منطقه یک با منطقه 20 متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مبنای محاسبه عوارض و ضرایب اعمال شده متفاوت در نظر گرفته می‌شود، افزود: این مسأله مجموعه ضوابط خود را دارد ولی به طور کلی این افزایش ضرایب به صورتی نبوده که برای شهروندان در حوزه ساخت‌وساز اختلال ایجاد کند و یا اینکه در منطقه‌ای شاهد بروز مشکل در این راستا باشیم.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: البته به طور کلی یکی از ابزارهای مدیریت شهری برای تنظیم کاربری‌ها در سطح شهر جدا از بحث تفصیلی این است که از طریق عوارض، تنظیم و تعادل ایجاد کنیم که کجا چه فعالیت و کاربری بیشتر یا کمتر باشد.

اعطا خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری شورای شهر در این زمینه عاملی بازدارنده به شمار می‌رود که در برخی از مناطق مراکز تجاری بیشتر یا کمتر باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر عوارض افزایش ساخت و ساز تهران اعطا چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، فریدالدین نصریوف پنجشنبه شب در دیدار با استاندار بوشهر با اشاره به توسعه ارتباط ازبکستان با جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف اظهار داشت: ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان توسعه یافته است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

وی از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران با ازبکستان خبر داد و بیان کرد: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان سال گذشته به ۵۰۰ میلیون دلار رسید و امسال به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

نصریوف، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو را فرصت مهمی در توسعه مبادلات تجاری نام برد و گفت: هدف سفر به استان بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری ازبکستان با این استان است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون میزان مبادلات تجاری ازبکستان با کشورهای افغانستان یک میلیارد، روسیه ۱۰ میلیارد و چین ۱۰ میلیارد دلار است.

کد خبر 6082175

دیگر خبرها

  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/ میزان افزایش حقوق بازنشستگان
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • عوارض تکرار حماقت نتانیاهو
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب
  • قلع و قمع ۲ مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای باروج یامچی
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • اکران مستند پذیرش در مشهد