Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:32:22 GMT

حمله عربستان به یمن، هدیه ای بزرگ به حوثی ها بود

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۶۶۵۱

حمله عربستان به یمن، هدیه ای بزرگ به حوثی ها بود

"فارع المسلمی"درپاسخ به این پرسش که آیا جنگی که ازسوی عربستان به یمنی ها تحمیل شد، آنها را تقویت کرد یانه؟، گفت: حمله ریاض به حوثی های یمن، بزرگترین هدیه برای آنها بود. این جنگ بهترین فرصتی بود که نصیب حوثی ها شد.آنان هم اکنون کنترل پرجمعیت ترین مناطق یمن از جمله پایتخت را در اختیار دارند.چیزی که حوثی ها در ان تبحر بسیار خوبی دارند، چگونه جنگیدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:با این حال پس از پنج سال حوثی ها به تدریج یاد می گیرند، چگونه باید بر مردم حکومت کنند.در واقع باید گفت که هدیه عربستان به حوثی ها، آنها را آبدیده کرده است. علاوه بر این، محاصره اقتصادی که از سوی ائتلاف عربی به سرپرستی عربستان برآنها تحمیل شده است موهبت دیگری برای حوثی ها محسوب می شود.

در چند روز اخیر برخی مقام های ارشد ریاض از تمایل رهبران نظامی این کشور برای برقراری آتش در یمن سخن گفته اند. مدتی قبل مبارزان یمنی این پیشنهاد را ارائه کرده بودند و حتی آزادی چند صد تن از اسرای جنگی نیروهای ائتلاف را اقدام مثبت و پیش دستانه خود در این راستا اعلام کردند.یمنی ها حدود دو هفته پیش پیشنهاد دادند حاضرند در ازای توقف حملات هوایی نیروهای ائتلاف عربستان، به حملات موشکی و پهپادی خود پایان دهند. اکنون «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان از دیدگاه مثبت ریاض به این پیشنهاد سخن گفته است. بنا به گفته برخی دیپلمات ها عربستان در این مسیر جدی است و در ظاهر حتی تصمیم دارد از حجم حملات هوایی خود به نحو چشمگیری بکاهد. 

درگیری های یمن که عربستان از سال 2015 با حملات هوایی وارد آن شد، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان در نظر گرفته شده است؛ به طوری که 22 میلیون و 500 هزار نفر در این کشور محتاج کمک هستند.
عربستان سعودی و متحدانش در حاشیه خلیج فارس شامل امارات متحده عربی، از سال گذشته حلقه محاصره بنادر و فرودگاه های یمن را تنگ تر کرده و محدودیت های شدیدی در زمینه انتقال غذا و دیگر کالاهای اساسی به یمن به وجود آورده اند.
مداخله نظامی ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از مارس 2015 با هدف سرکوب نیروهای مسلح و مردمی یمن و بازگرداندن دولت مستعفی این کشور به قدرت، آغاز شد که بر اثر آن تاکنون شمار زیادی غیرنظامی جان باخته اند. 9041

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن امارات متحده عربی ریاض عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم قبول مسئولیت این تجاوز، به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، پس از دو ماه آرامش در جبهه های شرق سوریه، مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب عراق هدف حملاتی قرار گرفت که آمریکا مدعی شد مسئولیتی در این تجاوز نداشته است.

 

.

 

پس از این اقدام، دو پایگاه نظامی آمریکا در خراب الجیر در شمال شرقی شهر حسکه و میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند که علی رغم شایعات مطرح شده در ساعات نخست این عملیات، با بیانیه کتائب حزب الله عراق همراه شد که هرگونه مسئولیت در این عملیات را رد کرد.

به رغم هشدار های امنیتی نیروهای آمریکایی، گزارش های منابع تسنیم حاکی از آن است که یکی از موشک ها به مجاورت نقطه پدافندی و سالن اجتماعات داخل پایگاه آمریکا در میدان العمر اصابت کرده است.

«حسن العجیلی»؛ روزنامه نگار سوری در تشریح جزئیات حملات پهپادی و موشکی به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه به خبرنگار تسنیم در حلب گفت: در جریان این حمله پایگاه العمر با چهار موشک و یک پهپاد و پایگاه خراب الجیر با سه موشک و سه پهپاد به اختلاف یک ساعت هدف حمله قرار گرفتند.

پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

 

حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه پس از تجاوز به مقر فرماندهی در پایگاه کالسو نشانگر رد و بدل شدن پیام های غیر مستقیم میان طرف های درگیر در این جبهه است که هیچ حمله ای به پایگاه های مقاومت اسلامی عراق و سوریه بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • (ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون
  • رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»