Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، اخیرا اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در نامه‌ای به فرماندار مشهد، خواستار ابطال مصوبه دوم مهرماه شورای شهر مشهد درباره تشکیل کمیته‌ای به نام «کمیته راهبردی مطالعات توس» شده و از فرماندار خواسته جلوی اقدام شهرداری برای سامان دادن به شهر توس را بگیرد. در این نامه آمده است که با توجه به فعالیت کمیته‌ای دراین باره که از سال ۸۶ با محوریت مسکن و شهرسازی به منظور «ایجاد هماهنگی طرح های در دست تهیه در منطقه توس» تشکیل شده، تشکیل کمیته دیگری در این زمینه از سوی شهرداری موازی‌کاری و دخالت در وظایف اداره کل راه و شهرسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سید مسعود ریاضی، عضو شورای شهر مشهد و رییس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس، تشکیل این کمیته در شهرداری را موازی‌کاری با اداره راه و شهرسازی نمی‌داند و به خبرآنلاین می‌گوید درباره این موضوع سوء‌تفاهماتی شکل گرفته که به نظر این موضوع در جلسه‌ای در فرمانداری شهر مشهد حل و فصل شده است.

او با بیان اینکه مصوبه شورای شهر مشهد در این زمینه برای این بود که پروژه‌های عمرانی مربوط به توس سرعت پیدا کند، گفت: «البته این موضوع در تبصره آن ماده واحده ذکر شده بود. اصل ماده واحده از شهرداری توضیح خواسته بود که چرا تصویب پروژه‌های مطالعاتی شهرسازی اینقدر کند پیش می‌رود و بعد در تبصره خواسته شده بود که فکری ویژه برای شهر توس و کمیته راهبری برای این شهر تشکیل شود.»

ریاضی ادامه داد: «من فکر می‌کنم که دوستانمان در اداره کل راه و شهرسازی برایشان سوء تفاهم شده بود که ما می‌خواهیم  طرح‌های شهری و راهبردی را تسریع کنیم که این موضوع در اختیار خود اداره مسکن است. به صورت کلی ماهیت این دو کمیته با هم متفاوت است؛ هدف ما پروژه‌های اجرایی بوده که در داخل شهرداری برای توس تعریف می‌شود و ربطی به پروژه‌های اداره مسکن که در حوزه طرح‌های شهری جامع و تفصیلی است، ندارد اما این کمیته‌ای که در شهرداری تشکیل شده برای طرح‌های عمرانی و اجرایی است. مثل پروژه جلوخان که اخیرا در همکاری با میراث فرهنگی آن را اجرا کردیم یا مثل پروژه پردیس که در دست اقدام داریم. پروژه بازپیرایی جلوخان آرامگاه توس که با همکاری مشترک میراث و شهرداری صورت گرفت، دروسعت ۷ هکتار در سال ۹۷ شروع شد و فاز اول آن در اردیبهشت ماه امسال به بهره‌برداری رسید.»

این عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه در فرمانداری و هیات تطبیق هم این موضوع مطرح و درباره آن بحث شد، گفت: «معلوم است که سوء تفاهمی در این زمینه شکل گرفته است. اگر شورا هم این موضوع را به صورت مطرح نمی‌کرد و خود شهردار به صورت مستقل وارد می‌شد، اداره مسکن و شهرسازی شاید خبردار هم نمی‌شد که چنین موضوعی در دست است. اساسا این کمیته ربطی به اداره کل راه و شهرسازی ندارد و به گمان من موضوع در هیات تطبیق موضوع حل و فصل شد.»

او ادامه داد: «کمیته‌ای که در اداره مسکن از سال ۸۶ تشکیل شده به گفته خودشان قرار بوده مصوباتی در مورد شهر توس داشته باشند و فکر نمی‌کنم مصوبات زیادی در این زمینه صورت گرفته باشد اما کمیته‌ای که در شهرداری تشکیل شده قرار است پروژه‌های اجرایی را که مطابق برنامه در امسال برای محدوده شهر توس تعریف شده، راهبری کند و سریع‌تر به مرحله نقشه و اجرایی شدن برساند. عملا در دو سال گذشته خروجی خاصی در زمینه طرح‌های مختلف عمرانی و شهری نداشته‌ایم علیرغم اینکه برای توس شعارهای زیادی داده می‌شود. بنابراین کمیته راهبری در شهرداری می‌تواند کار را تسریع کند. همچنین در این کمیته یک عضو از میراث فرهنگی هم وجود دارد که به کارمان کمک می‌کند.»

ریاضی ادامه داد: «ما درخواست داشته‌ایم که توس ثبت جهانی شود که متاسفانه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. فردوسی به گردن ایرانیان حق دارد، از توس مفاخر خیلی زیادی مثل اسدی توسی، دقیقی توسی، خواجه نظام الملک، خواجه نصیرالملک و غزالی سربرآورده‌اند. توس یک شهر تاریخی با آثاری باستانی است که کمتر کسی از آن خبر دارد. این‌ها همه دلیل اهمیت آن ناحیه است اما متاسفانه تفکراتی وجود دارد که فکر می‌کنند اگر فردوسی بزرگ شود به ساحت امام رضا (ع) خدشه‌ای وارد می‌شود. در صورتیکه این قیاس مع‌الفارق است. فردوسی خودش محصول تشیع بوده است و شهر توس می‌تواند اوقات فراغت زوار امام رضا (ع) را پر کند.»

این عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه اخیرا پویشی به نام «تا ثبت جهانی توس» شکل گرفته است، گفت: «هر ماه یک بار ما تی شرت‌هایی که عنوان پویش و مفاخر توس روی آن چاپ شده می‌پوشیم و در شهر می‌دویم و هشتگی در این زمینه به وجود آمده است و امیدوارم که این موضوع در سطح کل کشور مطرح و تبدیل به دغدغه شود.»

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1308850

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مشهد ابوالقاسم فردوسی سوریه ترکیه تیم ملی فوتبال ایران ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ پیاده روی اربعین اربعین آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب کردهای سوریه لیگ برتر نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: احداث باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست اجرا است و تا کنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت باند دوم اصفهان به اردستان اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌ای تحت عنوان احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه یکی از پروژه‌های این اداره کل می‌باشد که در دست اجرا قرار دارد.

وی افزود: طول این پروژه ۱.۲ کیلومتر است و تاکنون با تلاش و اقدامات به عمل آمده پیشرفت فیزیکی پروژه احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه به ۴۲ درصد رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت اعتبار و مبالغ هزینه شده برای این پروژه بیان کرد: مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در خصوص مشخصات فنی و احجام به کار رفته در این پروژه تشریح کرد: یک تن میلگرد، ۱۶۱ مترمکعب بتن‌ریزی، چهار هزار و ۲۰۰ مترمکعب خاکریزی و هفت هزار مترمکعب خاک‌برداری برای پروژه فوق اجرا شده‌است.

گفتنی است: برای رفع نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان اصفهان، اداره‌کل راه و شهرسازی استان با اجرای باند دوم و احداث تقاطع‌های غیر همسطح اقدام به ایمن‌سازی مسیر و رفع نقاط حادثه‌خیز می‌کند همچنین با توجه به اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های مرکزی کشور است، لذا مباحثی همچون راه‌سازی، راه و نگهداری آن حائز اهمیت بوده و این موارد در استان اصفهان از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار قابل توجه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند
  • سرپرست جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است
  • راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • اشتباه داور علیه استقلال چه ربطی به پرسپولیس دارد؟
  • هفت چالش مهم مرکز استان گلستان از زبان رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر گرگان