Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ۱۸ سال پیش در چنین روزی، آمریکا و متحدانش حمله به طالبان در افغانستان را آغاز کردند که باعث کاهش قدرت این گروه شدند، با این وجود جنگ همچنان در این کشور ادامه دارد و هزاران شهروند این کشور تاکنون کشته و زخمی شدند که به عقیده دولت این نشان دهنده شکست ایالات متحده در افغانستان است. تاریخ انتشار: 18:05 - 17 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۰۱۰

به گزارش خبرگزاری میزان  به نقل از شبکه خبری طلوع نیوز، مقامات فعلی و سابق افغانستان با اشاره به این که دولت کابل، از حضور آمریکا در این کشور منفعت کامل را نبرده است، اعلام کردند که ادامه جنگ در افغانستان نشان دهنده شکست آمریکا در مقابله با شورشان طالبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش مقامات آمریکایی، جنگ در افغانستان برای ایالات متحده ۷۰۰ میلیارد دلار هزینه در بر داشته است و تاکنون به قیمت جان بیش از دو هزار و۵۰۰ نیروی آمریکایی تمام شده است؛ این در حالی است که به گفته «حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی افغانستان، تعداد اعضای نیروهای امنیتی افغان که در این همین مدت جان خود را از دست داده اند، افزون بر ۱۵۰ هزار سرباز است.

سقوط حکومت طالبان و میلیاردها دلار کمک مالی به افغانستان، باعث شد امید به پیشرفت اقتصادی و گسترش صلح در افغانستان در دل مردم این کشور جوانه بزند؛ اما نبود مدریت صحیح این کمک ها باعث عدم تمرکز بر زیرساخت های اقتصادی افغانستان شد که انتقادات مردم و چهره های سیاسی افغان را در پی داشت.

معاون نزدیک به «حامد کرزای»، رئیس جمهوری پیشین افغانستان می گوید: «مذاکرات صلح میان طالبان و آمریکا فرصت هایی را برای ما فراهم می کند که باید عاقل باشیم و از این فرصت ها استفاده کنیم. »

آمارها نشان می دهد از سال ۲۰۰۱ میلادی و آغاز حضور آمریکا در افغانستان، بیش از ۵۴ درصد از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند. بسیاری از شهروندان افغان می گویند که که علی رغم حضور آمریکا و کمک های این کشور، تمام طول روز را کار می کنند تا تنها از گرسنگی نمیرند.

کودکان افغان نیز یکی از بزرگترین قربانیان جنگ در افغانستان را تشکیل می دهند. در اثر جنگ و خشونت های مداوم، تقریباً چهار میلیون کودک افغان امروز از تحصیل محروم شده اند.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل جنگ افغانستان قربانیان امریکا خشونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم

نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئت بین‌الوزارتی با وزیر خارجه طالبان دیدار و تأکید کرد کوالالامپور خواستار گسترش روابط با کابل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، افزود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، هیئت مالزی اظهار داشت باوجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه افغانستان، این کشور در برخی موارد پیشرفت‌های خوبی داشته، اما رسانه‌های بین المللی در راستای جلوگیری از انعکاس این دستاوردها تلاش می‌کنند.

نمایندگان مالزی همچنین اطمینان دادند در راستای تعامل افغانستان با جهان تلاش خواهند کرد.

عبدالکبیر نیز در این دیدار به هیئت بلندپایه مالزی گفت: آرزو داریم چنین نشست‌هایی باعث مناسبات مثبت و سازنده میان کابل و کولالامپور شود.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان، مالزی را نمونه خوب پیشرفت در جهان اسلام دانست و افزود این کشور در سیاست خارجی افغانستان جایگاهی مهم و ویژه دارد.

نماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیم دعوت از مالزی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان گسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

وی ادامه داد شرایط عینی و وضعیت افغانستان خلاف آن چیزی است که رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند،  زیرا بعضی محافل و گروه‌ها تحمل پیشرفت و آرامی افغانستان را ندارند.

عبدالکبیر با دعوت از سرمایه‌گذاران مالزی برای سرمایه‌‎گذاری در افغانستان گفت کشورهای منطقه و جهان نگرانی از جانب افغانستان ندارند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خود + فیلم
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار