Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ "سی سی تی وی" تلویزیون چین در گزارشی با اشاره به شروع حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه خاطر نشان کرد آنکارا مدت ها پیش برای این اقدام برنامه ریزی کرده بود.

گزارش خاطر نشان می کند یکی از علت هایی که ترکیه مدت های طولانی برای این عملیات برنامه ریزی کرده ارتباطاتی است که کردهای سوریه از سال 1984 تا کنون با حزب کارگران کردستان ترکیه داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تلویزیون چین می افزاید بر اساس آنچه ترکیه اعلام کرده این عملیات هدفش شبه نظامیان کرد و نیروهای تروریستی داعش در شمال سوریه است.

این گزارش ادامه می دهد ترکیه می خواهد یک منطقه حایل امن در شمال سوریه ایجاد کند و کردها را از این منطقه بیرون کند.

گزارش تلویزیون چین حاکی است جنگنده های ترکیه مواضعی را در شمال شرق سوریه بمباران کرده اند و باعث هراسی بزرگ در میان مردم و غیرنظامیان شده اند.

این رسانه از قول مصطفی بالی سخنگوی نیروهای دمکرات کرد سوریه موسوم به "اس دی اف" آورده است که جنگنده های ترکیه در شروع کار مواضع غیرنظامی را بمباران کرده اند.

گزارش به نقل از وی تاکید می کند کردها نهایت صداقت را در ایجاد یک ساختار منطقه غیرممنوعه پروازی بین آمریکا و ترکیه نشان دادند اما این مردم بی دفاع شمال سوریه هستند که قربانی این صداقت شدند.

عملیات ترکیه بنا به گزارش تلویزیون چین و دیگر رسانه های رسمی این کشور درست سه روز پس از آن شروع شد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت آمریکا از شمال سوریه خارج می شود. برچسب ها: تلویزیون چین ، ترکیه ، سوریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: تلویزیون چین ترکیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان

به گزارش جماران به نقل از روزنامه حریت، ارتش ترکیه قصد دارد بعد از پایان سفر  رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به عراق، عملیات زمینی گسترده علیه حزب پ.ک.ک به شمال عراق انجام دهد.

روزنامه حریت نوشت که قرار است اردوغان امروز دوشنبه به عراق سفر کند و انتظار می رود که ارتش ترکیه عملیات نظامی گسترده ای را در شمال عراق علیه پ.ک.ک در ماه های تابستان انجام دهد.

اردوغان بارها تأکید کرده بود که آنکارا انتظار دارد که مساله امنیت مرزهای ترکیه با عراق در تابستان حل شود. به گفته اردوغان ترکیه همچنین تلاش می کند که گذرگاه امنی به عمق 30 تا 40 کیلومتر داخل سوریه ایجاد کند.

این روزنامه ترکیه ای در ادامه نوشت که  آنکار پیش بینی می کند که به واسطه این عملیات همه طول مرزها ترکیه با عراق که بالغ بر 378 کیلومتر است به روی تروریست ها بسته شود.

«عبدالقادر سلفی» روزنامه نگار نزدیک به دولت ترکیه نیز  نوشت: اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که منطقه ای که امنیت مرزهای مان با عراق را تأمین می کند می بندیم. انشاءالله بالاخره این تابستان مشکل مربوط به مرزهای مان با عراق را حل می کنیم. بعد از سفر اردوغان به عراق عملیات زمینی گسترده علیه پ.ک.ک انجام می شود. این بار مفهوم این عملیات کاملا متفاوت خواهد بود.

سلفی افزود: برای انجام این عملیات با مشارکت دولت مرکزی در بغداد، دولت خودمختار اردبیل و نیروهای الحشد الشعبی برنامه ریزی می کنیم. نیروهای زمینی ما با حمایت نیروی هوایی در اراضی عراق پیشروی خواهند کرد. هدف از این عملیات نیز ایجاد خط امن به عمق 30 تا 40 کیلیومتر داخل اراضی عراق است. حمله به پایگاه های ما در روزهای 22 و23 دسامبر و 24 ژانویه ایجاد این منطقه حایل را امری قطعی کرده است.

 

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه