Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:52:06 GMT

سه دستگاه حفاری چاه در دشت ورامین توقیف شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۷۰۵۵

سه دستگاه حفاری چاه در دشت ورامین توقیف شد

محمد داودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این دستگاه های غیرمجاز در شهرک صنعتی پیشوا، خیرآباد جنوبی ورامین و روستای داود آباد قرچک اقدام به حفر چاه کرده بودند که با سرعت عمل عوامل امور آب شناسایی، توقیف و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.
وی اظهارداشت: حفر چاه آب غیرمجاز، صدمه های جبران ناپذیری به آبخوان‌های منطقه و سفره های زیرزمینی وارد و سرعت بروز پدیده فرونشست که تهدید جدی دشت ورامین محسوب می‌شود را تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داودی گفت: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب نگهداری و استفاده از دستگاه های حفاری، بدون داشتن مجوز تخلف است و هرگونه حفر و بهره برداری از چاه های غیرمجاز نیز جرم محسوب می‌شود.
به گفته وی برای مقابله با برداشت آب از چاه های غیرمجاز دشت ورامین از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ حلقه چاه آب غیرمجاز شناسایی شده و مراحل قانونی انسداد آنها در دست اقدام است.
مدیر امور آب شهرستان ورامین اظهارداشت:‌ با همکاری دستگاه قضا از ابتدای امسال ۷۲ حلقه چاه غیرمجاز در دشت ورامین مسدود و از استحصال آب غیرمجاز نیز جلوگیری شده است.
شهرستان ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/ ۱۰۰۸
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چاه های غیرمجاز ورامین استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  سردار دوستعلی جلیلیان گفت: پلیس شهرستان میرجاوه با اشراف اطلاعاتی از انتقال میزان قابل توجهی سوخت قاچاق به وسیله پنج دستگاه کامیون تانکر دار در سطح حوزه استحفاظی شهرستان میرجاوه مطلع شدند.
وی افزود: ماموران انتظامی میرجاوه با شناسایی مسیر تردد تریلی‌ها، با هماهنگی مرجع قضایی طی پنج عملیات جداگانه اقدام به متوقف کردن آنها نموده و در بازرسی از این کامیون‌ها موفق به کشف ۱۱۸ هزار لیتر هیدروکربن فاقد مدارک و قاچاق شدند.
 فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری پنج متخلف و توقیف پنج  دستگاه کامیون در این عملیات خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • توقیف ۵۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف در هرسین
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • ۱۰ دستگاه خودروی شوتی در اراک توقیف شد
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه