Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@22:44:35 GMT

اروپایی‌‌ها عملیات ترکیه در سوریه را محکوم کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۷۰۷۵

مقام‌های اروپایی از قبیل آلمان عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه را محکوم کردند و وزیر خارجه آلمان گفته که این عملیات به تقویت داعش منجر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که واکنش‌های کشورهای مختلف به آغاز عملیات جدید ترکیه در شمال سوریه علیه عناصر کُرد ادامه دارد، مقام‌های ارشد کشورهای اروپایی این عملیات را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان ساعتی بعد از آغاز عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه، به این اقدام آنکارا واکنش نشان داد.

ماس ضمن محکوم کردن عملیات ترکیه در شمال سوریه  اعلام کرد، این عملیات باعث تشدید ناآرامی در منطقه و تقویت داعش منجر خواهد شد.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا هم ضمن درخواست از ترکیه برای نشان دادن خویشتنداری درباره عملیات نظامی در شمال سوریه، توقف این عملیات را خواستار شده است.

دولت‌های فرانسه و انگلیس هم در مخالفت با عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل را خواستار شدند.

«جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا نیز در واکنش به آغاز این عملیات گفت که عملیات نظامی ترکیه به غیرنظامیان آسیب خواهد زد و منجر به بی‌ثباتی در منطقه خواهد شد.

عصر امروز چهارشنبه بود که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه آغاز عملیات نظامی جدید در شمال سوریه با اسم رمز «چشمه صلح» را اعلام کرد.

او در توئیتر خود نوشت: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ (حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه آغاز کرد. ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود است».

وی با بیان اینکه یکی از هداف این عملیات بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه است، افزود:‌«عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی کرده و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود که بازگشت پناهندگان سوری به خانه‌هایشان را تسهیل می‌کند. ما تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرده و جوامع محلی را از چنگ تروریست‌ها رها می‌کنیم» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه

 
به گزارش تابناک، یک مستشار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه در اثر حملات هوایی شب گذشته به شرق سوریه به شهادت رسید.

شهید بهروز واحدی از رزمندگان سپاه اسلام در اثر حملات هوایی شب گذشته به مناطقی در شرق سوریه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • اولیای دم در تویسرکان یک محکوم‌ اعدامی را بخشیدند
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد
  • تکذیب همکاری نظامی با اسرائیل ازسوی وزارت دفاع ترکیه
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه