Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سید صادق سعادتیان افزود: با گذشت بیش از چهار سال از تصویب قانون حدنگار که دستگاه‌های اجرایی را مکلف نموده ظرف مدت دو سال از اجرای این قانون مستندات مالکیت و نقشه استاندارد کاداستری به سازمان ثبت به عنوان متولی کاداستر کشور تحویل و سند مالکیت اخذ کنند اما متأسفانه تا کنون فقط ۲۵ میلیون هکتار از اراضی ملی در سیستم ثبت شده که این میزان رضایت بخش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در نشست هم اندیشی معاونین املاک و کاداستر استانها و رؤسای ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر کشور با اشاره به پدیده شوم زمین خواری و دریاخواری و تعدی به حریم و بستر رودخانه ها در کشور اظهار داشت: اجرای ماده «۹» قانون حدنگار موجب تثبیت مالکیت دولت در اراضی، شفافیت، ارتقاء سلامت اداری و حفظ انفال و اراضی ملی و دولتی می شود و انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی متولی اراضی و املاک در خصوص ارائه مستندات لازم جدیت داشته باشند تا با اجرای کامل کاداستر از هرگونه تعرض به اراضی ملی و دولتی پیشگیری شود.

استفاده از ظرفیت دستگاههای نظارتی

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت با تأکید بر اجرای جدی ماده «۹» قانون حدنگار  به صورت مطالبه گرانه در ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر کشور، از مدیران ثبتی خواست تا در صورت عدم همکاری دستگاههای متولی،  از ظرفیت دستگاههای نظارتی، شورای حفظ حقوق بیت المال و معاونت های پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ها در این خصوص استفاده کنند.

وی در خاتمه اظهار داشت: اسکن سوابق و بایگانی های ثبتی باید با دقت و نظارت بیشتر پیگیری و به روز رسانی شود چرا که آمار صحیح و به روز در این بخش کمک زیادی به برنامه ریزی های کلان کشور خواهد داشت.  

برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان ثبت اختراع مرکز مالکیت معنوی 

ششمین کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان ثبت اختراع با حضور هیئتی از مرجع ملی ثبت اختراعات و علائم تجاری دانمارک در محل مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

به منظور گسترش همکاری های بین المللی با مراجع جهانی مالکیت معنوی و در اجرای تفاهم نامه و همکاری های مشترک با مرجع ملی ثبت اختراعات و علائم تجاری دانمارک و در ادامه همکاری سه ساله در این راستا با هدف تبادل تجربیات و ارتقاء دانش مالکیت معنوی ششمین کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان اختراع مرکز مالکیت معنوی برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی موضوعاتی از جمله کارشناسی ماهوی، استثنائات و جستجو و بررسی اختراع در حوزه بیوتکنولوژی توسط سخنرانانی از مرجع ملی ثبت اختراعات و علائم تجاری دانمارک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. این سمینار به مدت چهار روز و از 14 مهر ماه توسط مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و با همکاری اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری دانمارک برگزار گردید.

بازدید سرزده مدیرکل بازرسی سازمان ثبت از واحدهای ثبتی

مهدی اقبال مدیرکل دفتر بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت سرزده از ادارت ثبت اسناد و املاک شهرآرا و سعادت آباد در تهران بازدید کرد.

مهدی اقبال در جریان این بازدید با بیان اینکه مردم غالبا به علت عدم اطلاع از جریان های سوء استفاده گر و دلالان، طی وکالتنامه رسمی، مراحل انجام امورات ثبت خود را به دلالان یا وکلای این دلالان می دهند که این امر باعث سوء استفاده از سوی آنها می شود گفت: اداره کل بازرسی سازمان ثبت با انجام بازرسی های نامحسوس در واحدهای ثبتی سراسر کشور، سعی در شناسایی تمامی دلالان و دلالان وکیل نما دارد که مسلما برخورد قاطع از سوی بازرسی با این عوامل صورت خواهد گرفت.

وی اذعان داشت: هر چقدر بازرسی و نظارت بیشتر در واحدهای ثبتی کشور قوی تر باشد، مسلما عوامل فساد دیگر جرأت فعالیت ندارند و چنانچه افرادی در ادارات و یا دفاتر اسناد رسمی تخلفی مرتکب شوند، مسلما پیگیری اخراج آنها از سازمان با قاطعیت انجام می گیرد.

مدیرکل بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک افزود: از طریق سامانه های املاک و سیستم های بانک اطلاعاتی املاک سازمان، افرادی که اسامی آنها بیش از چند بار به عنوان وکیل پرونده های ثبتی عنوان شده شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد و لذا سوء استفاده گران بدانند که هیچ تخلفی از چشمان بازرسی سازمان ثبت پنهان نمانده و بدون برخورد نخواهد بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 

ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از تثبیت مالکیت و حدنگاری ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی استان طی سال گذشته خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده، اظهار کرد: در نتیجه تلاش های انجام شده، طی سال ۱۴۰۲، مالکیت دو میلیون و ۶۶۲ هزار و ۱۹۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، در بانک جامع کاداستر(حدنگار) تثبیت شد.

وی با اشاره به جایگاه ممتازِ کشوریِ استان خراسان شمالی در اجرای طرح جامع حدنگار (کاداستر) گفت: در این راستا برای دو میلیون و ۶۳۴ هزار و ۸۹۹ هکتار از اراضی یاد شده، یعنی معادل ۹۹ درصد  عرصه های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی، سند رسمی مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی ادامه داد: این طرح در مساحت ۱۴۷ هزار و۲۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات سطح استان (معادل ۴۷/۳۷ درصد از مجموع این  اراضی) اجرا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور تبدیل به عکس هوایی شد
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • افتتاح مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان افتتاح شد
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • افتتاح مؤسسه «نان و ارزاق بهشتی» برای کمک به نیازمندان با مشارکت سازمان ثبت اسناد