Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی طالبی شامگاه چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران افزود: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان خود هستند تا از این طریق بتوان با آمادگی بیشتر به مقابله با حوادث پرداخت.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف مردم در حوزه مدیریت بحران بر اساس مقررات جدید نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از وقوع حوادث دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی به اهمیت برنامه‌ریزی توسط فرمانداران و بخشداران استان برای جلب مشارکت دهیاران در حوادث و بهره‌گیری جدی از ظرفیت آنها تاکید کرد.

وی بیان داشت: واگذاری بحشی از برنامه‌ها در مناطق به دهیاران در خصوص پیشگیری و مقابله با حوادث نقش تعیین کننده‌ای در کاهش آلام دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت رودخانه‌ها  و مسیل‌ها با جدیت و هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌های مسئول و فرمانداران جدی گرفته شود.

طالبی به اهمیت پیش‌بینی محل‌های اسکان در مواضع ضروری و اضطراری در استان تاکید کرد و نظارت و هماهنگی بیشتر توسط ستاد بحران را خواستار شد.

به گفنه وی، بازنگری در طرح‌های هادی و تفصیلی شهرها و جاده‌های مواصلاتی موضوع مهمی است که باید قبل از هر حادثه احتمالی مدنظر قرار گیرد.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان با ارائه گزارشی در خصوص اجرای مانور مشترک زلزله بین ۲ استان یزد و کرمان از تمام فعالان آن قدردانی کرد.

محمود شاکری شمسی  افزود: این مانور طبق برنامه با دقت و هماهنگی به خوبی برگزار و آمادگی نیروها در کاهش حوادث را نشان داد.

وی  به قانون جدید مدیریت بحران کشور توسط مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بر اجرای کامل آن با همکاری تمام دستگاه‌ها تاکید  و اظهار داشت: برای اجرای این قانون تمام دستگاه‌ها موظف به حضور در عرصه و انجام ماموریت‌ها با تمام توان هستند.

۷۵۳۶/  ۶۱۹۷ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد مدیریت بحران محمدعلی طالبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی ملک زاده بافقی گفت: با توجه به هشدار نارنجی و همچنین بارش‌های زیاد و اینکه احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان پیش بینی شده هشدارهای لازم داده شده و از همه دستگاه‌های اجرایی درخواست کردیم با آمادگی کامل انجام وظیفه کنند.

وی افزود: همچنین به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه ای استان نیز در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داده می‌شود تا از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

ملک زاده اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان باید همه ادارات خدمات رسان و همچنین دستگاه‌های اجرایی آمادگی صد در صدی را داشته باشند و هیچگونه کوتاهی و اهمال در این زمینه پذیرفتنی نیست چون با جان و مال مردم در ارتباط است.

اداره کل هواشناسی استان یزد، هشدار سطح نارنجی برای سه روز آینده صادر کرده و از بارش‌های سنگین باران و آبگرفتگی معابر، تگرک و تندباد و حتی شکستن درختان خبر داده است.

کد خبر 6085541

دیگر خبرها

  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است