Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات در شمال شرق سوریه خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ساعتی پیش «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور در صفحه توئیتر خود از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد.
او نوشت: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست‌های پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک/ی.پ.گ (حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه آغاز کرد. ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود است».
رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه یکی از هداف این عملیات بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه است، افزود: ‌«عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی کرده و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود که بازگشت پناهندگان سوری به خانه‌هایشان را تسهیل می‌کند. ما تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرده و جوامع محلی را از چنگ تروریست‌ها رها می‌کنیم.»
عملیات نظامی ترکیه در مرز سوریه با مخالفت‌های داخلی و خارجی شدت مواجه است.
حمله نظامی ترکیه واکنش‌ها و محکومیت‌های بین‌المللی مختلفی را به دنبال داشت.بطوریکه وزیر دولت فرانسه در امور اتحادیه اروپا گفت، فرانسه، انگلیس و آلمان ضمن محکومیت شدید این حمله، از شورای امنیت خواسته‌اند تا برای بررسی آن جلسه اضطراری تشکیل دهد.

نخستین واکنش دولت سوریه به حمله نظامی ترکیه
دولت سوریه به حملات ترکیه به شمال این کشور واکنش نشان داد .
دولت سوریه اعلام كرد حملات تركیه به خاك این كشور را با تمام ابزارهای قانونی دفع خواهد كرد. همچنین وزارت خارجه سوریه ادعاهای تركیه درباره امنیت مرزهایش دروغ دانست.

قسد: قدرت پاسخ‌گویی به حمله ترکیه را داریم
سخنگوی نیروهای «دموکراتیک سوریه» با بیان اینکه ارتش ترکیه به هیچ کدام از اهداف خود نخواهد رسید، بر قدرت پاسخ‌دهی به این حملات تأکیدکرد.
«کینو گابریل» سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در واکنش به آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، گفت که مناطقی در «رأس العین» و «تل ابیض» هدف حملات قرار گرفته است.
او در گفت و گو با شبکه اسکای نیوز عربی، گفت که توپخانه و جنگنده‌های ارتش ترکیه اقدام به بمباران بی‌هدف این مناطق کرده‌اند. گابریل همچنین مدعی شد که نیروهای کرد توانایی پاسخ‌دهی به این حملات را دارند و ارتش ترکیه هرگز به اهداف خود در سوریه نخواهد رسید.
همزمان صفحه رسمی نیروهای دموکراتیک سوریه در توئیتر نیز نوشت که این نیروها به توافق «ساز و کار امنیتی» که میان آمریکا و ترکیه امضاء شده بود احترام گذاشته‌اند، اما این موضوع باعث بی‌دفاع شدن مردم کرد سوریه شده است.
این نیروها در ادامه از آمریکا و ائتلاف ضد داعش خواستند تا با اعلام منطقه پرواز ممنوع، مقابل حملات هوایی ترکیه را بگیرند.
همچنین نیروهای قسد پس از آغاز تجاوز امروز ترکیه به شمال سوریه در بیانیه ای اعلام کردند: روشن است که اردوغان از واشنگتن برای این حمله چراغ سبز گرفته است.
در بیانیه قسد در این خصوص آمده است: ما به مقابله در برابر نیروهای ترکیه ادامه می دهیم.

ترامپ: نیروهای آمریکائی در سوریه هیچ حرکتی انجام ندهند
یک رسانه آمریکائی خبر داد: ترامپ به نظامیان آمریکایی در خصوص خودداری از هر نوع تحرکی در شمال سوریه دستور داده است.
به گزارش فاکس نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه و همزمان با آغاز تهاجم امروز ترکیه به شمال سوریه به نظامیان واشنگتن دستور داد تا از هر نوع اقدامی خودداری کنند.
این در حالیست که وزارت خارجه ترکیه و همزمان با آغاز تهاجم نظامی این کشور در شمال سوریه سفرای کشورهای عضو شورای امنیت را فراخوانده است.

اتحادیه اروپا خواستار توقف عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه شد
اتحادیه اروپا به آغاز رسمی عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه واکنش نشان داد.
در این ارتباط اتحادیه اروپا از ترکیه خواسته است تا عملیات نظامی خود را در شمال سوریه متوقف کند.
درخواست اتحادیه اروپا از ترکیه تنها کمتر از یک ساعت پس از آن عنوان شده که رجب طیب اردوغان در حساب رسمی خود در توئیتر از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

ناتو از تهاجم ترکیه به شمال سوریه حمایت کرد
دبیرکل ناتو در بیانیه ای از تهاجم ترکیه به شمال سوریه حمایت کرد.
به گزارش آناتولی، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز چهارشنبه و همزمان با آغاز تهاجم ترکیه به شمال سوریه در بیانیه ای بدون اشاره به نقض منشور ملل متحد در حمله به بخشی از خاک یک کشور مستقل بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق اعلام کرد: ترکیه نگرانی‌های امنیتی مشروعی دارد!
در بیانیه دبیرکل ناتو در این خصوص آمده است: ترکیه هدف حملات تروریستی وحشتناکی قرار گرفته است. معتقدم که ترکیه با اعتدال رفتار خواهد کرد و فعالیت‌های آن متناسب و متوازن خواهد بود.
این درحالیست که وزارت خارجه کشورهای فرانسه و آلمان با صدور بیانیه هائی جداگانه این حمله را محکوم کردند.
وزارت خارجه آلمان در این خصوص اعلام کرد: این اقدام آنکارا موجب تقویت داعش در سوریه می شود.
گفتنی است، فرانسه و انگلیس نیز اعلام کردند که خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص خواهند شد.

شورای امنیت فردا درباره عملیات ترکیه بحث می‌کند
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه (فردا) برای بحث در مورد عملیات ترکیه در مناطق شمالی سوریه، تشکیل جلسه می‌دهد.
این خبر ساعتی پس از آن منتشر می‌شود که وزرای خارجه فرانسه و انگلیس با محکوم کردن این عملیات خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل شدند.
در همین حال «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ناتو نیز خواستار خویشتنداری ترکیه شد و ابراز امیداوری کرد که عملیات ترکیه در شمال سوریه «حساب شده و دقیق» باشد. دولت هلند نیز با فراخوان سفیر ترکیه در آمستردام، به شدت به این اقدام نظامی ترکیه اعتراض کرد.

مصر "تجاوز" ترکیه به سوریه را به شدت محکوم کرد
وزارت خارجه مصر حمله نظامی ترکیه به سوریه را به شدت محکوم کرد.
به گزارش سایت النشره، وزارت خارجه مصر حمله نظامی ترکیه به کردهای سوریه در شمال این کشور را به شدت محکوم کرد و این اقدام را "تجاوز آشکار و غیر قابل قبول به حاکمیت کشور عربی برادر" خواند.
همچنین مصرخواستار برگزاری جلسه اتحادیه عرب پس از آغاز تجاوز ترکیه به سوریه شد.

واکنش ایران
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه را در تعارض با امنیت منطقه دانست.
حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه، شرایط منطقه را پیچیده‌تر کرده و در تعارض با امنیت منطقه است. راهکار تامین امنیت مرزی، احترام به تمامیت ارضی از سوی طرفین، مذاکره و توافق است. پیامد فوری لشگرکشی نظامی در منطقه، تشدید بحران، ایجاد موج جدید آوارگان و رشد تروریسم است.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان به عراق سفر می‌کند

به گزارش سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه امروز گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور دوشنبه آینده به عراق می‌رود.

این سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ صورت خواهد گرفت.

گولر پیش از برگزاری نشست فراکسیون پارلمانی حزب «عدالت و توسعه»، در جمع خبرنگاران گفت که در جریان سفر اردوغان به عراق، دو کشور تصمیم دارند برای نخستین بار پس از گذشت سال‌های طولانی، یک توافقنامه راهبردی امضا کنند.

وی افزود که فعالیت‌های مربوط به مبارزه با تروریسم نیز همچنان ادامه دارد و ترکیه طرح‌هایی را آماده کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تصمیم ترکیه برای ایجاد منطقه حائل تا عمق ۳۰ کیلومتری در مرز ترکیه و عراق نیز گفت: منطقه حائل عملاً ایجاد شده اما برخی امور نیز باید اجرا شود و ما در حال انجام آن هستیم.

وی اضافه کرد که این امور مربوط به پاکسازی دو منطقه قندیل و غارا در شمال عراق از عناصر پ.ک.ک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود /عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • نماد جدید امنیت ملی با رمز «وعده صادق»/ عمق توانایی نظامی ایران مشخص شد
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم
  • باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم
  • آغاز فاز جدید معادلات امنیتی با عملیات «وعده صادق» /دوگانگی‌های زیر پوست جوزپ بورل/ملاحظات معادله جدید در منطقه
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند