Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@09:25:24 GMT

تولید همبرگر «گیاهی»!

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۸۰۱۰

تولید همبرگر «گیاهی»!

خبرگزاری میزان- آژانس ملی علوم استرالیا با یک رستوران فست فود به منظور ایجاد یک جایگزین بر پایه گیاه برای همبرگرهای گوشت همکاری کرده است. تاریخ انتشار: 20:48 - 17 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۳۵۳

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، آژانس ملی علوم استرالیا با یک رستوران فست فود به منظور ایجاد یک جایگزین بر پایه گیاه برای همبرگر‌های گوشت همکاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع (CSIRO) و Hungry Jack's، قرار است یک برگر بر پایه حبوبات را تحت یک سرمایه گذاری مشترک با نام v۲food تهیه و به بازار عرضه کنند.

این همبرگر با هدف تقلید از طعم و بافت گوشت گاو با فواید اضافی فیبر و مواد مغذی و همچنین سازگاری با محیط زیست تولید می‌شود.

براساس تحقیقات موسسه جهانی بهداشت جورج، فروش محصولات همبرگر بدون گوشت در استرالیا بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹، ۲۸۹ درصد رشد داشته است.

نیک هازل، مدیر اجرایی v۲food گفت: این سرمایه گذاری به دلیل افزایش جهانی در مصرف گوشت ضروری به نظر می‌رسد.

هازل تأکید می‌کند: جمعیت جهان به سمت ۱۰ میلیارد نفر در حال رشد است و مصرف سرانه گوشت نیز در حال رشد است؛ اقدامات این چنینی برای حفظ کره زمین و محافظت از محیط ریست ضروری است.

کریستینا پولارد، محقق تغذیه و بهداشت عمومی دانشگاه کورتین می‌گوید: نکته حائز اهمیت این است که در بسیاری از رستوران‌ها از گوشت بی‌کیفیت استفاده می‌شود.

پولارد گفت: مشکل این است که اغلب محصولاتی نظیر همبرگر از محصولات اولیه سالم تهیه نمی‌شوند؛ آن‌ها به شدت فرآوری می‌شوند و مملوء از چربی و نمک هستند.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فست فود همبرگر گوشت استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام

به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛ سیدغلامحسن گرشاسبی با بیان اینکه بر اساس برنامه مصوب سال ۱۴۰۳ میزان تولید فروردین ۷۴ هزار و۲۹۰ تن بود که با همت همکاران این میزان به بیش از ۷۶ هزار و پانصد تن افزایش یافت.

وی افزود:در فروردین سال۱۴۰۳ نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام ۳۵ درصد رشد داشته است.

نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی ایلام با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» ادامه داد:در تلاش هستیم در سال ۱۴۰۳ رکورد ۱۰۰ درصد تولید محقق شود.

گرشاسبی خاطرنشان کرد:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن، بنزین پیرولیز، CFO و DMDS CHAVAR۶۵ تولید شده است.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • فرآیند جالب و دیدنی سوسیس گوشت در کارخانه مشهور کره‌ای (فیلم)
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • چرا «شیر شتر» به مهم‌ترین نوشیدنی جهان تبدیل خواهد شد؟
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی