Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:04:08 GMT

طرح افزایش سبوس نان در مازندران آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۸۱۰۶

طرح افزایش سبوس نان در مازندران آغاز شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شیران شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: از اول مهرماه طرح افزایش سبوس در نان آغاز شده است و در حال حاضر ۱۸ درصد بربری، ۱۵ درصد لواش و ۱۲ درصد سنگک باید دارای سبوس باشد و کارخانجات تولید آرد استان ملزم به رعایت آن هستند.

شیران با بیان اینکه در جامعه ما این باور غلط وجود دارد که غذای سنتی سالم تر است، افزود: بسیاری از فرآورده های سنتی آلودگی های میکروبی زیادی داردولی در کارخانجات صنعتی به سلامت جامعه اعتقاد دارند و دانشگاه های علوم پزشکی نیز بازرسی های لازم را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: در کارخانجات صنایع غذایی، فرآورده غذایی استانداردهای ملی اعمال و کنترل کیفی انجام می شود.

وی با بیان اینکه فرآورده های صنعتی ریسک پایینی دارند و هزینه کمتری برگردن سیستم بهداشتی و درمانی وارد می کند، گفت:۷۰ درصد تولید مواد غذایی در کشور، صادر می شود که این نشان دهنده آن است که مردم جامعه ۳۰ درصد محصولات صنعتی و ۷۰ درصد محصولات سنتی مصرف می کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار نفر در مجموع کارخانجات صنایع غذایی استان فعالیت دارند، تصریح کرد: افراد شاغل در این مجموعه‌ها تلاش برای ارتقا تولیدات صنایع غذایی دارند.

دکتر شیران بر اصلاح فرهنگ عمومی جامعه تاکید کرد و افزود : بسیاری از افراد با انتشار فیلم ، عکس ها و نگاه غیر کارشناسی جهت تخریب صنعت گام برمی دارند بنابراین رسانه ها می توانند با افزایش سواد جامعه و تغییر باور نادرست در جهت سلامت مردم قدم بردارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران میانگین مصرف نمک در دنیای را ۵ گرم دانست و ادامه داد: در کشورما میانگین مصرف نمک بین ۹_۱۲ گرم می باشد که باید با تغییر سبک زندگی آن را اصلاح کرد.

وی به کاهش مصرف نمک، روغن و شکر در محصولات صنعتی اشاره کردو گفت: در گذشته روغن قنادی و مصرف خانگی ۴۰ درصد اسید چرب ترانس داشتند که با اقدامات انجام شده این رقم در کشور ۵ درصد و در استان زیر ۲ درصد است.

دکتر شیران با بیان اینکه نشانگر رنگی میزان مصرف نمک، روغن و شکر را نشان می دهد،افزود: ۹۰ درصد محصولات تولیدی کارخانجات مازندران نشانگر دارند و ۸۰ درصد محصولات نیز درج نشانگر تراریخته دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به محصولاتی که ترکیبات غذایی اضافه شده است، گفت: درکشور فقر آهن مشکل اساسی است که در سال های اخیر اسید فولیک و آهن در آرد افزوده شده است.

وی با بیان اینکه فیبر در مواد غذایی می تواند سبب کاهش بیماری ها مختلف از جمله دیابت، فشارخون، سرطان و ... می شود، افزود: سرطان گوارش در افرادی که فیبر نمی خورند بالا است که با توجه به اینکه نان غذای قالب مردم است می توان با افزایش میزان سبوس در کاهش آن گام برداشت.

کد خبر 4742418

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم پزشکی مازندران نانوایی ساری اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد شیراز نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۸۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  دبیر این همایش و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این همایش ١٣ پنل تخصصی از جمله تاثیر انعطاف پذیری عصبی بر رشد و تکامل عصبی، مداخله در بحران خودکشی کودک و نوجوان، نگاهی نو به اختلالات طیف اوتیسم در کودکی و ملال جنسیتی در کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

دکتر عاطفه سلطانی فر ادامه داد: همچنین در این همایش ٩ سخنرانی با محوریت خدمات ارزیابی و بهبود تکامل در سال های ابتدایی دوران کودکی در جهان، مبانی عصب شناختی اختلالات یادگیری، مغز در نقش یک قصه گو و بیش فعالی و مکانیسم شکل گیری هیجانات از دیدگاه سازنده گر ارائه می شود.

وی اضافه کرد: هر اندازه مشکلات روانپزشکی کودکان و نوجوانان زودتر تشخیص داده و درمان شود ،کودک می تواند از زندگی بهتری برخوردار شود.

دبیر سیزدهمین همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: شناسایی به موقع نشانه های این اختلالات و شروع زود هنگام مداخلات درمانی با توجه به انعطاف پذیری بیشتر مغز در سنین پایین اهمیت زیادی در اثر بخشی این درمان ها دارد.

سلطانی فر با بیان این که همایش روانپزشکی کودک و نوجوان تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت اظهار کرد: اهداف این همایش توجه به مشکلات عصبی - تکاملی کودکان و نوجوانان و بررسی آخرین یافته های علمی با تاکید بر تکامل، سایکوپاتولوژی و اختلالات رشد کودک و نوجوانان است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

 
 

دیگر خبرها

  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران؛ قلیان اکسیژن چیست؟
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند