Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@14:31:16 GMT

افزایش ظرفیت حوضچه آرامش دروازه قرآن

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۸۱۳۰

افزایش ظرفیت حوضچه آرامش دروازه قرآن

اسکندرپور گفت: با کف برداری‌های انجام شده ظرفیت حوضچه آرامش دروازه قرآن حدود ۳۶ هزار متر مربع افزایش یافته که این میزان برابر با ۶ هزار و ۵۰۰ کامیون خاکبرداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور» امروز (چهارشنبه 17 مهر) در بازدید از بالا دست و حوضچه آرامش دروازه قرآن عنوان کرد: اقداماتی که شهرداری شیراز در محدوده بالا دست دروازه قرآن و به منظور ایمن سازی شهری و افزایش تاب آوری آن در برابر سیل با نظر مشاور در حال انجام است به 2 دسته اقدامات بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شیراز،افزایش 2 برابری ظرفیت حوضچه آرامش دروازه قرآن و ایجاد بندهای سنگی مختلف به منظور کاهش سرعت آب را از جمله اقدامات کوتاه مدت دانست و گفت: با این اقدامات تلاش داریم میزان و سرعت آب ورودی به لوله دروازه قرآن کاهش یابد و طی دو هفته آینده عملیات اجرایی آن به اتمام می‌رسد.

وی در این بازدید که با همراهی شهردار منطقه 3 شیراز و مشاور پروژه انجام شد،اظهار کرد: با کف برداری‌های انجام شده ظرفیت حوضچه آرامش دروازه قرآن حدود 36 هزار متر مربع افزایش یافته که این میزان برابر با 6 هزار و 500 کامیون خاکبرداری است.

شهردار شیراز افزود: اقدامات بلند مدت برای افزایش ایمنی مسیل دروازه قرآن را ایجاد سدهای خاکی در بالا دست و تعبیه یک لوله انتقال آب جدید در زیر دروازه قرآن و کنار لوله قبلی انجام شده که براساس نظر مشاور پروژه و پس از تصویب توسط مراجع ذی صلاح به ویژه سازمان آب منطقه‌ای فارس انجام می‌شود.

اسکندرپور با تشکر از دادستانی شیراز به علت پشتیبانی و پیگیری‌هایی که در راستای هماهنگی دستگاه‌های مختلف برای اجرای اقدامات بالادست دروازه قرآن انجام داده است، گفت: از سازمان آب منطقه‌ای فارس انتظار دارم که بخشی از مسیر حوزه آبریز دروازه قرآن و بستر رودخانه که توسط باغچه محدود شده را بازسازی کنند تا این مسیر به صورت کامل باز و با اقدامات دستگاه قضایی و سازمان آب منطقه‌ای فارس بازسازی مسیر انجام شود.

شهردار شیراز همچنین در صحن علنی شورای شهر ضمن ارائه گزارش عملکرد در خصوص اقدامات شهرداری در خصوص پیشگیری از سیل بیان کرد: در این راستا بیش از ۱۶۱ کیلومتر جدول روباز و ۲۲۱ کیلومتر کانال روبسته لایروبی و ۱۰۲ کیلومتر لوله گذاری جدید آب‌های سطحی انجام شد.

اسکندرپور افزود: طی ماه‌های اخیر بیشترین حجم اقدامات برای آمادگی در مقابل بارش باران در مجموعه مدیریت شهری انجام شده است.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد شیراز اصفهان زائران اربعین حسینی بیرجند شهردار شیراز دروازه قرآن شهرداری شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم

مدیر مرکز مشاوره سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی از حضور جهاد دانشگاهی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن‌کریم همراه با ارائه خدمات متنوع قرآنی و مشاوره‌ای در موضوعات مختلف خبر داد.

سید میلاد اوصیا -مدیر مرکز مشاوره سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی- در گفت‌وچو با ایسنا در مورد فعالیت‌های غرفه جهاد دانشگاهی در سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: ما در این دوره با چند مرکز زیر مجموعه خود در حال خدمات‌دهی به علاقمندان هستیم.

وی‌ ادامه داد: ابتدا مرکز مشاوره زعیم که خدمات مشاره‌ای و روان‌شناسی دارد در اینجا مستقر است که به صورت رایگان مشاوره‌هایی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، البته مشاوره‌های ما براساس فعالیت‌های قرآنی یعنی مشاوره معنوی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز مشاوره سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی تاکید کرد: خوشبختانه به صورت میانگین روزانه ۱۵ الی ۲۰ مشاوره هرشب داریم، بیشتر مشکلات هم‌ مربوط به موضوعاتی همچون اضطرار، افسردگی، کنترل خشم، ارتباط نوجوانان با خانواده‌های خود و ... است.

اوصیا یادآور شد: ما در بخش روان‌شناسی خود مخاطبینی از سن ۱۸ تا ۶۵ سال داریم.

وی افزود: مرکز رشد ما یک ‌نرم‌افزار طراحی‌ هوش مصنوعی دارد ‌که‌ فرد در حوزه حفظ و قرائت برای آن می‌خواند و نرم‌افزار ایرادات‌ها فرد را تصحیح می‌کند.

مدیر مرکز مشاوره سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی ابراز کرد: گروه مرکز آموزش ما هم دوره‌های قرآنی و نشست‌های تحصصصی دارند، در یک دوره آموزشی آن‌ بازی‌های رومیزی با آموزه‌های قرآنی آموزش داده می‌شود و مراجعه‌کنندگان می‌توانند با کمترین امکانات کارهای قرآنی انجام دهند.

اوصیا تصریح کرد: مرکز مطالعات‌ ما در اینجا مستقر است و پایان‌نامه‌ها و ‌پژوهش‌های ‌میان رشته‌ای در حوزه قرآنی ارائه می‌کند و کسانی ‌که‌ می‌خواهند پایان‌نامه قرآنی‌ تدوین‌ کنند ما مشاوره‌ می‌دهیم. همچنین چکیده‌ای از آثار میان رشته‌ای قرآن کریم به نمایش گذاشته‌ایم.

وی در پایان گفت: یکی از بخش‌های ما نیز پخش آثار استدیو مبین ‌است که خوشبختانه استقبال خوبی از این بخش شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی در فارس
  • جام آزادگان؛ سال شیرازی‌ها با پیروزی آغاز شد
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی / نوروز با طعم برنامه‌های فرهنگی
  • می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی برای کاهش تصادفات استفاده کرد
  • جوجه ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • آغاز اقدامات اولیه برای پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در کشت و صنعت مغان
  • افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ خراسان جنوبی
  • 5 روش تخلیه ذهن برای یه آرامش عمیق!
  • ادای احترام کادر نیروی انتظامی نیشابور به مقام شهدا همزمان با بهار قرآن و بهار طبیعت + تصاویر