Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ملک حسینی ضمن تاکید بر اینکه «باید هویت و حیثت مردمی بودن برای مساجد حفظ شود»، گفت: اگر نظام مبتنی بر ولایت شد، باید نه در مسجد بلکه در همه حیطه های اجتماعی نظارت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نخستین نشست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از تصویب اساسنامه جدید این ستاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن از طرف رئیس جمهوری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه چهار شنبه (17 مهر) با حضور آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی، مدیرکل امور استان ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد کشور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی، فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان بویراحمد به نمایندگی از فرمانده سپاه فتح، شهردار مرکز استان، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی» در این نشست ضمن تمجید از حضور مدیرکل امور استان ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد کشور، اظهار داشت: این بزرگوار (براتی) دلسوزانه روند حرکت را رصد و نظارت می کنند و اگر نقصانی باشد را اصلاح می کنند و حلقه بین استان و مرکز برای بهبود شرایط خواهند بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، به بیان حدیثی از امام دوم شیعیان اشاره کرد و گفت: امام حسن (علیه السلام) فرمود «هرکسی که مداومت به مسجد داشته باشد، بهره مند از آیه محکمه، بهره مند از برادر همراه، دانش نافع، رفتار زیبا و شایسته و بهره مند از ترک گناه یا به تقوا یا به حیاء است».

 

وی با اشاره به اینکه در کلام امام هشت نکته وجود دارد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد ناظر به همه اینها نیست که امام حسن (علیه السلام) در سخن خود فرمود، اضافه کرد: برخی به صورت مستقیم برعهده امام جماعت و برخی برعهده نفس تشکل هایی که در مسجد ایجاد می شود بدون حرکت های فرهنگی و هنری است.

 

آیت الله ملک حسینی ضمن تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سیاست گذاری قبل که اصلاح شد، در واقع از حرکت جوانان در مسجد و در حیطه مسائل قرآنی، نهج البلاغه، شعر، ادبی و .... تمشیت می کرد، ادامه داد: حتما احساس ضعف و فطوری شده که تصمیم گرفته شد در یک بازآوری، این حرکت تقویت شود.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید در این حرکت جدید نسبت کانون فرهنگی مساجد با دیگر ارکان مسجد شامل امام جماعت، هیئت امنا، پایگاه مقاومت، هیئت های مذهبی و.... مشخص شود، ابراز داشت: شاید در واقع این ستاد هماهنگی کانون ها خود به مثابه حلقه ای بین کانون های فرهنگی مساجد و سایر عرصه های دیگر است.

 

وی اذعان داشت: در مسجد اوقاف، سازمان تبلیغات، ستاد رسیدگی به امور مساجد، پایگاه مقاومت نقش آفرینی می کنند و در واقع مسجد به سیبل و نه یک جایگاه تبدیل شده است.

 

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه باید سهم هر نهاد و سازمان در مسجد منهای نقش امام جماعت مشخص شود، خاطرنشان کرد: وقتی سخنان مقام معظم رهبری را شنیدیم که فرمود «امام جماعت باید به مثابه مدیر مسجد باشد» باید دید که آیا او باید این هماهنگی ها را انجام دهد، یا امام جماعت مدیریت می کند و هماهنگی ها را ستاد هماهنگی کانون ها انجام می دهد؟.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید دید که آیا ستاد هماهنگی باید رفتارهای درون مجموعه (امکانات مالی و سخت افزاری) کانون را رصد کند و نسبت او را با سایر بخش های موجود در مسجد روشن کند؟.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه «باید هویت و حیثت مردمی بودن برای مساجد حفظ شود»، اظهار داشت: اگر نظام مبتنی بر ولایت شد، باید نه در مسجد بلکه در همه حیطه های اجتماعی نظارت کند، اما تقایر نظارت ها و تقایر تاثیرها امری انکارناپذیر است.

 

آیت الله ملک حسینی اذعان داشت: اگر مردم کوچه و بازار بفهمند قرار است شهرداری، سازمان برنامه و بودجه، اوقاف، ورزش و جوانان و ... امور مساجد را تمشیت و مدیریت کنند یا با مساجدی فقیر و محروم روبرو می شویم یا با مساجدی غنی و درهای قفل روبرو می شویم.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: باید حواسمان جمع باشد ستادی که می خواهد ناظر بر حرکت های فرهنگی و هنری مساجد باشد، در آن رئیس اوقاف، سازمان تبلیغات، سپاه و ... عضویت دارند و مردم حالت منتظره ای در این مسجد احساس نمی کنند که کمک و حمایت کنند. در گذشته مردم روحانی که برای تبلیغ می رفت را کمک می کردند، ولی امروز این گونه نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: این حضورها اگر منجر به یک احساس شود که دولت به معنای عام می خواهد خود را در مسجدها جا دهد و ولایت مسجدها را برعهده بگیرد، مردم حضور کمرنگی خواهند داشت.

 

آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: باید تدبیری بیاندیشیم که هماهنگی بین ارکان درون مسجد صورت گیرد و هماهنگی ها به معنای سیطره حاکمیتی بر مسجد به شکل ملموس منجر نشود که مردم خودشان را سهیم در مسجد ندانند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: حضور مردم را در مساجد باید مطالبه گرایانه کرد وگرنه با برنامه ریزی و چینش نیرو اگر ما مطالبه گر باشیم، به جایی نخواهیم رسید.

 

شایان ذکر است در این نشست که احکام هریک از اعضای ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به آنها تحویل داده شد، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ماموریت یافت به نیابت از این شورا در یک بازه زمانی مناسب به عنوان یک کار پژوهشی و تحقیقاتی یک کار مستدل، مستند و متقن در زمینه شرایط موجود مساجد و کانون های استان انجام دهند و سپس به این شورا ارائه دهند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان شیراز بیرجند مجلس مواکب الاتحاد حسین براتی مردمی بودن ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری ائمه جماعات آیت الله ملک حسینی امام جماعت هویت نماینده ولی فقیه مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد

«محمد مخبر» در حکمی «سید محمود حسینی‌پور» را به عنوان «رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی» منصوب و ابراز امیدواری کرد که وی با اتکال به الطاف خداوند متعال و با رعایت اصول «عدالت محوری»، «انقلابی‌گری»، «مردم داری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون‌مداری» دولت مردمی، در انجام مسئولیت محوله موفق و مؤید باشد.

متن کامل حکم معاون اول رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

جناب آقای سید محمود حسینی پور

نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به الطاف خداوند متعال و با رعایت اصول «عدالت محوری»، «انقلابی‌گری»، «مردم داری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون‌مداری» دولت مردمی، در انجام مسئولیت محوله موفق و مؤید باشید.

محمد مخبر
معاون اول رئیس جمهور

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود