Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@13:43:57 GMT

واکنش شدید دمشق به اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۸۲۹۳

واکنش شدید دمشق به اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دولت سوریه روز چهارشنبه به‌شدت مقاصد تجاوزکارانه رژیم ترکیه و تجمع نیروی نظامی در مرزهای سوریه را بشدت محکوم و تاکید کرد: «این نقض فاحش حقوق بین‌الملل است و سوریه بار دیگر بر عزم و اراده خود برای مقابله با تجاوز ترکیه با تمام وسایل مشروع تاکید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه به سانا اعلام کرد: «جمهوری عربی سوریه به شدت اظهارات پوچ، مقاصد تجاوزکارانه رژیم ترکیه و تجمع نیروی نظامی در مرزهای خود را بشدت محکوم می‌کند.»

این مقام سوری ادامه داد: «اظهارات پوچ، مقاصد خصمانه ای رژیم ترکیه و تجمع نظامیان در مرزهای سوریه، نقض فاحش حقوق بین‌الملل و نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت است که بر احترام به تمامیت و حدت ارضی و حاکمیت سوریه تأکید دارد.»

وی افزود: «رفتار خصمانه رژیم اردوغان به روشنی، بیانگر طمع توسعه‌طلبانه ترکیه در اراضی جمهوری عربی سوریه است و نمی‌توان این رفتار را تحت هیچ بهانه‌ای توجیه کرد. نادیده گرفتن توافق آدنا توسط رژیم ترکیه، با آنچه این رژیم درباره امنیت مرزها ادعا می‌کند در تضاد است.»

مقام سوری ادامه داد: «جمهوری عربی سوریه برخی گروه‌های کُردی را مسئول پیامدهای تکیه کردن بر پروژه آمریکا می‌داند که پیشتر بارها در جریان نشست‌هایی که با آنها برگزار شد، درباره خطرات این پروژه و اینکه ابزاری درخدمت سیاست‌های آمریکا علیه وطنشان نباشند، هشدار داده بود، ولی این گروه‌ها به ابزاری در دست بیگانگان تبدیل شدند.»

این مقام سوری تاکید کرد: «جمهوری عربی سوریه سوریه بار دیگر بر حاکمیت و سلامت خاک خود و عزم و اراده خود برای مقابله با تجاوز ترکیه با تمام وسایل مشروع تاکید می کند.»

وی در ادامه گفت: «جمهوری عربی سوریه بر آمادگی خود برای در آغوش گرفتن فرزندان گمراه خود در صورت بازگشت به جاده منطق و درستی که وحدت ملت و خاک سوریه را حفظ می کند، تاکید می کند.»

این مقام وزرات امور خارجه سوریه در پایان تصریح کرد: «در صورتی که رژیم اردوغان بر آغاز تجاوز اصرار ورزد، خود را در صف تروریست‌ها و گروهک‌های مسلح قرار می‌دهد و قطعا جایگاه خود به عنوان ضامن توافق روند آستانه را از دست می‌دهد و یک ضربه ‌ای کشنده به کل روند سیاسی می زند.»

منبع: فردا

کلیدواژه: دمشق ترکیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

آفتاب‌‌نیوز :

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیرو‌های مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایت‌ها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیرو‌های مقاومت در این شش ماه، که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیست‌ها است، زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیرو‌های مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.

دیگر خبرها

  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل | اراضی فلسطین فورا باید بازگردانده شود
  • تکذیب همکاری نظامی با اسرائیل ازسوی وزارت دفاع ترکیه
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • بازگشت اسد به دنیای عرب