Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا خواجه نائینی چهارشنبه شب در نشستی با عنوان شفافیت و پاسخگویی افزود: در دوره قبل شورای شهر وقتی ۲ معاون می خواستند هم را ببینند ۶ ماه طول می کشید چرا که  تعارض منافع بین معاونتها وجود داشت و خیلی وقت صرف می شد تا جلسه و تعامل شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: هماهنگی با شورای شهر و تامین نیازها برای دریافت مصوبات قانونی نیز دیگر دلیل موفقیت شهرداری مشهد برای دستیابی به منابع مالی مورد نیاز بود که فقدان آنها در ابتدای دوره این نهاد را با چالش فراوان روبرو کرده بود بطوریکه تجمعات پیمانکاران شهرداری برای دریافت مطالبات خود به دغدغه شورای شهر و شهرداری تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به تهاتر مطالبات شهرداری با دستگاه های دیگر اشاره کرد و گفت: شهرداری بر خلاف گذشته توانست همکاری و تعامل خوبی با نهادهای مختلف و دیگر دستگاه ها برقرار کند که موفقیت ارزشمندی بوده است.

خواجه نائینی افزود: از مهر ۹۶ تا مهرامسال ۱۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان تامین مالی صورت گرفته است که پنج هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان آن از درآمدهای عمومی نظیر صدور پروانه و هشت هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق وصول طلب شهرداری از دولت، اوراق قطار شهری، اوراق بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، فروش املاک شهرداری و فروش اوراق دولتی تامین شده است.

وی اظهار داشت: اکنون مشکلی برای تامین منابع نداریم و امیدواریم در ۲ سال باقی مانده این روند رو به رشد را همچنان ادامه دهیم.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با بیان اینکه امسال معادل ۸۰ درصد بودجه عمرانی سال قبل به آسفالت معابر اختصاص یافته است گفت: تحقق منابع شهرداری در سال ۹۵،  ۶۵ درصد بوده است اما پارسال به ۱۶۸ درصد رسید که این رقم برای اولین بار در تاریخ شهرداری مشهد روی داده است، پیش از این تنها تامین درآمد بالای ۱۰۰ درصد در سال ۸۸، با رقم ۱۱۸ درصد و مربوط به زمان شهرداری مهندس پژمان در مشهد بوده است.

وی درآمدهای حاصل را فارغ از موضوع تهاتر مطالبات با دستگاه های مختلف عنوان کرد و افزود: در مجموع شهرداریها هفت هزار میلیارد تومان با دستگاه ها تهاتر داشته اند که سهم شهرداری مشهد از این میزان چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون شهردار مشهد به تشریح اقدامات این معاونت در حوزه پشتیبانی و رفاه کارکنان این نهاد پرداخت و گفت: واریز درآمدها به یک خزانه واحد و یکپارچه سازی سیستم های مالی از دیگر اقدامات مثبت حوزه مالی شهرداری مشهد است.

وی ادامه داد: با توجه به آسیب پذیری همکاران پاکبان و دیگر همکاران از نظر سلامتی در سن کهنسالی برای اولین بار ۶ هزار نفر از کارکنان بازنشسته شهرداری و ۶ هزار نفر از همسران آنان بیمه تکمیلی شدند.

خواجه نائینی به انعقاد چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: این موفقیتها در حالی بوجود آمد که دولت برای پرداخت حقوق با مشکلاتی در سال ۹۶ مواجه بود و کشور در وضعیت اقتصادی مناسبی قرار نداشت به علاوه اینکه نوسان نرخ ارز مشکلاتی را برای شهرداری بوجود آورده بود اما هم اکنون هر روز شاهد کلنگ زنی یا افتتاح یک پروژه بویژه در مناطق کم برخوردار هستیم.

وی همچنین سامانه فاش را ابزار شفاف سازی در شهرداری مشهد توصیف کرد و گفت: در این سامانه متن، مدت، قیمت وشکل قراردادهای شهرداری در دسترس قرار می گیرد و این اقدام نشان دهنده رویکرد شهری در زمینه شفافیت است.

معاون شهردار مشهد افزود: سامانه فاش برای شهرداری مشهد با ۲۳ سازمان، ۱۳ منطقه و ۲۶ هزار نیروی شاغل بسیار اثربخش و مفید خواهد بود.

این نشست به همت واحد جوانان مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

۳۲۲۱/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان شهرداری مشهد شورای شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از زنجیره‌های تامین؛ با ارائه پلتفرم‌ها وابزارهای مالی تعهد

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک کشاورزی در راستای تحقق سیاست‌های مهار تورم، کنترل نقدینگی و حمایت از تولید در دولت سیزدهم با طراحی و ایجاد پلتفرم‌های «مدیریت مالی زنجیره تأمین» در اکوسیستم کشاورزی، قدم‌های مثبتی را برای تسهیل استفاده از «ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌ای» و اقبال فعالان بخش کشاورزی نسبت به «کشاورزی قراردادی» برداشته است.

این بانک با طراحی و ایجاد پلتفرم مدیریت زنجیره تأمین محصولات کشاورزی به نام «پالیز»، سامانه مدیریت زنجیره تأمین کالاهای استراتژیک با عنوان «بازارگاه محصولات کشاورزی» و کیف پول الکترونیکی و نیز ارائه ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌ای و تعهدی نظیر گواهی اعتبار مولد «گام»، سفته، برات و چک الکترونیکی، ضمانت‌نامه و … فعالیت زنجیره‌های تأمین را در اکوسیستم کشاورزی تسهیل و تسریع کرده و راه را برای توسعه کشاورزی قراردادی در کشور، هموارتر ساخته است.

بر اساس این گزارش، استفاده از پلتفرم‌های «پالیز» و «بازارگاه محصولات کشاورزی»، راهکاری مؤثر برای مدیریت مالی زنجیره تأمین از طریق ابزارهای مالی تعهدی است و هدف از طراحی و ایجاد این پلتفرم‌ها، ارائه خدمات بهینه به بازیگران زنجیره تأمین از مزرعه تا سفره، از جمله تأمین کنندگان مواد اولیه و نهاده‌های تولید، تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی، صاحبان صنایع تبدیلی و تکمیلی، واردکنندگان، فین تک‌ها، تشکل‌ها و حتی شبکه توزیع و فروش محصولات غذایی با استفاده از ظرفیت‌های تحول دیجیتال بانک کشاورزی و با هدف حمایت از تأمین امنیت غذایی کشور است.

از سوی دیگر، بانک کشاورزی با هدف افزایش کاربران پلتفرم‌های تأمین مالی زنجیره تأمین و کشاورزی قراردادی، نسبت به بازطراحی و بهبود فرآیندها، توسعه خدمات غیرحضوری و طراحی سازوکارهایی برای ارائه ابزارهای مالی اهرمی و تعهدی نظیر گام، برات، سفته، چک، ضمانت‌نامه و … به صورت الکترونیکی و مکانیزه اقدام کرده و در این مسیر، موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

شایان ذکر است؛ تأمین مالی زنجیره تأمین با ابزارهای تعهدی که از جمله سیاست‌های اصلی بانک مرکزی در دولت سیزدهم به شمار می‌رود، یک رویکرد خلاقانه و بارزترین نحوه تأمین مالی غیر تورمی است و موجب بهینه‌سازی جریان‌های مالی در زنجیره تأمین، کاهش مرکزیت نقدینگی، کاهش هزینه‌ها، کنترل بازار، افزایش سودآوری و کارایی هرچه بیشتر زنجیره می‌شود؛ همچنین این روش به مقاوم شدن اقتصاد کشور در برابر فشار تحریم‌های بین‌المللی کمک می‌کند.

کد خبر 6083538

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم
  • بورسی شدن دارایی های مختلف شهرداری
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری تهران هستیم
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟
  • آغاز نخستین رویداد خلاقیت و نوآوری مشهد
  • شهرداران برای خلق منابع مالی جدید تلاش کنند
  • حمایت از زنجیره‌های تامین؛ با ارائه پلتفرم‌ها وابزارهای مالی تعهد