Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@23:46:24 GMT

واکنش لبنان به عملیات ترکیه در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۸۹۵۲

واکنش لبنان به عملیات ترکیه در سوریه

وزارت امور خارجه لبنان، عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرد و خواستار بازنگری در این عملیات شد.

به گزارش مشرق،  وزارت امور خارجه لبنان شامگاه چهارشنبه (۱۷ مهر) به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: فرار آمریکا و تنها گذاشتن دوباره کردها +عکس

وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای خود به این مناسبت، عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را که از عصر امروز چهارشنبه آغاز شد، محکوم کرد و آن را «حمله به کشور برادر عربی» دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیروت این عملیات را «اشغالگری» در خاک سوریه خواند و گفت این عملیات ترکیه باعث خواهد شد اهل سوریه در معرض قتل و آوارگی قرار بگیرند.

به گزارش شبکه المیادین، وزارت خارجه لبنان از ترکیه خواست در مورد این تصمیم خود بازنگری کرده و با کشورهای مربوطه در راستای ثبات سوریه همکاری کند.

رئیس‌جمهور ترکیه عصر امروز چهارشنبه رسماً از آغاز عملیات نظامی خود علیه شبه‌نظامیان کرد سوریه موسوم به «عملیات چشمه صلح» خبر داد. ترکیه مدعی است با این عملیات قصد دارد منطقه امنی در شمال سوریه ایجاد کند تا آوارگان سوری را در این منطقه جای دهد.

دولت سوریه شدیداً این عملیات را محکوم کرده و آن را در ادامه سیاست‌های خصمانه و توسعه‌طلبانه آنکارا در منطقه دانست.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن ترکیه ارتش ترکیه تحولات ترکیه سوریه تحولات سوریه ارتش سوریه تحولات منطقه لبنان اشغالگری وزارت خارجه لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تهدیدها و فشارهای فرانسه بر باکو هیچ اثری نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، «آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اقدام دولت فرانسه به احضار سفیرش در باکو اعلام کرد که «طرف آذربایجانی بارها اعلام کرده که گفتگو با باکو به زبان تهدید و فشار نتیجه ای نخواهد داشت.»

دولت فرانسه دیروز سه‌شنبه در اعتراض به آنچه اقدامات باکو در آسیب‌زدن روباط دوجانبه توصیف کرد، «آنه بویلون» سفیر خود در باکو را برای مشورت به پاریس فراخواند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده که سفیر فرانسه در باکو به علت تداوم اقدامات یک‌جانبه جمهوری آذربایجان که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده است.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه با آنه بویلون دیدار و گفت‌وگو کرده است. ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی کند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • واکنش چین و عمان به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان
  • هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • عملیات «وعده صادق» مهمترین گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود