Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اهم اخبار سیاسی امروز، چهارشنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۸ به شرح زیر است:

 

تهدید ایران برای کنار گذاشتن پروتکل الحاقی و خروج از ان.پی.تی

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در رابطه با اتخاذ گام چهارم به نظر می‌رسد که ایران تصمیمش را گرفته و بعید است حتی تهدید اروپا مبنی بر خروج از برجام و ارجاع موضوع ایران به شورای امنیت که متعاقب آن بازگشت تحریم‌های این نهاد است نیز تغییری در این روند ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در برخی محافل نیز به گوش می‌رسد که ایران نیز در برابر تهدید اروپا متقابلا تهدید کرده که چنین رویکردی می‌تواند تهران را به سمت کنار گذاشتن پروتکل الحاقی و چه بسا خروج از ان.پی.تی سوق دهد.

 

ایران از امکانات لازم برای مقابله با آمریکا برخوردار است

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ایندیانا تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه را نشان‌دهنده خستگی رئیس‌جمهور آمریکا از جنگ‌های بی پایان در منطقه دانست و گفت: با این حال ایران از منابع و امکانات لازم برای مقابله با آمریکا برخوردار است.

 

حذف صفر در متغییر‌های اساسی اقتصاد تاثیری ندارد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به جای حذف چهار صفر که تاثیری در اقتصاد ندارد باید تورم را کاهش دهیم.

 نباید با تولید محصول غیرکیفی در آن سوی مرزها خود را بدنام کنیم

وزیر صمت گفت: یکی از اولویت‌های ما تولید داخلی لوازم خانگی است که در برخی اقلام شامل یخچال روند افزایشی بوده و در مورد تلوزیون کاهشی بوده است؛ در حال حاضر با رفتن شرکت‌های خارجی شرکت‌های داخلی در حال جایگزین شدن آنها هستند.

 

۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن تا پایان سال عملیاتی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گف: طرح اقدام ملی در یک مسیر طبیعی و رو به رشد است که برای حدود ۱۸۰ هزار واحد پروژه اجرایی آغاز شده است که تا پایان سال هر ۴۰۰ هزار واحد را عملیاتی خواهیم کرد.

 

امیدواریم لایحه ارزش افزوده قبل از بررسی بودجه تصویب شود

وزیر اقتصاد هوشمند سازی پرداخت مالیات، قانون ارزش افزوده و ایجاد شبکه جامع نظام مالیاتی را سه ابزار موثر مقابله با فرار مالیاتی دانست.

 

تشریح جزئیات خدمت‌رسانی شهرداری به زائران اربعین

شهردار تهران با بیان اینکه در سه حوزه اصلی به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنیم به تشریح این حوزه‌ها پرداخت.

 

 به من گفتند فرار کن و گوشی‌ات را خاموش کن

ششمین جلسه رسیدگی به پرونده گروه عظام به اتهام قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

 

قانون «اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» ابلاغ شد

حجت الاسلام حسن روحانی قانون «اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» را برای اجرا به وزارت کشور، وزارت دادگستری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

 

نامه ایران علیه تحریم سازمان فضایی به سازمان ملل ارسال شد

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، نامه رئیس سازمان فضایی کشور درخصوص اقدام آمریکا در تحریم غیرقانونی سازمان فضایی و دو موسسه مطالعاتی فضایی ایرانی را به مدیر دفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد تسلیم کرد.

 

دوران تاثیرگذاری فشار حداکثری به پایان رسیده است

رئیس جمهور با تأکید بر شکست توطئه آمریکا در فشار حداکثری علیه ملت بزرگ ایران، اظهارداشت: امروز همه آمار، ارقام و روحیه مردم نشان می‌دهد که دوران اثرگذاری فشار حداکثری به پایان رسیده است.

 

اقلیتی از نگرانی‌های مردم عراق سوءاستفاده کردند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مردم عراق نگرانی‌های کاملا به حقی دارند اما برخی تلاش کردند که از این نگرانی‌ها سوءاستفاده کنند.

 

اختصاص ۳۶۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبی و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تداوم احیای دریاچه ارومیه

سخنگوی دولت با بیان اینکه ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار به تفکیک ۲۳۲ میلیارد تومان برای اعتبارات هزینه‌ای و ۱۲۸ میلیارد تومان تملک دارایی برای طرح‌های آبی تعلق گرفت از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ادامه احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

 

ضرب‌الاجل خاصی برای اصلاح ساختار نظام بانکی تعیین نشده است

رئیس بانک مرکزی گفت: بر اساس مصوباتی که از شورای عالی هماهنگی گرفتم اقداماتی را در مورد موسساتی که ناترازی داشتند شروع کردیم و به تدریج اقدامات را انجام می‌دهیم اما اصلاح نظام بانکی زمان طولانی می‌برد.

 

کشورها پیام گام سوم کاهش تعهدات را جدی بگیرند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: در سفری که در نیویورک بودیم روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای اروپایی و دبیرکل سازمان ملل به ما می‌گفتند که گام‌های عملی برداشته می‌شود و ما هم در جواب می‌گفتیم که اگر آنها براساس برجام به تعهداتشان عمل کنند ما هم آمادگی بازگشت داریم.

 

 راه ما نه سوسیالیستی است نه متکی بر لیبرال دمکراسی

صدها تن از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور، صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

دستور رئیس‌جمهور به شهرداری تهران و دستگاه‌های ذی‌ربط برای حل معضل بوی نامطبوع اتوبان تهران – قم

حسن روحانی به شهرداری تهران و دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط دستور داد تا نسبت به حل معضل بوی تعفن و نامطبوع اتوبان تهران – قم (حدفاصل فرودگاه امام تا مرقد مطهر امام «ره») اقدام و گزارش آن را به دولت ارائه دهند.

 

مجلس با جدیت طرح اصلاح قانون انتخابات را به سرانجام برساند

دبیر شورای نگهبان با انتقاد از مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس ابراز امیدواری کرد که مجلس با جدیت این طرح را به سرانجام برساند.

 

پاسخ رهبر انقلاب به سوالی درباره «خوردن خوراکی‌های دارای ژلاتین»

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سوالی درباره «استفاده از ژلاتین»، پاسخ رهبر انقلاب به این سوال را منتشر کرد.

 

ارواحی که برای دور زدن تحریم‌های آمریکا قابل ردیابی نیستند

رویترز در تحلیلی به تلاش چین برای دور زدن تحریم‌ها برای انتقال نفت ایران پرداخت.

 

واکنش دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به لغو مصوبه هیات دولت درباره تعیین مکان‌های تجمع

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: اگر گروهی برای ابراز یک حق می‌خواهند تجمع داشته باشند این تجمع نباید باعث ناراحتی و اعتراض گروه‌های دیگر و سایرین شود.

 

اظهارات بی‌اساس مدیر اجرایی آرامکو علیه ایران

مدیر اجرایی آرامکو به بیان اتهامات بی‌اساس علیه ایران پرداخت و مدعی شد که حمله به آرامکو هیچ تاثیری در سهام آرامکو نداشته است.

 

نمی‌گذاریم ستون فقرات تولید کشور دچار گرفتاری شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به هیچ وجه ضرورت ایجاب نمی‌کند برای کارگرانی که جهت انتقال نظرات و دیدگاه‌های خود به مسئولان سفری را انجام می‌دهند محدودیت‌هایی ایجاد شود.

 

در بودجه سال ۱۳۹۹ آرمان همیشگی سیاست‌های کلی را عملی کردیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه ۹۹ بصورت دوسالانه است؛‌ بودجه ۱۴۰۰ هم تقدیم می‌شود که البته بصورت بودجه‌ریزی غلطان و به جهت اطلاع است و اعداد و ارقام بعدا می‌تواند اصلاح شود.

 

آغاز رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی در شمال غرب کشور

رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرلشکر موسوی در شمال غرب کشور آغاز شد.

 

ادعای مقام سابق آمریکایی در مورد دیدار با نماینده ایران در سازمان ملل

سوزان رایس مدعی دیدار با همتای ایرانی خود در سال‌های قبل شد.

 

اکنون ایران آمریکا را برای بازگشت به برجام تحت فشار قرار داده است

د هیل در گزارشی به سیاست فشار حداکثری بر ایران پرداخت و نوشت: یک سال پس از فشار حداکثری، ما شاهد تنش بیشتر در منطقه، کاهش تعهدات برجامی ایران و پرتاب موشک‌ها و جنگ‌های بیشتر منطقه‌ای هستیم. اکنون این ایران است که آمریکا را برای بازگشت به برجام تحت فشار قرار داده است.

 

آماده مقابله با تهدید دشمن در هر سطحی هستیم

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش با بیان این‌که یگان‌ها آزمون خوبی از نظر سرعت عمل و رسیدن به اهداف رزمایش داشته‌اند، گفت: برای هر سطحی از تهدید که دشمن طراحی کرده باشد، آماده‌ایم و مقابله می‌کنیم.

 

جمله پمپئو در رابطه با مردم ایران به معنای جنایت جنگی است

وزیر امور خارجه تاکید کرد: اقدامات آمریکا نه تنها برای اجرای قانون نیست که برای نقض قانون است و این اقدام ناقض برجام و ناقض قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت است

 

بسیاری از فسادها محصول اقدام یک شبه نیست

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه حضور سازمان بازرسی برای صیانت از مدیران و واقع نشدن فساد است نه مقابله با فساد، گفت: بسیاری از فسادها محصول اقدام یک شبه نیست محصول غفلت و چشم بستن روی خلاف است که امروز برای مردم غیر قابل تحمل شده است

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل

مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که لایحه تحریم‌های خرید نفت خام ایران از سوی موسسات چینی را به رای می‌گذارد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، مجلس نمایندگان آمریکا در چند ساعت آینده در زمینه لایحه ممنوعیت خرید نفت خام ایران از سوی چین رای‌گیری می‌کنند.

بر اساس این لایحه که بخشی از قانون ۵۹۲۳ کنگره مبنی بر تحریم‌های انرژی ایران و چین در سال ۲۰۲۳ است، تحریم‌های علیه ایران را گسترش می‌دهد تا تمامی معاملات بین موسسات مالی چینی و بانک‌های ایرانی برای خرید نفت و فرآورده‌های نفتی را پوشش دهد.

این قانون همچنین دولت آمریکا را ملزم می‌کند که درباره اقدامات و فعالیت‌های تجاری شرکت‌های چینی در قبال تحریم‌های صورت گرفته نظارت شدیدتری اعمال کنند.

این گزارش مدعی است که حدود ۸۰ درصد از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام تولیدی ایران به پالایشگاه‌های کشور چین موسوم به تیپات ارسال می‌شود.

این لایحه که توسط مایک لاولر، نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک ارائه شده است، تصریح می‌کند که هرگونه معامله توسط موسسات مالی چینی برای خرید نفت از ایران به عنوان یک معامله مالی هدف تحریم‌ها به حساب می‌آید.

این لایحه که در ماه نوامبر به اتفاق آرا توسط کمیته خدمات مالی مجلس تصویب شد، یکی از چندین لایحه مرتبط با ایران بشمار می رود که قرار است روز دوشنبه تحت یک رویه شتاب گرفته، مورد بررسی قرار گیرد؛ رویه ای که به شکل معمول برای تصویب سریع قوانینی که از حمایت دو حزبی برخوردار است، استفاده می شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در تماس تلفنی به جوسپ بورل گفت: حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، نقض آشکار کنوانسیون وین و عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌رود.

وی افزود: در برابر انفعال دیپلماتیک سازمان ملل متحد و شورای امنیت در صدور حتی یک بیانیه در محکومیت این اقدام، جمهوری اسلامی ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تاکید بر موفقیت آمیز بودن اقدام نظامی کشورمان در چارچوب دفاع مشروع خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات، این پیام داده شد که از نظر جمهوری اسلامی ایران موضوع پایان یافته است، اما در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران فوری، گسترده و حداکثری خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌ های اجرایی
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • علیرضا رضایی: اخذ مالیات باعث گران شدن ورزش می‌شود
  • گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ورزش را برای همه مردم گران می‌کند
  • اخذ دفاع و توضیح از ۱۵۳ مدیر مستنکف در اجرای قانون جوانی جمعیت
  • معاریو: نتانیاهو جرات نکرد پاسخ دهد
  • ژنرال صهیونیست: آمریکا و اسرائیل در باز داشتن ایران از حمله شکست خوردند
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: کشور ما کارنامه خوبی در رعایت حقوق ملت دارد
  • تصمیم جدید آمریکا درباره معافیت‌های تحریمی و هسته ای ایران