Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ربیعی سخنگوی دولت درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده برخی سرنگ‌های آلوده از کشور چین  وارد شده و همین باعث آلوده شدن برخی از اهالی روستای لردگان به HIV شده است؟ اظهار داشت:‌ این شایعه‌ها ناامنی روانی ایجاد می‌کند. تمام اقلامی که وزارت بهداشت استفاده می‌کند از استانداردهای بالای جهانی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق وجود نداشته است و ما اطمینان می‌دهیم که این موضوع دروغ است. از علوم آزمایشگاهی‌ها می‌خواهم این موضوع را بررسی کنند و گزارش بدهند.

اخبار سیاسی- وی افزود:‌اگر سرنگ آلوده‌ای هم بوده مربوط به معتادین بوده است.

سخنگوی دولت درباره رانت و بورس برخی آقازاده‌ها گفت: ما وظیفه پاسخنگوی به شایعات فضای مجازی نداریم. صندلی حق افراد است و گرفتن آن ضایع کردن حقوق افراد شایسته است و اگر کسی موردی سراغ دارد به ما گزارش دهد تا برخورد کنیم.

ربیعی درباره گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره سوریه نیز اظهار داشت:‌ در این گفت‌و‌گو خویشتن‌داری بیشتر ترک‌ها را گفتیم. در مرز ترکیه و سوریه باید ارتش سوریه مستقر شود. ترکیه دوست ما است و منافع مشترک منطقه‌ای و دوجانبه زیادی داریم.

وی اضافه کرد:  ادلب برای ما مهم است و آنجا پایگاه داعش شده و باید تعیین تکلیف شود. ما همچنین از خروج آمریکایی‌ها از سوریه استقبال می‌کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در جلسه امروز  هیات دولت وضعیت پسماندها و زباله های بیمارستانی بررسی شد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری دستور داده بود که این موضوع پیگیری شود، که این پیگیری ها صورت گرفت و امروز در جلسه هیات دولت گزارش هایی ارائه شد.

ربیعی اظهار داشت: امروز در مورد پسماندهای بیمارستانی و بوی بد ناشی از این پسماندها در جنوب تهران و برای دفن پسماندها در استان هایی که آسیب رسانی می کند مباحثی مطرح شد. قرار شد در سه استان شمالی نیروگاه ها برای تبدیل پسماندها هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

وی افزود: سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه ها برای پسماندها تمایلی ندارند، زیرا قیمت برقی که دولت از آنان می خرد مقرون به صرفه نیست.  در این جلسه دولت این اختیار را به وزیر نیرو داد که به نحوی از سرمایه گذاران حوزه نیروگاهی برای تبدیل پسماندها خرید کند که مقرون به صرفه باشد و بتواند تمایل به سرمایه گذاری داشته باشند. این تصمیم خوبی بود که می تواند سرمایه گذاران را جذب کند 

سخنگوی دولت تاکید کرد: در مورد پسماندهای استان تهران قرار شد مسئولیت را شهرداری تهران بر عهده گیرد، در تهران و حومه و حتی در بخشی از مرز که شهرداری مسئول نیست ولی جزو تهران بزرگ محسوب می شود وظیفه شهرداری این است که به عنوان مسئول مجری در کنار سایر دستگاه ها از جمله وزارت نیرو، محیط زیست، وزارت جهاد این وظیفه را بر عهده گیرند. همچنین این دستگاه ها گرد هم می آیند و کمیته ای برای پسماندها و کم آسیب کردن آن تشکیل می دهند.

ربیعی تصریح کرد: وزارت کشور هم مسئول شد در مورد شهرهای بزرگ و غیره در مورد پسماندها تصمیمات مقتضی را بگیرد و چند وقت دیگر گزارشی به هیات وزیران داده شود.

وی ادامه داد: بحثی در مورد کاهش مصرف پلاستیک و توصیه های مربوط به آن مطرح شد.  درباره برخی از کشورهای دنیا که استفاده از نایلون های شیمیایی ممنوع کرده اند، مباحثی مطرح شد و جرائمی را برای استفاده کنندگان در نظر می گیرند.

سخنگوی دولت گفت: در این جلسه تاکید شد در این زمینه فرهنگ سازی شود و ما این موضوع را از خانه خود آغاز کنیم. سازمان محیط زیست مسئولیت پیدا کرد که این موضوع را در کمیسیون زیربنایی خود بررسی و مطرح کند.

ربیعی ادامه داد: در ادامه این جلسه لوایح مقابله با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری و مالی مورد بررسی قرار گرفت، دولت یک لایحه شفافیت را به مجلس ارسال کرده است از نمایندگان و هیات رئیسه درخواست می کنم که آن را در اولویت بررسی قرار دهند این لایحه از کارهای زیربنایی مقابله با فساد است.

وی با اشاره به این که سه لایحه دیگر در دولت مطرح است، اظهار داشت: لوایح مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری و تعارض منافع لوایح سه قلویی هستند که در کنار هم در بلندمدت مبارزه ساختاری و هدفمند با فساد را تضمین می کنند.

سخنگوی دولت گفت: بخش هایی از این لایحه در دولت پیش رفت، تعاریف مشخص شد و بنا شد در جلسه بعدی وظایف دستگاه ها مشخص شود.

ربیعی ادامه داد: تاکید رئیس جمهوری در جلسه امروز بر انتخابات پرشور و آزاد بود که همه جناح ها و گروه ها بتوانند در آن نقش آفرینی کنند

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران ترکیه سوریه ارتش سوریه ترکیه دولت سوریه ربیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با ساعت‌های طولانی چانه زنی برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شد. در نهایت دستمزد حداقل بگیران ۳۵ درصد و سایر سطوح ۲۲ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶.۶۰۰ تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تأهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

پس از اعتراض نمایندگان کارگری نسبت به نادیده گرفته شدن عدد سبد معیشتی و ترک جلسه مصوبه بدون امضا جامعه کارگری مصوب شد.

در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

اما نکته مهم این است که بین فاکتورهای تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عائله‌مندی، خوار و بار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیأت دولت نیز برسد. در صورت تصویب در هیأت دولت برای اجرا از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6081037 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • اردوغان در دیدار هنیه: کلید صلح منطقه ایجاد دولت فلسطینی است
  • ترکیه در برابر تورم و ریاضت اقتصادی
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود