Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون سراسری انبوه سازان گفت: تا سال ۱۴۰۰ اتمام ساخت ۳۴۰۰ هزار واحد مسکونی بعید به نظر می‌رسد و امیدواریم با برطرف شدن نقاط ضعف این پروژه به بخش مسکن تزریق شود.

 

جمشید برزگر رئیس کانون سراسری انبوه سازان در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ؛ با بیان اینکه پیش از آغاز اجرای طرح اقدام ملی مسکن چندین بار با سازمان ملی زمین و مسکن جلسات مفصلی برگزار کرده و نقطه نظرات بخش خصوصی را با آن‌ها مطرح کردیم، گفت: در این جلسات بخش خصوصی چند بند از قرارداد‌های خود را اصلاح کرده بود، اما بعد از آن که سازمان ملی زمین و مسکن فراخوان مشارکت در این پروژه‌ها را اعلام کرد متأسفانه مشخص شد که به نظرات بخش خصوصی در این حوزه هیچ توجهی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه نحوه مشارکت در قرارداد‌های این طرح به نفع بخش خصوصی نیست، گفت: طبق قرارداد سهم دولت در این حوزه ۸۰ درصد و سهم بخش خصوصی ۲۰ درصد است این در حالی است که باید در این حوزه میزان سهم بخش خصوصی بیشتر باشد.

برزگر با بیان اینکه باید در اجرای چنین پروژه مهمی از سازندگان با صلاحیت و حرفه‌ای استفاده شود، اظهار کرد: بسیاری از سازندگان در پروژه‌هایی مانند مسکن مهر به قرارداد‌های خود پایبند نبودند، اما تعدادی از انبوه سازان حتی با وجود افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه تمام شده ساخت مسکن توانستند به تعهدات خود در ساخت مسکن پایبند باشند.

بیشتر بخوانید:چالش ۲۲ میلیون بد مسکن در طرح اقدام ملی / تقاضای ۸۰ هزار متقاضی مسکن در سال

رئیس کانون سراسری انبوه سازان افزود: در سال ۹۱ نرخ ارز از هزار تومان به ۳ هزار تومان افزایش یافت و در آن دوره بخش عمده‌ای از انبوه سازان حرفه‌ای واحد‌های خود را به اتمام رساندند و حتی در دو سال اخیر با وجود افزایش چشمگیر نرخ ارز تعدادی از سازندگان به تعهدات خود پایبند بوده و در حال اتمام واحد‌های مسکونی خود هستند.

او با بیان اینکه دولت و وزارت راه و شهرسازی وعده داده که تا سال ۱۴۰۰ ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را به اتمام می‌رساند، گفت: به دلیل آن که در اجرای این پروژه اصلاحات بخش خصوصی را به صورت کامل در نظر نگرفته‌اند بنده به اتمام ساخت این واحد‌ها تا دو سال آینده خوشبین نیستم.

برزگر تأکید کرد: باید به صورت کامل تمامی ابعاد پروژه‌های مسکن آسیب شناسی شود و بتوانیم نقاط ضعف و قوت این پروژه‌ها را بررسی کنیم تا شاهد پروژه‌ای موفق در حوزه مسکن باشیم.

انتهای پیام/

قرارداد مشارکت بخش خصوصی درحوزه مسکن به نفع انبوه سازان نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌ حوزه مسکن باید در سال ۱۴۰۳ جبران شود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: عقب افتادگی در حوزه مسکن داریم که امسال بایستی به هر نحوی جبرانش کنیم.

فرزاد مخلص الائمه، ۷ فروردین در شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: تعهد ۶۱ هزار واحد مسکونی دولت قابل تحقق است و تاکنون بیش از ۵۵ هزار واحد را تامین زمین کردیم که می‌توانند وارد فاز پروانه و ساخت شوند. 

استاندار مرکزی با اشاره به آماده تحویل بودن بخشی از واحدها گفت: بایستی تمام دستگاه‌های مسئول، پروژه‌های مسکن استان را در اولویت قرار داده و سرعت دهند.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص ساخت مدرسه و مسجد نباید غفلت شود تصریح کرد: با توجه به اینکه افزایش جمعیت را در آینده نزدیک در شهرک‌های مسکونی جدید شاهد خواهیم بود باید ساخت مدرسه و مسجد در اولویت قرار گیرد.

مخلص الائمه افزود: دفتر فنی استانداری در کنار اداره‌کل نوسازی مدارس قرار گیرد و در حوزه مدرسه سازی، سازماندهی کاملی در سطح استان صورت گیرد. در پروژه ۸۱۰۰ واحدی، اداره‌کل اوقاف متولی ساخت یک باب مدرسه و یک باب مسجد شده و در پروژه مسکن شهید سلیمانی، مسجد در شرف ساخت است.

وی با بیان اینکه شهر امیرکبیر نگین توسعه شهرسازی استان مرکزی است اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان، پیش‌بینی و چاره اندیشی پیرامون تامین آب شهر جدید امیرکبیر داشته باشد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه متقاضیان پروژه مسکن شهید سلیمانی در حال انتخاب واحد هستند گفت: ما نسبت به دهک‌های پایین در این پروژه تمهید دیگری را اندیشیدیم تا بتوانند وجه خود را تکمیل کنند. به زودی ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد آماده تحویل خواهند بود و طبق جدول زمان بندی، واحدهای شهرک تحویل خواهند شد.

مخلص الائمه تصریح کرد: گره پروژه تعاونی مسکن یاس بازنشستگان فراجا در اسرع وقت باز شود و تسهیلات بانکی و مساعدت‌های لازم برای این پروژه انجام شود و در اولویت‌های رسیدگی باشد.

وی در پایان تاکید کرد: بانک‌ها بایستی تا پایان ماه مبارک رمضان نسبت به تامین مالی پیمانکاران آماده کار اقدام کنند.

علی عسگری، مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی نیز اظهار کرد: از محل اعتبارات تخصیصی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، ۸ هزار سهمیه به بانک‌ها اختصاص یافته که ۴۰۲۳ مورد به بانک‌ها معرفی شدند و ۱۲۷۰ مورد معادل ۱۶ درصد سهمیه ابلاغی، قرارداد تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی منعقد شده است.

وی افزود: مجموع پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن استان مرکزی ۳۴۰۴ مورد است.

سعید میرزایی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی نیز اظهار کرد: ۸ هزار قطعه زمین ۲۰۰ متری در شهر جدید امیرکبیر تحویل متقاضیان خواهیم داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت امسال دولت واگذاری پروژه‌های مسکونی به مردم است
  • بانک‌ها به جای اعطای تسهیلات مسکن، تجارت می‌کنند
  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌ حوزه مسکن باید در سال ۱۴۰۳ جبران شود
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است