Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی نسیم فر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به نمایندگی از جنبش عدم تعهد روز سه شنبه در نشست کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با موضوع مبارزه با تروریسم برگزار شد، گفت: جنبش غیر متعهد، به طور کامل تروریسم را در هر شکل و ابزاری به عنوان یک عمل جنایتکارانه محکوم و رد می کند.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: این اقدام از سوی هر کسی و در هر کجا باشد بدون توجه به قربانیان آن و دخالت یا عدم دخالت دولت ها با توجیه یا ناموجه، محکوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، نماینده ایران در کمیته ششم اضافه کرد: جنبش عدم تعهد بار دیگر تاکید می‌کند که اقدامات تروریستی یک نقض آشکار در قوانین بین المللی، از جمله حقوق بین الملل بشردوستانه و حقوق بشر به ویژه حق زندگی است که باعث عدم برخورداری کامل از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم می شود.

نسیم فر تاکید کرد: چنین اقداماتی، تمامیت ارضی و ثبات کشورها و همچنین امنیت ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر می اندازد. بی ثبات ساختن دولت‌های مشروع یا قانون اساسی حاکم و وحدت سیاسی دولت ها، بر ثبات ملت‌ها و پایه و اساس جوامع تأثیر می گذارد و بر توسعه اقتصادی و اجتماعی پیامدهای مخرب دارد که باعث ویرانی زیرساخت‌های فیزیکی و اقتصادی کشورها می شود.

وی تصریح کرد: جنبش عدم تعهد ، احترام خود را برای حاکمیت ، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی همه کشورها مطابق منشور سازمان ملل متحد تکرار می کند.

نماینده ایران به نمایندگی از جنبش عدم تعهد خاطرنشان کرد: ما می خواهیم تاکید کنیم تروریسم را نباید با مبارزه مشروع مردم تحت سلطه استعمار یا بیگانگان و اشغال خارجی ، برای تعیین سرنوشت خود و آزادی ملی برابر دانست.

نسیم فر با بیان اینکه رفتار موحش با مردم تحت اشغال خارجی هم باید به عنوان سنگین‌ترین شکل تروریسم محکوم شود، گفت: همچنین باید محکومیت استفاده از قدرت دولت برای سرکوب و خشونت علیه مردمی که برضد اشغال خارجی در اعمال حق انکار ناشدنی خود در تعیین سرنوشت ادامه یابد.

وی یادآور شد: علاوه بر این، تروریسم نمی تواند و نباید با هیچ مذهبی، ملیتی، تمدن یا گروه قومی مرتبط دانسته شود و از این ویژگی ها نباید برای توجیه تروریسم یا اقدامات ضد تروریستی به پروفایل افراد مظنون به تروریسم افزود و برای نفوذ به حریم خصوصی افراد استفاده کرد.

نماینده ایران در کمیته ششم سازمان ملل متحد ادامه داد: جنبش عدم تعهد با آگاهی از لزوم اتخاذ تدابیر سریع و مؤثر برای از بین بردن تروریسم بین المللی، از همه کشورها می خواهد سازگار با منشور متحد و تحت چتر این سازمان به تعهدات خود طبق قانون بین المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی در مبارزه با تروریسم عمل کنند.

نسیم فر اضافه کرد: جنبش عدم تعهد، اقدامات و تدابیر، استفاده یا تهدید به استفاده از زور را توسط هر کشور علیه هر کشور عضو غیر متعهد به بهانه مبارزه با تروریسم یا برای نیل به اهداف سیاسی خود، رد می کند.

در ابتدای این نشست، نماینده جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر صادر نکردن ویزا برای هیات دیپلماتیک ایران اعتراض کرده بود و باعث شد تا نشست های این کمیته به حالت تعلیق درآید، موافقت کرد تا سه دستور این کمیته مورد بحث قرار گیرد و به موازات آن، خواسته ایران از سوی رئیس مجمع عمومی و دبیرخانه سازمان ملل متحد، پیگیری شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تروریسم ایران ایران تروریسم جنبش عدم تعهد سازمان ملل متحد مبارزه با تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: گندم‌کاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های‌هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کردند و تاکنون ۱۱ هزار هکتار از مزارع گندم دیم و ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزار گندم آبی را علیه آن سم‌پاشی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کشاورزان باید حین مبارزه با علف‌های‌هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهادکشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های‌هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد ادامه داد: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سم‌پاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهادکشاورزی انجام خواهد شد.

سعیدیان با اشاره به بازدید‌های دوره‌ای کارشناسان جهادکشاورزی از مزارع این شهرستان، افزود: ارائه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های‌هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیش از ۵۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت، گفت: از این میزان ۴۵ هزار هکتار به مزارع دیم گندم و ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به گندم آبی اختصاص یافته است.

وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم موردنیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سم‌پاشی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • حماس وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • تل آویو: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل پاداشی به تروریسم است
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • سد کجکی در افغانستان سرریز کرد؟ چرا حقابه ایران را نمی‌دهند؟ دیگر چه بهانه‌ای دارند (فیلم)
  • سد کجکی سرریز کرد در افغانستان سرریز کرد؟ چرا حقابه ایران را نمی‌دهند؟ دیگر چه بهانه‌ای دارند (فیلم)
  • انصارالله: به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای