Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد زاهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان با کسب ۶ عنوان برتر، مقام نخست را در میان استان‌های کشور از نظر تعداد برگزیدگان مسابقه به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: با انتشار فراخوان مسابقه اتحادیه جهانی پست (UPU) در سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۰۰ اثر از مراکز کانون آذربایجان‌غربی به دبیرخانه مسابقه ارسال و در مجموع ۲۵ اثر از کل کشور به عنوان برگزیده معرفی شد که از این تعداد ۶ اثر به اعضای مراکز کانون آذربایجان‌غربی تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس و با اعلام نتایج داوری آثار « زهرا پورعلی» و «هستی حسن‌زاده» از مرکز شماره یک ارومیه، «لاریسا بهاری» عضو کتابخانه‌ پستی ارومیه، «حسن جوان‌رو» عضو کتابخانه سیار روستایی ارومیه، «خدیجه شریفی» از کانون پیرانشهر و «معصومه احمدی» از کانون سلماس به عنوان آثار برگزیده از این استان معرفی شد.

آذربایجان‌غربی دارای ۶۰۰ هزار کودک و نوجوان ۶ تا ۱۸ ساله است که ۱۰ تا ۱۲ درصد این کودکان و نوجوانان از خدمات کانون برخوردار می‌باشند.

۲۳ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب ۴۰ نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می‌کنند.

۷۱۲۵/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان غربی ادبیات کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    محسن رضایی،   در نشستی با اصحاب رسانه بر لزوم احیای کارکردهای متنوع مساجد تاکید کرد و گفت: دهه شصتی‌ها در سنین نوجوانی و جوانی بیشتر از نسل فعلی با مساجد مانوس بودند گرچه مشکلات مالی در آن زمان هم مثل اکنون وجود داشت و خانواده‌ها نیز پرجمعیت بودند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه امروز دلیل عدم حضور در مساجد را به مسائل و  مشکلات مالی گره می‌زنند، ادامه داد: حال آنکه ابداع فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچنین نفوذ آن به افکار نسل جدید باعث عدم رغبت به مسجد می‌شود، ولی چنانچه فضای متناسب، مفرح  و مفید در کانون‌های مساجد ایجاد شود به طور قطع نسل جدید از آن استقبال خواهند کرد.

رضایی به آغاز سطح‌بندی کانون‌های مساجد استان براساس تنوع و میزان فعالیت همچنین دامنه فعالیت در طول یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و بیان داشت: براساس این سطح‌بندی نسبت به حمایت از کانون‌های مساجد استان اهتمام خواهیم کرد به طوری که در سال گذشته برای نخستین بار از طرح مسجد کانون نشاط یک با همه توان حمایت کرده و همه ملزومات موردنیاز تفریحی، ورزشی و هنری را در اختیار نوجوانان قرار دادیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف و جذب اعتبارات موردنیاز گام برداشتیم و توانستیم ملزومات موردنیاز در ۱۵۰ کانون برای جذب افراد ۱۰ تا ۱۸ ساله  را فراهم کنیم، به طوری که ۱۰ هزار نفر عضو جدید در سنین جوانی و نوجوانی به اعضای کانون مساجد استان اضافه شده و با شوق و انگیزه مضاعف در رویدادهای مختلف شرکت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۰۶ هزار نفر در مناطق مختلف استان عضو کانون‌های مساجد هستند که ۱ هزار و ۴۰۰ کانون نیز در سراسر استان راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: جذب و به کارگیری مربیان توانمند، متعهد و ارزشی در رشته‌های مختلف ورزشی، پرورشی، هنری، علمی و ... را در برنامه گنجانده‌ایم، تا از این رهگذر وقت و انرژی نسل جدید در مساجد استان به بهترین نحو صرف شود و بتوانند به مهارت‌های خود بیفزایند و به فردی موفق در جامعه تبدیل شوند.

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری