Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدهادی دلبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش افزود: با توجه به اینکه هنوز گلایه هایی نسبت به لباس فرم از سوی والدین دانش آموزان وجود دارد، به همین منظور طرح بازرسی از وضعیت لباس های فرم مدارس همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: ماموریت سازمان دانش آموزی این بود که ساماندهی لباس فرم را از تولید تا توزیع، نظارت مستقیم داشته باشد در این راستا سامانه ای به نام «سامانه لباس فرم دانش آموزی» راه اندازی و دستورالعملی برای مدیران ارسال شد که نسبت به تشکیل کارگروه های استانی، شهرستانی و منطقه ای اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به همین منظور تمامی اقدامات لازم برای نظارت بر لباس فرم انجام شد اما با این وجود ممکن است تعداد محدودی از تولیدکنندگان یا مدارس نسبت به این مسئله بی توجهی کرده و روی قیمت یا نوع پارچه موردنیاز کوتاهی کرده باشند که به همین دلیل نظارت ها همچنان ادامه دارد.
دلبری افزود: برای لباس فرم قیمت تمام شده تعیین شده است و براساس قرارداد اگر واحدهای تولیدی رقم بیشتری بابت لباس فرم از دانش آموزان گرفته باشند، به طور یقین با آنها برخورد می شود.
دبیر کمیته لباس فرم دانش آموزی افزود: پس از بررسی و یقین به تخلفات، به اتحادیه های پوشاک اعلام شده که سال آینده به هیچ عنوان از این واحدهای تولیدی متخلف استفاده نشود و اگر مدیر مدرسه هم مبلغ بیشتری برای لباس فرم دانش آموزان گرفته باشد حتما برخورد خواهد شد و مبلغ عودت داده می شود.
به گفته وی؛ در زمان حاضر ۱۵۰ نفر از بازرسان در تهران این موضوع را رصد می کنند؛ البته در کل کشور بازرسانی برای این موضوع در نظر گرفته شده که بتوانند همچنان نظارت و بازرسی از واحدهای تولیدی را داشته باشند. اکنون این کار در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: چون نظارت از تولید تا توزیع بر لباس فرم به عهده سازمان دانش آموزی است به همین منظور برای سال آینده از هم اکنون بازرسان و بخش نظارتی فعالیت خود را شروع کرده اند.
وی با بیان اینکه برای پیگیری امور مربوط به لباس فرم، اگر شکایتی از سوی خانواده شود به طور یقین برخورد خواهد شد، اظهار داشت: به همین منظور والدین دانش آموزان می توانند شکایت از واحدهای تولیدی و مدیران مدرسه را  با شماره تلفن ۱۴۹۹ اطلاع دهند تا در سریع ترین زمان به آنها رسیدگی شود.
وی در باره اینکه آیا آماری از میزان شکایت والدین دانش آموزان از موضوع لباس فرم در دست است، تصریح کرد: به همه استان ها برای نظارت بیشتر بر این واحدها و بازرسی بهتر اقدامات و مکاتباتی انجام شده است؛ اما درزمان حاضر آمار دقیقی از میزان تخلفات نداریم.
به گفته وی، لباس فرم دانش آموزی برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی، دوره اول متوسطه (کلاس هفتم) و دوره دوم متوسطه (کلاس دهم) است و تهیه لباس فرم برای پایه های دیگر اجباری نیست./

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لباس فرم سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با پیروزی در دو دیدار اول خود در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ صعودش را از گروه مسجل کرده بود، از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران در دیداری تشریفاتی به مصاف بلژیک رفت و توانست با پیروزی در دست‌های اول و دوم، بازی را در نهایت به سود خود خاتمه دهد.

در این دیدارها که در سه دست برگزار می‌شود، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد مقابل بلژیکی‌ها در دست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ پیروز شده و بازی را با حساب دو بر صفر به سود خود خاتمه دهد تا در نهایت با حداکثر امتیازات و به عنوان سرگروه، گروهD صعود کند.

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان باید پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه به مصاف هلند، تیم دوم گروه B برود که این دیدار در ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086676 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران
  • آموزش و پرورش دلگان با خاطیان قیچی کردن لباس دانش‌آموزان برخورد می‌کند
  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه
  • گشایش نمایشگاه دستاورد‌های دانش آموزان عشایر جرقویه
  • اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود