Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد می‌تواند به رشد و بالندگی تئاتر استان کمک شایانی بنماید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان، امیر نعمتی در دومین نشست هماهنگی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، از آغاز فعالیت ۸ گروه نمایشی از گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد خبر داد و افزود: در صورت همکاری و تعامل مربیان و سرپرست گروه‌های تئاتر در مساجد، پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۲۰ گروه نمایشی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس حوزه هنری استان زنجان، کشف و جذب استعدادهای جوان، تشویق و ترغیب هنرمندان مسجدی را از اهداف تشکیل گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد عنوان کرد و افزود: تربیت نسل جدیدی از نوجوانان و جوانان علاقمند به هنرهای نمایشی و تزریق آن به بدنه تئاتر استان، که منجر به تولید آثار ارزشمند و متکی بر فرهنگ اسلامی و منطبق با نیازهای روز جامعه شود، از دیگر اهداف راه‌اندازی گروه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد است.

 

نعمتی  خاطرنشان شد: جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد می‌تواند به رشد و بالندگی تئاتر استان کمک شایانی بنماید.

 

رییس حوزه هنری زنجان گفت: در صورت همکاری و انسجام گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد در نظر داریم، تا پایان سال اولین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را در زنجان برگزار کنیم و در همین راستا نمایشنامه‌های تولید شده در حوزه هنری نیز جهت اجرای نمایش در اختیار گروه‌های نمایشی قرار خواهد گرفت.

 

نعمتی در تشریح گروه‌های تئاتر مسجد گفت: گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با ایجاد ارتباط و تعامل با گروه‌های هنری مساجد در فضای صمیمانه و به صورت مجزا و تک جنسیتی تشکیل شده است تا در ارتباط دوسویه فرهنگی به تولید آثار فاخر و ارزشی با مضامین دینی، مذهبی، اجتماعی و دفاع مقدس اقدام شود.

 

رییس حوزه هنری زنجان، عدم همکاری جدی برخی از مساجد در جهت جذب و مشارکت نوجوانان و جوانان به فعالیت‌های هنری و نمایشی در مساجد را از مشکلات و موانع موجود بر مسیر گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد بیان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری مساجد، بتوانیم مساجد را به پایگاه‌های دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی فعال تبدیل کنیم و شاهد شادابی و نشاط گروه‌های مساجد و فضای حاکم بر آنها باشیم.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین شیراز زائران اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان کانون های مساجد بیرجند اجرای تئاتر بچه های مسجد تئاتر بچه های مسجد حوزه هنری استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان