Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا انصاری در این بازدید با بیان اینکه امکانات خوبی برای توسعه تجارت در مرز تمرچین با کشور عراق وجود دارد، تاکید کرد: دولت تسهیلات بیشتری برای افزایش مبادلات تجاری در اختیار خواهد گذاشت.

وی پس از بازدید میدانی نیز در جلسه‌ای با فرماندار پیرانشهر در مورد مشکلات مرز تمرچین شرکت کرد و رفع آنها برای افزایش مبادلات اقتصادی را در اسرع وقت خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا اوایل مهر ماه جاری نیز هیاتی از نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده توسعه اقتصادی کشور در عراق و سوریه، میراث فرهنگی، گمرک و پایانه و تعدادی دیگر از مسوولان دخیل در روابط دو طرف سفری به اقلیم کردستان داشتندکه در این سفر با همتایان اقلیم کردستان در خصوص توسعه تجارت و تسهیل مبادلات تجاری و مسافری در دو سوی مرزها و گمرکات تمرچین و حاج عمران تصمیم‌گیری شد.

طی این نشست در خصوص ساعات ورود و خروج از محل بازارچه که قبلا مشکلاتی برای تجار ایجاد کرده بود، تصمیماتی گرفته شد؛ همچنین طبق توافقی که قبلا حاصل شده بود و بنا به درخواست اقلیم کردستان، ترانزیت یکسره برای ۹ قلم کالا برقرار خواهد شد اما تصمیم گرفته شد که حجم تبادلات از طریق تخلیه و بارگیری روزانه به حداقل ۲۵۰ خودرو افزایش یابد که این روند در برخی روزها به ۴۰۰ خودرو نیز می‌رسد.

همچنین با سرمایه‌گذاری در بخش توریسم و حمل و نقل مسافران توسط ۲ شرکت از پیرانشهر و اقلیم کردستان موافقت شد تا ضمن ساماندهی این روند، امنیت مسافران نیز تامین شود و صنعت توریسم در دو طرف به صورت هدفمندتر انجام شود.

طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۵۳ هزار تن کالا به ارزش ۵۱۲ میلیون دلار از مرز تمرچین به کشور عراق صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش دلاری ۱۷۰ درصد رشد نشان می‌دهد.  

گمرک تمرچین‌ پیرانشهر به دلیل فاصله نزدیک با اربیل، مرکز اقلیم‌کردستان از مراکز اصلی تبادلات تجاری و مسافری بین ایران و عراق به شمار می‌رود.

حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی ایران شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق در استان آذربایجان غربی قرار دارد و با گشایش پایانه مرزی جدید، سهم استان در کل پایانه های مرزی کشور افزایش می‌یابد.

 ۷۱۲۵/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی وزارت امور خارجه تمرچین پیرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در خصوص کاهش تنش در منطقه و آتش‌بس غزه تلفنی گفتگو کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، در ادامه بیانیه وزارت امورخارجه قطر آمده است، بن عبدالرحمن همچنین نگرانی دولت قطر را از تحولات منطقه بیان کرده است.

وزارت امورخارجه قطر اعلام کرد که در این تماس تلفنی نخست وزیر قطر، همه طرف‌ها را به آرامش و خویشتن‌داری و حل اختلافات از طریق راه‌حل مسالمت‌آمیز دعوت کرده است.

این تماس تلفنی در پی بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه و حمله تنبیهی ایران به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه صورت گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

این موضوع واکنش‌های مختلفی در سطح مجامع بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام از جمله ایران و فلسطین بدنبال داشته است.

رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیما‌های جنگنده خود هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

دیگر خبرها

  • کنایه جالب همراه وزیر امورخارجه در نیویورک به یک خبرنگار
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر