Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-18@22:08:37 GMT

عادت آمریکا به تنها گذاشتن متحدان و دوستانش

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۰۳۶۰

عادت آمریکا به تنها گذاشتن متحدان و دوستانش

شبکه تلویزیونی العربیه در گزارشی با اشاره به عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه، مواضع آمریکا در قبال متحدانش را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش شریان نیوز،  العربیه گزارش داد: آمریکا با تنها گذاشتن کُرد‌های سوریه در برابر عملیات ارتش ترکیه، در آینده به منظور پیدا کردن متحدی برای واشنگتن با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در واشنگتن گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از هشدار درباره نابود کردن اقتصاد ترکیه در صورت عبور کردن آن از مرز‌ها برای عملیات نظامی در سوریه، لحن خود را تغییر داد و ترکیه را شریک تجاری مهم توصیف و نقش آن را در ناتو و برای نجات جان غیرنظامیان در ادلب تمجید کرد. ترامپ از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دعوت کرد تا سیزدهم ماه نوامبر با او در کاخ سفید دیدار کند. اما مخالفت‌ها با تصمیم ترامپ برای خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه یا بازآرایی این نیرو‌ها باعث ایجاد موج انتقادات شدید علیه او شد. سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام این تصمیم ترامپ را فاجعه‌بار توصیف کرد (اینجا).

در ادامه این گزارش آمده است: پنتاگون به سرعت هر نوع حمایت آمریکا از عملیات نظامی ترکیه در سوریه را تکذیب کرد. جزئیات تماس تلفنی ترامپ و اردوغان فاش شد و دو طرف درباره ایجاد منطقه امن مورد نظر ترکیه و بازگرداندن حدود ۲ میلیون آواره سوری به این منطقه، گفت‌وگو کردند. دو طرف همچنین به موضوع جنگنده‌های اف-۳۵ و سامانه پدافند ضد موشکی اس-۴۰۰ روسیه هم پرداختند. کاخ سفید می‌گوید ترامپ از اردوغان تضمین گرفت که سربازان آمریکایی مستقر در سوریه، با هیچ خطری روبه‌رو نخواهند شد.

         بیشتر بخوانید:

سوزان رایس: ترکیه مانند گرگی گرسنه منتظر بلعیدن بره‌ها نشسته است مقرهای آمریکا در تل‌ابیض و راس‌العین خالی شد + عکس

کاخ سفید روز دوشنبه پس از گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد.

این بیانیه کاخ سفید به معنای چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای لشکرکشی به شمال سوریه و جنگ با نیرو‌های دموکراتیک این کشور به بهانه «مبارزه با تروریسم» است؛ نیرو‌هایی که زمانی تحت حمایت آمریکا بودند.

پس از آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد زمان خروج از جنگ مضحک و بی پایان در سوریه فرا رسیده است و تاکید کرد نیرو‌های نظامی خود را همزمان با تصمیم ترکیه برای انجام عملیات نظامی در شمال سوریه از این کشور خارج می‌کند. اقدامی که با انتقادات گسترده در آمریکا روبه‌رو شد و حتی عده‌ای از حامیان سیاست‌های دونالد ترامپ از جمله «مارک دبوویتز» رئیس اندیشکده دفاع از دموکراسی او را متهم کردند به اینکه به متحدان کُرد واشنگتن در سوریه پشت کرده است.

دبوویتز که از حامیان ترامپ است با انتشار پیامی در توئیتر به شدت از این اقدام ترامپ انتقاد کرد و نوشت: «کُرد‌ها بخاطر ما با داعش جنگیدند و قربانی دادند، ولی ترامپ آن‌ها را به اردوغان دیکتاتور فروخت. یک بار [قبلا قاسم] سلیمانی گفته بود که آمریکا همیشه دوستان خود را رها می‌کند؛ آمریکا نباید اجازه بدهد درستی سخن او به اثبات برسد.»

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این اقدام واشنگتن گفته است آمریکایی‌ها در یک شب حمایت خود را از کُرد‌ها در سوریه برداشتند و آن‌ها را رها کردند و این عاقبت تکیه به آمریکاست.

 همچنین نگرانی رژیم صهیونیستی از تحولات شمال سوریه به نوعی با ترس و دلهره محافل صهیونیستی همراه شده است تا جایی که برخی از این محافل هشدار داده‌اند تصمیم دونالد ترامپ برای عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از این منطقه و تنها گذاشتن کُرد‌ها در برابر ارتش ترکیه، اقدامی است که سود آن تنها برای ایران خواهد بود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در این باره نوشت: این تصمیم آمریکا خنجر از پشت به اسرائیل و هم‌پیمانان آمریکا در منطقه تلقی می‌شود، این تصمیم سبب شوکه شدن مقامات اسرائیلی شده است تا جایی که این حد از بی‌توجهی ترامپ به هم‌پیمانانش را غافلگیرکننده خوانده‌اند.

«الون بن داوید» تحلیلگر سیاسی در فلسطین اشغالی، به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «در نهاد‌های امنیتی اسرائیل شاهد نوعی ترس و وحشت هستیم زیرا این کار برای تمامی هم پیمانان آمریکا در منطقه، پیامی به شدت نامناسب به همراه دارد.»

«باراک رافید» دیگر تحلیلگر صهیونیست در این باره گفت: «در بُعد سیاسی و همچنین در محافل نظامی اسرائیل، شاهد نوعی غافلگیری در برابر تصمیم ترامپ هستیم، اسرائیل هیچ اطلاعی از این کار نداشت به همین منظور چنین اقدامی با توجه به تبعاتی که به دنبال دارد موجب نگرانی قابل توجهی در تل آویو شده است.»

رجب طیب اردوغان عصر روز گذشته آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه را با نام عملیات ”چشمه صلح“ اعلام کرد. جنگنده‌های ارتش ترکیه در نخستین اقدام مواضع نیرو‌های کُرد موسوم به سوریه دموکراتیک ”قسد“ را در شهر راس العین در حومه استان «الحسکه» سوریه بمباران کردند

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه در جریان محاکمه برای پرونده حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در دادگاه نیویورک حاضر شد.

طبق آنچه پایگاه خبری هیل گزارش کرده است، ترامپ در حین دادگاه بارهاچشمانش را بست و ظاهرا چرت می‌زد. او هم‌چنین برای مدت طولانی بی‌حرکت به صندلی‌اش تکیه می‌داد و درحالیکه دست‌هایش را روی هم قرار می‌داد، به خواب فرو می‌رفت. البته نظرات متفاوتی در این خصوص وجود دارد و همه رسانه‌ها باور مشابهی ندارند.

«مگی هابرمن» خبرنگار سیاسی ارشد روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که ترامپ ظاهرا خواب است و سپس به تلویزیون سی‌ان‌ان گفت: «به نظر می‌رسید که او خواب بوده است و به طور معمول سرش به پایین می‌افتاد.»

او با تحلیل حرکات ترامپ استدلال کرد: دونالد ترامپ به یادداشتی که وکیلش برای او فرستاده بود توجه نکرد و فک او مدام رو به سمت پایین می‌افتاد و دهانش سست می‌شد.

عکاسان فقط در لحظه شروع دادگاه اجازه ورود و عکس‌برداری را داشتند و لحظاتی را که این خبرنگار توصیف می‌کند، ثبت نشده‌اند.

«کیت بدینگفیلد» مدیر سابق ارتباطات رئیس‌جمهور بایدن، در پاسخ به این گزارش نوشت: «دون (دونالد) خواب‌آلود!»

«دن فایفر» مشاور ارشد باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گزارش اولیه هابرمن را به اشتراک گذاشت و افزود: «اگر ترامپ برای بیدار ماندن در دادگاه کیفری خودش آنقدر پیر و ضعیف باشد، فکر می‌کنید در اتاق وضعیت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟»

«جیم مسینا» مدیر کارزار انتخاباتی ۲۰۱۲ اوباما ضمن اشتراک‌گذاری مصاحبه هابرمن با سی‌ان‌ان گفت: «ظاهرا ترامپ خوابیده است.»

«کرس جکسون» استراتژیست دموکرات عکسی را از ترامپ منتشر کرد و گفت: «چه ناراحت‌کننده!»

برخی هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشتند که «اگر جو بایدن در لحظه مشابهی می‌خوابید، داستان بزرگی می‌شد.»

دونالد ترامپ دیروز پس از ورود به دادگاه کیفری جهت رویارویی با چندین اتهام عنوان کرد که «این حمله‌ای به یک رقیب سیاسی است».

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، در حال محاکمه بوده است.

این پرونده یکی از چهار اتهام کیفری در طول دوره ریاست‌جمهوری او بوده و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود. هم‌چنین اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

پیش از سوژه خواب دونالد ترامپ در دادگاه، جو بایدن بسیار به این کار معروف بوده و بارها گاف‌ها و لحظاتی از او منتشر شده که این رئیس‌جمهور را به فردی که هوشیار نیست، شبیه کرده است.

جو بایدن، پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا پیشتر اذعان کرد که متوجه سن بالای خود است اما قصد شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ را دارد زیرا «دونالد ترامپ می‌خواهد دموکراسی آمریکا را نابود کند» البته باید اشاره کرد که ترامپ تنها ۴ سال از بایدن کوچکتر است.

دیگر خبرها

  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • فارن پالیسی: بنیامین نتانیاهو از جنگ تغذیه می کند / آیا همه کشتار و قحطی در غزه را فراموش کردند؟/ اسرائیل به ترور بی هزینه مقام های نظامی ایران عادت کرده بود/ اسرائیل بدون هماهنگی با امریکا به ایران حمله نمی کند
  • مخالفت افکار عمومی داخلی و متحدان رژیم صهیونیستی با حمله به ایران
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • عطوان:تهدید اسرائیل جنگ روانی است/صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایران را ندارند
  • عطوان: تهدید اسرائیل علیه ایران جنگ روانی است