Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان خطاب به معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: بازگشایی مرز سیف سقز و سیران‌بند بانه از مهم‌ترین خواسته‌های مردم استان است. ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهمن مرادنیاشامگاه چهارشنبه در سی‌وسومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و ‌بخش خصوصی استان کردستان که با حضور انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق در این شهر برگزار شد، با بیان اینکه مدت زیادی است که به دنبال حل مشکلات موجود در مرزهای استان هستیم اظهار داشت: خواستار بازگشایی بازارچه‌ مرزی سیف سقز و مذاکره با اقلیم عراق درخصوص تعرفه‌های تعیین شده از سوی آنان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال همه تولیدات کشاورزان کردستانی مخصوصاً صیفی‌جات، که امیدوار به صادرات محصولات خود به اقلیم بودند، به‌دلیل بالا بودن میزان تعرفه‌ها با مشکل مواجه شد و امکان صادرات آنها میسر نشد.

استاندار کردستان «بازگشایی مرز سیران‌بند بانه» را از مهم‌ترین خواسته‌های مردم استان مخصوصاً شهرستان بانه که تجار ارتباط نزدیکی با سلیمانیه عراق دارند، بیان کرد و از معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه خواستار پیگیری و اولویت قرار دادن این موضوع شد.

معاون وزیر خارجه: ایران تقاضای برقراری موافقت‌نامه تجارت ترجیحی با کشور عراق را داردجزئیات جدید از تفاهم‌نامه‌ ‌بین ایران و عراق / حذف روادید سفر اربعین و بازگشایی مرز خسرویعراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت کرد

وی به ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عراق اشاره کرد و گفت: این پروژه مورد موافقت اولیه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته و می‌تواند بین صنعتگران استان کردستان و اقلیم ارتباط برقرار کرده و از پتانسیل‌های آنان بهره‌مند شویم.

مرادنیا خاطرنشان کرد: سال گذشته در مرز باشماق مریوان بیش از 6.8 میلیارد دلار مبادلات صورت گرفته و از ابتدای امسال نیز تاکنون بیش از 680 نفر از این مرز تردد داشته‌اند.

استاندار کردستان عنوان کرد: امید است که با سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به استان و بررسی مشکلات مربوط به بازراچه مرزی بخشی از مشکلات موجود برطرف شود چراکه این مرزها پتانسیلی برای اشتغال و توسعه در کردستان به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، از طریق کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت مرغ روانه بازار می‌شود.

فرماندار و اکیپ‌های نظارتی به منظور بررسی شرایط تهیه و توزیع گوشت مرغ و شرایط بهداشتی آن شب گذشته بازدیدی از کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان به عمل آوردند.

گوشت مرغ یک از مواد خوراکی ست که با توجه به مصرف زیاد آن توسط خانوار لزوم رعایت نکات بهداشتی و سلامت آن بسیار حائذ اهمیت است به همین دلیل انجام نظارت‌های دقیق از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرماندار شهرستان بانه در بازدید خود از کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان و با اشاره به تولید سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در شهرستان گفت: شهرستان بانه یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در استان کردستان است و خوشبختانه علاوه بر تامین نیاز شهرستان بخشی از تولید به استان‌ها و شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود.

درویشی در ادامه با مثبت عنوان کردن رعایت نکات بهداشتی با توجه به ارزیابی کارشناسان بهداشتی گفت: امید است این روند ادامه دار باشد تا بتوان محصولی سالم تحویل همشهریان داده شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان