Web Analytics Made Easy - Statcounter

"دونالد ترامپ" در اظهاراتی جدید گفته است کردها در جریان جنگ دوم جهانی به کمک ارتش ایالات متحده آمریکا نیامدند.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت شبکه خبری"ان‌بی‌سی" آمریکا، ترامپ دیروز در جریان یک نشست خبری در کاخ سفید درباره رابطه تاریخی کشورش با کردها گفته است:" کردها در جنگ جهانی دوم به ما كمك نكردند، آنها به ما (در زمان پیاده کردن نیروهایمان در ) "نرماندی" (فرانسه) كمك نكردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. آنها فقط حاضرند در سرزمین و خاک خود بجنگند."

ترامپ که روزهای گذشته به واسطه تصمیم ناگهانی‌اش در خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و چراغ سبز به اردوغان برای حمله به کردهای شمال سوریه مورد انتقاد افکار عمومی و شخصیت‌های اصلی دو حزب عمده آمریکا قرار گرفته، این اظهارات را در توجیه تصمیم اخیرش برای حمایت نکردن از کردهای سوریه و رها کردن آنها در مقابل حملات ارتش ترکیه، بیان کرده است.

او افزود: در مقابل ما تاکنون مبالغ هنگفتی را برای کمک به کردها از نظر مهماتی، تسلیحاتی و از نظر پرداخت پول و کمک مالی هزینه کرده‌ایم.. ولی با تمام اینها، ما کردها را دوست داریم."

نشست خبری دیروز ترامپ در کاخ سفید/ عکس: آسوشیتدپرس

بر خلاف اظهارات گلایه آمیز دیروز ترامپ از کردها، او روز سه‌شنبه در واکنش به انتقادات داخلی گسترده از چراغ سبز به اردوغان برای حمله به کردهای سوریه، گفته بود:"   آمریکا با وجود ترک مناطق کردنشین سوریه باز هم "به هیچ وجهه" کردها را رها نخواهد کرد. او تهدید کرد که حملات بی‌محابای ترکیه علیه کردها، برای اقتصاد شکننده ترکیه پیامدهای ویرانگری خواهد داشت.

دولت ترکیه از دیروز حمله نظامی خود به مناطق کردنشین در شمال سوریه را با اسم عملیات " چشمه صلح" (baris pinari) آغاز کرده است. این اقدام نظامی در پی مکالمه تلفنی ترامپ و اردوغان و اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از منطقه کردنشین شمال سوریه انجام شد. این حمله انتقادات گسترده‌ای را در افکار عمومی جهانی علیه دولت ترکیه و ترامپ برانگیخته است.

ترامپ در پاسخ به سوالی  دیگر درباره اینکه"آیا نگران نیست که زندانیان داعشی تحت اختیار شبه نظامیان کرد از این حمله سوء استفاده کرده و از زندان بگریزند؟" با لحنی کنایه آمیز به این قبیل داعشی‌ها توصیه کرد اگر از بند کردها رهایی یافتند به خانه هایشان در اروپا بازگردند.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ حمله به کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

یک مسئول محور مقاومت از ادامه مأموریت و وظایف مستشاران ایرای در سوریه خبر داد و تأکید کرد با حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، این مأموریت‌ها متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین به نقل از این مسئول محور مقاومت گزارش داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایف توافق شده با دمشق، هر جا که لازم است در سوریه به طور عادی مأموریت خود را انجام می دهند و هیچ گونه عقب نشینی (در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق) صورت نگرفته است.

منبع مذکور افزود: اساسا هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق و هماهنگی دولت سوریه در این کشور حضور دارند.

وی گفت: آنچه در رسانه‌های بین المللی و سایت‌های عربی درباره تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانیان و کاهش تعداد نیروها منتشر می شود، صحت ندارد.

در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق که در تاریخ سیزدهم فروردین ماه صورت گرفت، هفت نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه