Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@16:13:16 GMT

اجرای پویش ملی هم سرنوشتیم در همدان

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۱۵۳۱

اجرای پویش ملی هم سرنوشتیم در همدان

صالحی گفت: به منظور حراست از بنیان خانواده و ترويج سنت حسنه استحکام خانواده پویش ملی«هم سرنوشتیم» در استان همدان راه اندازی شده است.

«حجت‌الاسلام میلاد صالحی»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: به منظور حراست از بنیان خانواده و ترويج سنت حسنه استحکام خانواده پویش ملی«هم سرنوشتیم» در استان همدان راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پویش هم سرنوشتیم در استان همدان افزود: این پویش مردمی که نشأت گرفته از سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و سخنان ایشان در باب ضرورت خانواده بوده است، در استان همدان همزمان با سایر مناطق کشور در حال برگزاری است.

صالحی با بیان اینکه این پویش در 3 مرحله مسأله سازی(آسیب شناسی)، هوشیار سازی و راهکار یابی صورت می‌گیرد گفت: پویش «هم سرنوشتیم» با حضور بیش از 700 نفر از مبلغین دینی، جامعه مداحان و هیئت‌ها و کارشناسان و مشاوران دینی سبک زندگی در استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هریک از جامعه مخاطبین این طرح خود می‌توانند به عنوان یک رسانه و منبع فرهنگ ساز ایفای نقش کنند گفت: از محور‌های قابل طرح در حوزه خانواده، ازدواج، طلاق و جمعیت (فرزندآوری) است.

مدیر موسسه سبک زندگی فروغ اندیشه گفت: این طرح از شهریور ماه سال جاری در حال اجرا است و اکنون پس از مسئله یابی و سناسایی آسیب‌های حوزه خانواده در تمام شهرستان‌های استان مرحله دوم وارد فاز اجرایی شده است.

صالحی با اشاره به اینکه در این طرح از ظرفیت مردم و دستگاه‌های حاکمیتی برخوردار خواهیم شد ابراز کرد: برنامه‌های پیش بینی شده برای 720 مخاطب این طرح، برگزاری «برنامه‌ هیئت‌های مذهبی خانوادگی»، جشنواره«عکس خانواده مذهبی» و جشنواره «تسهیل گران ازدواج و خانواده» است.

صالحی با بیان اینکه اجرای این طرح با حضور 20 تن از مدرسین حوزه و دانشگاه انجام می‌شود ابراز کرد: هدف از برگزاری طرح، «هم سرنوشتیم»، حضور خود مردم در گام‌های 3 گانه طرح و ترویج و تبدیل گفتمان‌های حوزه خانواده به یک مطالبه عمومی است.

وی با اشاره به اینکه انجام 3 مرحله این طرح در تمام شهرستان‌های استان رصد می‌شود گفت: پایان دوره، هر شهرستان موظف است تا طرح‌های شاخص عملیاتی و اجرایی شده خود را در این راستا معرفی کند.

 

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد پیاده روی اربعین کانون های مساجد هفته نیروی انتظامی اصفهان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز تحکیم بنیان خانواده استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر حسینی ظهر سه شنبه در نشست علمی تخصصی «نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده» که در معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: گاهی اوقات در حوزه حجاب و عفاف در کنار مبانی فرهنگی و تبیینی برخورد تحکمی هم لازم است.

وی افزود: مردم استان کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند، البته شاید برخی از جوانان از روی هیجان با این مسئله کنار نیایند اما در نهایت این طرح یک قانون است و باید تمام و کمال اجرا شود.

حسینی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در یک ماه اخیر، چندین مورد به مسئله حجاب و عفاف اشاره داشتند و این اهمیت موضوع را می‌رساند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، گفت: متأسفانه خیلی از دستگاه‌های فرهنگی استان کردستان به وظایف خود در حوزه حجاب و عفاف در حد شعار عمل کردند و اقدام عملی نداشته‌اند.

وی ابراز داشت: متأسفانه ذهن و روان برخی از مردم کردستان متأثر از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی است و این در حالی است که همین شبکه‌ها و فضای مجازی کانون اصلی تربیت افراد شده‌اند و جای مدرسه و خانواده را گرفته‌اند.

حسینی عنوان کرد: استان کردستان جامعه دینداری است و خیلی از خانواده‌های کردستانی با مقابله با بی حجاب‌ها موافق و راضی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، ادامه داد: در اجرای طرح نور اگر برخورد تحکمی مأموران نیروی انتظامی همراه با نرمی گفتار باشد اثرگذارتر است.

وی، عنوان کرد: کسانی هم که در برابر اجرای طرح نور مقاومت می‌کنند لازم است که شناسایی شوند و با دعوت از آنها به حضور در کارگاه‌های آموزشی تخصصی توجیه شوند.

حسینی تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اساتید خوبی در اختیار دارد و می‌تواند در توجیه و تبیین حجاب و عفاف به افراد فریب خورده با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مؤثر واقع شود.

کد خبر 6079899

دیگر خبرها

  • مردم کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • اجرای زنجیره انسانی حمایت طرح نور و وعده صادق در سواحل مازندران
  • توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۴۶ میلیارد ریال در مازندران
  • معمای سر به مهر قتل سریالی ۱۶ معتاد
  • تهیه و توزیع ۵ هزار سبد معیشتی از سوی داوطلبان هلال احمر مازندران در نوروز ۱۴۰۳
  • اجرای پویش کتابخوانی با محوریت حفظ آب در آذربایجان غربی
  • اجرای پویش مسیر سبز _ ایران پاک در خوی
  • اجرای طرح‌های پویش مسیر سبز _ ایران پاک در خوی
  • قارچ سمی ۶ عضو خانواده نهاوندی را راهی بیمارستان کرد