Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@21:48:47 GMT

اتمام ۲۰۸ طرح و پروژه شهری در نصف جهان

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۱۵۴۹

اتمام ۲۰۸ طرح و پروژه شهری در نصف جهان

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان برای اتمام ۱۸۸ پروژه مهم منطقه ای و ۲۰ طرح و پروژه شاخص شهری عزم جدی دارد و برای تامین منابع مالی مورد نیاز تدابیر لازم را اندیشیده است.

سعید فردانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در شهرداری ۱۵۵۵ پروژه فعال وجود دارد، اما حدود ۶۰ درصد بودجه عمرانی صرف  ۲۰۸ طرح و پروژه شهری و منطقه‌ای اولویت‌دار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر کدم از پروژه‌های عمرانی شهر برنامه زمانبندی خاص خود را دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال رینگ چهارم، مرکز همایش‌ها، خط دو متروی اصفهان، خیابان اردیبهشت و ... جزء پروژه‌های اولویت‌دار شهر به شمار می‌رود که برای بررسی روند پیشرفت آنها جلسات متعددی با حضور شهردار اصفهان برگزار شده است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان تاکید کرد: هر پروژه عمرانی که قرار باشد در شهر اصفهان اجرایی شود از صفر تا صد فرایند زمانبندی، بودجه‌ریزی و پیشرفت آن در سامانه «سیگما» رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس دو شاخص زیست‌پذیری و رقابت پذیری برای شهر، ۲۵۰ شاخص عملیاتی به آمارنامه شهر اصفهان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: آمارنامه شهر اصفهان تا یک ماه آینده همزمان با روز آمار و برنامه ریزی رونمایی خواهد شد.

فردانی افزود: آمارنامه سالیانه شهر اصفهان یک منبع قابل ارجاع و حاوی اطلاعات شهری است که پشتوانه مصوبه شورا را دارد و به صورت سالیانه تهیه می شود.

کد خبر 392735

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان شهروند شهر کلانشهر برنامه ریزی شهری پروژه هاي عمراني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور‌های ۱۵ گانه یزدِنوین به منظور تحقق شعار سال است

 مجید دهقانی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه مهمترین کار ویژه دولت سیزدهم و تیم مدیریتی استان، تدوین برنامه تحولی بوده است، گفت: در برنامه تحولی یزدِنوین به مفهوم واقعی به دنبال ایجاد تحول در استان هستیم.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌تحولی به عنوان کار ویژه دولت سیزدهم و تیم مدیریتی استان، بیان داشت: ما در استان موظف بودیم پس از ابلاغ برنامه تحولی یزدِنوین، به صورت مستمر آن را رصد و پایش کنیم و میزان پیشرفت برنامه‌ها را به اطلاع مردم برسانیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه عملیاتی کردن برنامه تحولی یزدِنوین اقدام آسانی نیست و سختی‌های و موانع خاص خود را دارد، اظهار داشت: برنامه تحولی یعنی اینکه باید از مدار روز مرّگی خارج شد و اقدامات نشدنی و سختی را پیگیری کرد تا اتفاقات و دستاورد‌های بزرگی رقم زده شود.

دهقانی‌زاده با ابراز تاسف از اینکه در برخی محور‌ها ۱۵ گانه برنامه‌تحولی یزدِنوین علی‌رغم تلاش‌ها و اقدامات زیادی که صورت گرفته همچنان از هدف مدنظر فاصله داریم، گفت: این جزء افتخارات گزارش ما هست که در این برنامه به دنبال آمارسازی و ارایه گزارش نبوده‌ایم و به مفهوم واقعی به دنبال ایجاد تحول در استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه، عقب‌ماندگی‌ها و موانع سد راه برخی از پروژه‌های یزدِنوین به صورت خاص در حال رصد و بررسی است، خاطر نشان کرد: در سال جدید با تمرکز بر روی این مباحث، امیدواریم تا پایان سال اتفاقات بزرگی برای استان در این حوزه صورت گیرد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یکی از اهداف برنامه‌تحولی یزدِنوین را تحقق تعدادی طرح و پروژه برشمرد و افزود: هدف مهم دیگر این برنامه ایجاد روحیه تحولی، خلاقیت، ابتکار عمل و استفاده از ظرفیت نخبگانی و تحول خواهی استان بود تا بدنه جامعه در کنار دولت به این مهم نائل شونند و با همکاری و کمک هم، آینده بهتری برای یزد عزیز فراهم کنند.

به گفته دهقانی‌زاده، این هدف از سایر اهداف این برنامه برای استان و تیم مدیریتی یزد اولی‌تر و در درجه بالاتری قرار داشت.

وی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری رسمی مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان طی یکسال گذشته، آن را محلی برای ارجاع ایده‌پردازان و نخبگان معرفی کرد و گفت: کنترل و پایش برنامه تحولی یزد‌ِنوین از وظایف این مرکز است و موضوعات متعددی نیز در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان در حال شکل گرفتن است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال جدید تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" و تحقق آن در استان، بیان داشت: محور‌های ۱۵‌گانه برنامه‌تحولی یزدِنوین بستر ساز و یا خود عامل جهش تولید در استان هستند.

دهقانی‌زاده با تاکید براینکه این محور‌ها مبتنی بر مزیت‌های استان بوده و در تحقق شعار سال نقش مهمی دارند، افزود: اگر تیم مدیریتی استان تمرکز خاصی بر روی این مسائل داشته باشد ضمن عملیاتی شدن این پروژه‌ها، شعار سال نیز به آسانی تحقق خواهد یافت.

به گفته وی، برنامه تحولی یزدِنوین مبتنی بر سند آمایش استان طراحی شده و در آن تمامی ملاحظات محیط‌زیستی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد نیز مدنظر قرار گرفته است.

شایان ذکر است؛ در این نشست اکرم فداکار مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان نیز به ارایه گزارشی از فعالیت‌های یکساله این مرکز و خروجی‌های بدست آمده از کنترل و پایش برنامه‌تحولی یزدِ نوین پرداخت و گفت: این برنامه مشتمل بر ۱۵ محور است که دو محور نیز در دست تدوین هست و مجموع پروژه‌های برنامه تحولی یزدِ نوین، ۱۸۸ پروژه و شامل ۹۱۰ فعالیت است که ۷۶ نهاد و دستگاه را در استان درگیر کرده است.

لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست از سوی استاندار یزد به واسطه اقدامات برجسته رییس و معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، تنی چند از مدیران فعال در تدوین و عملیاتی کردن برنامه تحولی یزدِ نوین و تیم مستقر در مرکز راهبری پیشرفت و عدالت استان در پایش و کنترل این برنامه با اهداء لوح سپاسی تشکر و قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه تهران تکمیل می شود
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه
  • جزئیات بودجه شهرداری همدان در دسترس شهروندان قرار گرفت
  • بازارهای تاریخی، ظرفیتی نهفته در کوچه پس کوچه‌های شهر
  • اعتبار ۴۰۰۰ میلیاردی طرح انتقال آب‌های زیرزمینی در خراسان شمالی
  • برنامه‌ریزی شهرداری برای جذب ۳۰۰ همت سرمایه‌/ برنامه تحولی تهران را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌کنیم
  • بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • محور‌های ۱۵ گانه یزدِنوین به منظور تحقق شعار سال است
  • راهبری بیش از ۲۰ پروژه مطالعاتی شهرداری اصفهان انجام شد