Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@23:35:34 GMT

برای معیشت خبرنگاران تدبیری اندیشیده شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۱۶۳۷

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست سومین مجمع عمومی سالیانه خانه‌های مطبوعات و رسانه‌های کشور با حضور اسحاق جهانگیری (معاون اول ریاست جمهور)، مصطفی کواکبیان (نماینده مجلس)، محمد خدادی (معاون مطبوعاتی) و برخی دیگر از مسئولان در سالن آمفی‌تئاتر باغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مصطفی کواکبیان در این نشست خطاب به جهانگیری گفت: جناب جهانگیری خانه‌های مطبوعات در هر استانی حضور دارند و ما نزدیک به ۶ هزار عضو داریم که متناسب با هر استان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعضا در یک فرایند دموکراتیک انتخاباتی دارند که از هر استان ۷ نفر هیئت مدیره انتخاب شده و از ۲۱۰ نفر اعضای انتخابی همه استان‌ها ۷ نفر برای مجمع کشوری انتخاب و اعضای هیئت مدیره کشوری خانه مطبوعات را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: تشکل مطبوعاتی ما کاملا صنفی عمل کرده و همه فکرها در آن حضور دارند. در عین حال خانه مطبوعات غیردولتی است. در خانه مطبوعات همه صنوف دست‌اندرکار در آن حضور دارند. خواهشی داریم که از این قرار است: اکنون ۱۶ وظیفه وزارت ارشاد به خانه مطبوعات واگذار شده است اما برخی استان‌ها هنوز این موضوع را قبول نکردند. شورای اطلاع رسانی استان‌ها نماینده خانه مطبوعات را دعوت نمی‌کنند که این موضوع باید حل شود. همچنین اگر بشود خانه مطبوعات هم همچون خانه سینما ردیف بودجه خود را داشته باشد، بسیار اتفاق خوبی است که می‌تواند اتفاق‌های خوبی را رقم بزند.

کواکبیان ادامه داد: در بعضی استان‌ها خبرنگار با حقوق ۵۰۰ هزار تومان کار می‌کند که من خجالت می‌کشم. وضعیت معیشتی خبرنگاری خوب نیست و امیدواریم تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مصطفی کواکبیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است

وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (۲۸ آوریل) با مشارکت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، دولت و نمایندگان مجلس و کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه ای ایران برای بررسی رفع موانع و ارتقاء فرهنگ و رشد محیط کار ایمن و بهداشت و حرفه‌ای صبح امروز برگزار شد.

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در این وبینار با اشاره به اینکه اهمیت ایمنی و بهداشت کار برای کارگران به اندازه موضوع معیشت و مزد مهم است، گفت: امسال در دیدار مقام معظم رهبری برای اولین بار ایشان به موضوع ایمنی و بهداشت محیط کار کارگران اشاره کردند که این درکنار سایر توجهات اهمیت این موضوع برای رهبران جهانی را نیز نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ایران یکی از قدیمی‌ترین کشورها در زمینه تولید فلزات از دیرباز بوده است و به همین دلیل ما یکی از قدیمی‌ترین کشورها در زمینه پیگیری ایمنی کار و بهداشت محیط فعالیت از زمان باستان بوده‌ایم. ما در تپه سیلک کاشان و در نقاط دیگر کشفیاتی داریم که نشان می‌دهد در تولید مس به دلیل وجود آرسنیک (ماده سمی) نکات ایمنی رعایت می‌کردند. قوم آزیانی‌ها در تپه سیلک مرده‌هایشان را در اتاق خودشان زندگی می‌کردند و قطعاتی از طلا و نقره در قبورشان قرار دهند.

وی تاکید کرد: در سگزآباد لرستان نیز آرسنیک بیش از همه در روی مس‌های باقی مانده بوده است. این درباره هزاره پنجم قبل از تا دوم قبل از میلاد است و مربوط به گذشته دور است. در بیشتر نقاط ایران مانند کرمان وقتی مس ذوب می‌شود آرسنیک بخار می‌شود و نیروی کار را می‌کشته است. اما اقدامات بهداشتی اولیه در هزاره سوم میلاد نشان می‌دهد که دیگر هیچ انسانی بخاطر ذوب کردن مس در ایران نمرده است که این نشان می‌دهد ما از همان زمان مسائل بهداشتی را در کار رعایت می‌کردیم.

دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: شاید اهمیت ایمنی و بهداشت کار در آن زمان بیشتر مورد توجه بوده است و با آن دانسته‌ها نیاکان ما با دانسته‌های محدود چنان عمل کردند. ما مقدم بر درمان و معیشت باید ایمنی و بهداشت محیط کار را حفظ کنیم و باید مسئولان دولتی و تشکل‌ها در همین راستا به صورت خودجوش عمل کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۶ اردیبهشت
  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۴ اردیبهشت
  • عکس/ حضور سردار فدوی در خانه شهید الداغی
  • اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟