Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدعلی هراتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین مراحل کار احداث کتابخانه مرکزی شهر کرج که در مجاورت پارک ابن سینای بلوار سربازان گمنام در حال اجرا است، اظهارکرد: شهرداری کرج در انجام این پروژه تعامل و همراهی خوبی با نهاد کتابخانه های عمومی استان دارد، در این راستا اداره پیمان این شهرداری قرارداد کار را به پیمانکار ابلاغ کرده و تجهیز کارگاه نیز صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اواخر هفته گذشته نشستی در شهرداری کرج با حضور مسئولان پروژه های فنی و عمرانی شهرداری، پیمانکار پروژه کتابخانه مرکزی کرج، مشاورین طرح و اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز برگزار شد که در جریان این نشست در خصوص نحوه طراحی فضاها در ساختمان کتابخانه مرکزی کرج بحث و گفتگو داشتیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در ادامه از برگزاری جلسه ای با اداره کل عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آغاز هفته جاری خبر داد و گفت: در آن جلسه نیز تمامی نیازهای ضروری عرصه ۱۰ هزار متربعی کتابخانه مرکزی کرج مطرح شد.

هراتی عنوان کرد: در ادامه کار و در مدتی کوتاه نیز نقشه های اجرایی پروژه کتابخانه مرکزی نیز به تایید دستگاه های بهره بردار یعنی نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز و شهرداری کرج می رسد.

کتابخانه مرکزی کرج سالن های قرائت خانه ۵۰۰ متری دارد 

وی با تاکید بر اینکه بعد از تایید نقشه ها عملیات احداث ساختمان کتابخانه مرکزی کرج آغاز خواهد شد، گفت: از قبل پیش بینی ها در خصوص اعتبارات این پروژه انجام شده بود و با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نهاد کتابخانه های عمومی استان و همچنین مدیریت شهری کرج برای تزریق اعتبار به پروژه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به اینکه تجهیزات کتابخانه مرکزی استان البرز توسط نهاد کتابخانه های عمومی این استان فراهم می شود، افزود: احداث کتابخانه مرکزی کرج کاری جهادی است، طبق پیش بینی های انجام شده برای انجام کارهای اجرایی و تکمیل آن در کل اعتباری ۵۲ میلیارد تومانی نیاز است، اجرای و تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی نیز دو سال به طول می انجامد.  

هراتی با تاکید بر اهمیت مشارکت و دلسوزی مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در البرز و استاندار البرز برای به ثمررساندن ساخت کتابخانه مرکزی کرج، گفت: شهرداری این کلانشهر نیز هر آنچه را برای پیشبرد پروژه کتابخانه مرکزی در سال جاری تعهد کرده است تا پایان امسال اجرایی می کند.

وی در بخش دیگری در خصوص مزیت های وجود کتابخانه مرکزی در کلانشهری مانند کرج گفت: این کتابخانه سالن های قرائت خانه وسیع تا سقف ۵۰۰ مترمربع خواهد داشت که به یقین این حجم از فضا برای مطالعه پاسخگوی حجم بالایی از مراجعان است.

اختصاص ۳۰۰ متر فضا به کودکان در کتابخانه مرکزی کرج

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به اینکه اعتقاد داریم فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از دوران کودکی نهادینه شود، افزود: در راستای نیل به این هدف بخش بسیار وسیعی از فضای کتابخانه مرکزی کرج تا سقف ۳۰۰ مترمربع برای کودکان منظور می شود تا در آن فضا مباحثی از جمله شاهنامه خوانی، قصه گویی و داستان سرایی و دیگر برنامه های مربوط به کودکان اجرایی شود.

هراتی با اشاره به اینکه آثار، کتب و نسخ خطی در فضایی ویژه در کتابخانه های مرکزی نمایش داده خواهد شد، گفت: جانمایی سالن چندمنظوره به متراژ ۳۰۰ مترمربع و همچنین لحاظ کردن فضای ویژه فعالیت های مجازی و چندرسانه ای با سالن های وی آی پی از جمله دیگر امکانات موجود در کتابخانه مرکزی شهر کرج خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در راستای حمایت از ناشرین نیز در کتابخانه مرکزی کرج فعالیت هایی را پیش خواهیم برد، گفت: با احداث این کتابخانه گامی بسیار مهم در راستای افزایش سرانه های کتابخانه ای البرز برداشته می شود.

لزوم مشارکت هرچه بیشتر خیرین کتابخانه ساز

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای کتابخانه ای در استان البرز بالغ بر ۳۰ هزار مترمربع است، افزود: این میزان سرانه کافی نیست اما با حرکتی که در راستای ایجاد کتابخانه مرکزی و همچنین احداث کتابخانه های جدید در سطح شهرهای مختلف البرز داشته ایم درافق ۱۴۰۴و در پایان برنامه ششم توسعه استان البرز یکی از استان های سرآمد کشور در حوزه فضاهای کتابخانه ای خواهد شد.

هراتی با اشاره به اینکه امسال در نقاط مختلف البرز شاهد پروژه های کلنگ زنی یا افتتاحی ساختمان های جدید کتابخانه ای هستیم، افزود: چند مورد از این پروژه ها در آبان ماه سال جاری و در هفته کتاب و کتابخوانی انجام می شود.

وی با تاکید براهمیت ورود و مشارکت هرچه بیشتر خیرین کتابخانه ساز در بحث توسعه پروژه های کتابخانه ای استان گفت: این مشارکت می تواند حتی در قالب مشارکت افراد حقیقی برای تبدیل یک منزل مسکونی به فضای کتابخانه محلی باشد.

کد خبر 4742631

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرج مهر کتابخانه اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری شیراز بیرجند شهرکرد نیروی انتظامی استانداری سمنان یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد

ایسنا/کردستان مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی حکمی ‌معصومه حسنی خونسار را به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان کردستان منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، در متن حکم دبیرکل نهاد خطاب به معصومه حسنی خونسار آمده است:

نظر به تعهد، مسئولیت‌پذیری و شایستگی‌های فرهنگی و اجرایی سرکارعالی، به موجب این ابلاغ شما را به مدت ۲ سال به سمت ‌مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کردستان‌ منصوب می‌کنم.

در بخشی از این حکم آمده است: بی‌گمان، رسالت دینی، انقلابی و ملی همه مدیران فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ پویایی و پایایی آرمان‌ها و نگهبانی هوشیارانه و عالمانه از آنها است.

در بخش دیگری از این متن آمده است: انجام این وظیفه خطیر و دلپذیر که به‌ ویژه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قامت یک واجب فرهنگی جلوه‌گر است، مستلزم توجه همدلانه و آگاهانه به نکاتی است که بر رعایت آن‌ها در طراحی و اجرای برنامه‌ها تأکید دارم

در ادامه متن این حکم آمده است: توجه به برنامه‌ریزی و تعیین اهداف و بسیج امکانات برای تحقق آنها، سازماندهی وظایف ستاد به منظور ایجاد بهره‌وری و مشارکت در کارکنان، کنترل فرایند و نظارت هدفمند و صمیمانه بر آنها، توجه ویژه به خدمت‌رسانی به اعضا و ارتباط نزدیک با مردم، استفاده از ظرفیت سرمایۀ انسانی، ارتباط صمیمانه با کتابداران و تلاش برای تسهیل در انجام وظایف ایشان، هم‌افزایی با دیگر مراکز و دستگاه‌های فرهنگی استان به‌ویژه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان روزآمدی و کارآمدی برآمده از انجام وظایف مذکور، نویدبخش تحقق بنیادی‌ترین وظیفۀ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، یعنی ترویج فرهنگ کتاب، کتابخوانی و دانایی است.

معصومه حسنی‌خونسار، متولد ۱۳۵۶، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد کتابداری است که تا پیش از این سرپرستی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان را بر عهده داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرودگاه و خیابان های دبی به رودخانه تبدیل شد! (+فیلم)
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد
  • انفجار گاز یک خانه روستایی در گناباد را تخریب کرد
  • انفجار گاز، یک خانه روستایی در گناباد را تخریب کرد
  • انفجار گاز، یک خانه در گناباد را تخریب کرد
  • نگهداری سلاح در محیط خانواده به یک معضل تبدیل شده است
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • انفجار خانه در قزوین ۵ نفر را مصدوم کرد / حال ۲ مصدوم وخیم است