Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@21:41:04 GMT

ورود گروههای جدید از آوارگان سوری از اردن و لبنان

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۱۹۱۷

ورود گروههای جدید از آوارگان سوری از اردن و لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع سوری از ورود گروه جدیدی از آوارگان سوری که لبنان به سر می بردند، به گذرگاه جدیده یابوس برای بازگشت به خانه و کاشانه خود در سوریه خبر دادند.

این درحالی است که از ماه آوریل گذشته دهها آواره سوری از طریق گذرگاههای الدبوسیه، الزمرانی و جدیده یابوس در مرز با لبنان به خانه و کاشانه خود که به دست ارتش سوریه از لوث تروریستها آزاد شده است، بازگشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر دیگر اینکه گروه جدیدی 

هزاران آواره سوری از طریق گذرگاه نصیب در جنوب سوریه از اردن به کشورشان بازگشته اند. گذرگاه نصیب از زمان بازگشایی شاهد عبور 1.2 میلیون مسافر بوده است.

کد خبر 4742649

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه آوارگان سوری اردن ایالات متحده آمریکا سوریه عراق ترکیه دونالد ترامپ عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین ایران روسیه افغانستان جنگ 2015 یمن فرانسه رژیم سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار سناریوی آوارگی فلسطینی‌های شمال نوار غزه از سوی ارتش صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، «سلامه معروف» در این باره گفت: رژیم اشغالگر در جنایت جدیدی علیه مردم فلسطینی تلاش می کند همزمان با عملیات نظامی در منطقه بیت حانون و شهرک جبالیا، اهالی این منطقه را آواره کند.

سلامه معروف افزود: اشغالگران، شب گذشته بولدوزها و تانک های خود را به سمت پناهگاه های آوارگان در بیت حانون گسیل داشتند و مدرسه مهدیه الشوا را که در آن صدها آواره زندگی می کنند به محاصره درآوردند.

رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه تصریح کرد: ارتش اشغالگر، یک مرکز بازجویی میدانی در پشت مدرسه ایجاد کرده و با تهدید سلاح از همه اهالی خواسته است تا از پناهگاه ها خارج شوند.

وی ادامه داد که اشغالگران در جنایت دیگری، زنان را وادار به برداشتن حجاب خود و مردها را مجبور به ایستادن با لباس زیر کرده اند.

این مسوول فلسطینی تأکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی همه خانواده های حاضر در بیت حانون را وادار به خروج می کند. همچنین شماری از جوانان را بازداشت کرده است.

سلامه معروف خاطرنشان کرد: این جنایات، با پوشش آتش توپخانه سنگین و همچنین بمباران هوایی و تیراندازی گسترده انجام می گیرد و ماشین آلات نظامی اشغالگران همچنان در نزدیکی منطقه ابوصفیه در شرق شهرک های جبالیا و بیت حانون هستند.

رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین در غزه همچنین گفت: ارتش اشغالگر صهیونیستی به صدها جنایت و کشتار و تخریب کامل منازل در مناطق مختلف اکتفا نکرده است و از چندین ماه پیش تاکنون اهالی این منطقه را وادار به خروج از مناطقشان کرده است.

به گفته وی، ارتش اشغالگر در جنایت دیگری، امروزه درصدد تکرار سناریوی آواره کردن اجباری اهالی این منطقه تحت تهدید سلاح است. این در حالی است که آنها در هفته های اخیر به منازلشان بازگشته و برای از سرگیری زندگی در این منطقه تلاش کرده بودند.

سلامه معروف از جامعه جهانی خواست به جنایات اشغالگران در زمینه آواره کردن فلسطینی ها از منازلشان پایان دهد.

رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین در غزه در پایان خاطرنشان کرد: فلسطینی ها در سرزمین خودشان هستند و حتی با وجود شرایط غیر انسانی و دشواری که پس از تخریب منازل، امکانات و تأسیسات زیربنایی خود توسط اشغالگران به وجود آمده است بر باقی ماندن در خاک خود تأکید دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • فریاد عدالت‌خواهی «کن لوچ» در سینما
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • عملیات «وعده صادق» مهمترین گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود
  • ژنرال صهیونیست: به جای ایران روی لبنان تمرکز کنید
  • تکرار سناریوی آوارگی فلسطینی‌های شمال نوار غزه از سوی ارتش صهیونیستی
  • ازدحام صهیونیست‌ها پشت مرز‌های مصر از ترس حمله ایران+ فیلم
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • توسعه اردوگاه پناهجویان اخراجی از پاکستان در گذرگاه «تورخم»