Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@19:24:41 GMT

شرط سنای آمریکا برای حمایت از روند صلح افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۲۱۹۵

شرط سنای آمریکا برای حمایت از روند صلح افغانستان

هیئت سنای آمریکا سفر به کابل اعلام کرد که واشنگتن در صورتی از روند صلح افغانستان حمایت خواهد کرد که حقوق زنان و نظامی جمهوری در این کشور حفظ شود. ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اظهار داشت: اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور با هیئت سنای آمریکا درباره روند صلح و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان سنای آمریکا در سفر به کابل ضمن استقبال از روند انتخابات اخیر افغانستان تاکید کردند که انتخابات موجب تحکیم پایه‌های نظام مردم سالار است.

بر اساس اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان، هیئت سنای آمریکا تاکید کرد: «واشنگتن از روند صلح در افغانستان استقبال می‌کند؛ مشروط به این که در آن دست‌آوردهای دو دهه گذشته در مورد حقوق زنان و تداوم نظام جمهوری حفظ شود».

دانفورد: نسبت به تلاش‌های صلح افغانستان بطور محتاطانه‌ای خوشبین هستیمابراز نگرانی مقامات هندی از نقش آمریکا در روند صلح افغانستانپرتاب 948 بمب در یک ماه،؛ رکورد 9 ساله بمباران آمریکا در افغانستان شکسته شدسالروز 11 سپتامبر؛ حضور آمریکا در افغانستان به نفع گروه‌های تروریستی تمام شد

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پس از 9 دور مذاکرات صلح، تصمیم یک جانبه ترامپ به دلیل کشته شدن یکی از سربازانش موجب توقف این روند شد.

آمریکا همواره در مسائل مختلف بویژه در افغانستان رفتار دوگانه داشته است.

«عبدالطیف پدرام» رئیس حزب «کنگره ملی» و نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز چندی قبل اظهارداشت که آمریکا حضور صادقانه در این کشور نداشته است بلکه با دستاوزیر قراردادن صلح روند انتخابات را نیز تخریب کرد.

وی خاطرنشان کرد: ترامپ در جریان یک سال گذشته تلاش کرد نگاه‌ها را به یک برنامه صلح جعلی و نمایشی معطوف کند تا مردم  نسبت به انتخابات اغفال شوند و از این طریق مهره خود را در انتخابات روی کار آورد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال

به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ انتخابات فدراسیون والیبال برگزار شد و میلاد تقوی با کسب بیشترین رای به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد. وحید مرادی هم که پیش از این سرپرستی و نایب رییسی فدراسیون را برعهده داشت، در دوره ریاست تقوی در فدراسیون ماندگار شد و به عنوان نایب رییس فعالیتش را پیگیری کرد.

حالا با گذشت یک ماه از ریاست جدید فدراسیون والیبال، تقوی هنوز در مورد پست دبیری فدراسیون تصمیم‌گیری نکرده و باید دید رییس جدید و جوان برای این پست چه گزینه‌ای را در نظر گرفته است. البته طبق پیگیری‌های خبرنگار مهر گویا امیرحسین منظمی گزینه تقوی برای پست دبیری فدراسیون والیبال است. منظمی در دوران ریاست ضیایی در فدراسیون والیبال به عنوان دبیر فدراسیون مشغول به فعالیت بود، او همچنین در دوره ریاست داورزنی هم عضو هیأت رییسه فدراسیون بود.

منظمی در انتخابات فدراسیون والیبال نامزد پست ریاست فدراسیون بود اما پیش از رأی‌گیری از حضور در انتخابات انصراف داد. البته شنیده می‌شود به غیر از منظمی دو گزینه دیگر در لیست تقوی برای پست دبیری فدراسیون هستند اما جدی‌ترین گزینه امیرحسین منظمی است.

کد خبر 6078476 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • احتمال وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت افغانستان
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا خواستار تصویب فوری بسته کمکی برای رژیم صهیونیستی شد