Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:57:35 GMT

۳۸ قطعه سهره طلایی در اشنویه کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۲۳۲۸

فاروق سلیمانی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه نفر شکارچی متخلف در محدوده منطقه «بیمضرته _میراباد» که زیستگاه این پرندگان در اشنویه است، توسط گشت و کنترل یگان حفاظت شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از این سه متخلف ۳۸ قطعه سهره طلایی، تعدادی قفس، مقداری تور و ادوات شکار کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این افراد متخلف با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شهرستان شده و سهره‌ها در یکی از زیستگاه‌های پرندگان به دامان طبیعت بازگشتند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه با اشاره به دستگیری یک شکارچی کبک نیز گفت: از یک نفر شکارچی متخلف در منطقه «گلاز» نیز سه قطعه کبک کشف و پس از رهاسازی در طبیعت، متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و بیش از ۷۴هزار نفر جمعیت دارد.

۹۸۷۰/۳۰۲۰/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست شکار پرندگان اشنویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۲۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف

پس از انتشار ویدئویی از برداشت شن و ماسه در بستر رودخانه منطقه باغ شاه جنگل توسکستان و آسیب به درختان این منطقه، دادستان مرکز استان شامگاه دیروز برای بررسی به این منطقه رفت و مدیران چند دستگاه مرتبط نیز برای ارائه توضیحات به این محل فرا خوانده شدند.

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گفت: دیشب پس از بررسی و شنیدن نظر کارشناسان دستور توقف عملیات برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه در عمق جنگل‌های هیرکانی در منطقه باغ شاه توسکستان صادر و بلافاصله همه ماشین آلات برداشت از منطقه خارج و ورودی جاده منتهی به این منطقه با خاک مسدود شد.

محمود اسپانلو گفت: برای همه مدیرانی که با صدور مجوز بستر را برای برداشت شن و ماسه و تخریب این جنگل فراهم کردند، پرونده تشکیل شد.

دادستان مرکز استان همچنین در ادامه این بازدید به منطقه معروف به باغ سرهنگ توسکستان رفت و دستور داد تمام ویلا‌های ساخته شده در این منطقه که بدون مجوز تغییر کاربری و ساخت و ساز شده است، در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تخریب شود.

اسپانلو گفت: همه مدیران مرتبط هم که با نظارت نکردن ِ خود، سبب شدند طی یکسال این منطقه به شهرک تبدیل شود به جهت ترک فعل تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

جنگل توسکستان گرگان بخشی از محدوده جنگل‌های هیرکانی است که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • برخورد جدی با تعاونی های متخلف مسکن در مهاباد
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال