Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تالاب شهری در میان آسمان‌خراش‌های بوگوتا، پایتخت کشور کلمبیا، جان تازه‌ای گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران کلمبیایی یکی از میدان‌های آسفالتی شهر بوگوتا را واقع در مرکز تجاری سنتا باربارابه تالابی سبز تبدیل کردند. هدف معماران از ایجاد تالاب فوق، احیای فضای بیرونی مشترک بین بسیاری از آسمان‌خراش‌های معروف شهر نظیر ساختمان سامسونگ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تالاب جدید که مساحتی حدود هشت هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است، با طراحی زیبا و سرسبز خود نوعی کنتراست چشم‌نواز بین طبیعت و ساختمان‌های بلند اطراف به‌وجود آورده است.

تالاب سبز بوگوتا که در شمال شرقی این شهر واقع شده است، یک فضای عمومی با مالکیت خصوصی به شمار می‌رود که توسط انجمن معماران کلمبیایی مورد حمایت مالی قرار گرفته است. معماران در طراحی این تالاب از تالاب‌های بوگوتا ساوانا الهام گرفتند و در آن یک برکه بزرگ احداث کردند که از مواد بازیافتی تهیه شده است و آب مورد نیاز خود را از باران تامین می‌کند. دور تا دور برکه پوشیده از باغچه‌هایی است که در آن گونه‌های متفاوتی از گل‌های بومی در حال رشد است.

تالاب شهری پایتخت کلمبیا یک اکوسیستم طبیعی و نیمه آبزی است که از اشکال هندسی و رنگ‌های مختلف تشکیل شده است و دو قسمت خشک و پر آب را در برمی‌گیرد. وجود برکه آب و گل‌های در حال رشد باغچه‌ها باعث ایجاد کنتراستی زیبا ین ساختمان‌های بلند اطراف و تالاب شده است و سرزندگی و شادابی را برای فضای سرد و بی‌روح منطقه تجاری سنتا باربارا در بوگوتا به ارمغان آورده است.

معماران علاوه بر ایجاد تالاب سبز، فضای پارک خودروها در میان آسمان‌خراش‌ها را نیز به پارکی خطی تبدیل کردند، که وجود گل‌های زیبا در این پارک باعث ایجاد حس قدم‌زدن آرام برای عابران می‌شود. ساختمان‌هایی که قبلا دارای بام سبز بود همچنان ظاهر خود را حفظ کرد، در حالی‌که پلکان‌ها و بالابرهای برقی هماهنگ با طراحی جدید تالاب دستخوش تغییرات چشمگیری شد.

کد خبر 392779

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فضای شهری طراحی شهری معماری شهری بوگوتا کلمبیا عجایب شهر کلانشهرهای جهان شهرهای جهان سامسونگ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، موسی جسور گفت:  طی گشت و کنترل مشترک یگان حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب و باروق  و در راستای رسیدگی به گزارشات مردمی ، دو رشته تور دام ماهیگیری به طول 500 متر از منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلو کشف و جمع آوری گردید.

وی افزود : با توجه به اینکه پروانه صید و شکار توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست صادر نشده است لذا مامورین یگان حفاظت محیط زیست میاندوآب، در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با خاطیان طبق ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • زمینه‌های ایجاد صلح و سازش میان مردم کرمانشاه بالا است
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • تشدید نظارت بر تالاب‌های چهارمحال و بختیاری
  • آبگیری ۹۳ درصدی تالاب شادگان
  • تالاب میانکاله کمی جان گرفت