Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیرو‌های آمریکایی ده‌ها تن از سرکردگان بازداشتی داعش را از نیرو‌های کُرد سوریه تحویل گرفته و دوتن از خطرناک‌ترین آن‌ها را به عراق منتقل کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع خود نوشت: نظامیان آمریکایی حدود 40 تن از بازداشت‌شدگانی را که از سرکردگان معروف داعش بودند از نیروهای کُرد سوریه تحویل گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن پست ادامه داد که از جمله این سرکردگان٬ دو عنصر انگلیسی به نام الکساندر کوتی و شافعی شیخ بودند. طبق اطلاعات این روزنامه هر دوی این تروریست‌ها عضو یک گروه مسلح چهارنفره به نام بیلتز بودند که به دلیل لهجه انگلیسیشان٬ به تیم انگلیسی مشهور شدند.

این دو پیش از این بازداشت شده و قرار بود تا به اتهام شرکت در عملیات قتل و شکنجه ده ها گروگان غربی از جمله آمریکایی‌ها در مقابل دوربین٬ برای محاکمه به ایالات متحده تحویل داده شوند.

محمد موازی سرکرده گروهک بیلتز٬ نوامبر 2015 در یک حمله هوایی در سوریه به هلاکت رسید و لیسلی دیفیس عضو چهارم این گروهک تروریستی نیز در ترکیه دستگیر شد.

طبق اطلاعات این روزنامه٬ نیروهای آمریکایی پس از اقدام کردها به خارج کردن برخی از نیروهای نگهبان بازداشت‌شدگان داعشی در شمال شرق سوریه به سمت جبهه‌های جنگ با نیروهای ترکیه٬ کوتی و شیخ را از ترس احتمال فرار داعشی‌ها از زندان٬ به عراق منتقل کردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه٬ ارتش ترکیه را به مورد هدف قرار دادن یکی از زندان‌های شمال شرق سوریه که مسلحان داعشی در آن بازداشت هستند متهم کرده‌اند. این نیروها گزارش دادند که ارتش ترکیه این حمله را از خلال عملیات نبع‌السلام که آنکارا با ادعای مقابله با تروریسم و ایجاد منطقه امن در مرزهای ترکیه و سوریه٬ آن را ضد نیروهای کرد ترتیب داده٬ انجام داده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آمریکا داعش سوریه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  امضای سند همکاری دستگاه قضایی ایران، عراق و سوریه برای مبارزه با تروریسم ...
نمایندگان دستگاه قضائی ایران، عراق و سوریه در پایان نشست‌های اولین دوره کمیته حقوقی و قضائی، سند همکاری برای تعقب و ریشه کنی گروه‌های تروریستی در کشور‌های یادشده امضا کردند.
شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند، تروریست‌ها هر کجای دنیا که باشند، عدالت را در حقشان اجرا خواهیم کرد.
آنان خاطرنشان کرد، کشور‌های سه گانه ایران، عراق و سوریه برنامه جدی مبارزه با تروریسم را در دستور کار خودشان قراردادند و بی شک این همکاری‌ها که بر مبنای مبادله اطلاعات بنا نهاده شده، می‌تواند گروهک‌های تروریستی را تعقیب و محاکمه کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


همچنین شرکت کنندگان؛ سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز آمریکا و غرب را موجب تشدید تروریسم اعلام کردند و آنها را به ضرورت دوری از سیاسی کاری در اجرای توافقات و معاهدات بین المللی فراخواندند.
برپایه این گزارش، هیات ارشد قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در این نشست به سوریه سفر کرده، در ادامه برنامه کاری سفر خود با حموده صباغ رئیس مجلس سوریه و فیصل مقداد وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.
کاظم غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضائیه کشورمان که ریاست این هیات را بر عهده دارد، در پایان این دیدار‌ها در جمع خبرنگاران گفت در این دیدار تاکید شد دشمنان و و جبهه استکبار با وجود تجمیع تمام ظرفیت‌ها، ما در اجرای نقشه‌های خود شکست خوردند.

 


مصاحبه ۱ و ۲: کاظم غریب آبادی - معاون بین الملل قوه قضائیه
مصاحبه ۳: لیث جبر حمزه - رئیس سازمان نظارت قضائی عراق
--------

دیگر خبرها

  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • پلیس: فوت یک دختر در ساختمان وزرا کذب است
  • پلیس: فوت در ساختمان وزرا کذب است