Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@13:06:49 GMT

برداشت ۲۰تن ماهی تیلاپیا در بافق

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۳۲۴۵

برداشت ۲۰تن ماهی تیلاپیا در بافق

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد جعفری یکی از کارآفرینان بخش شیلات بافق ۷ماه است که علم و تجربه را به خدمت گرفته و با همراهی دو برادرش مزرعه پرورش ماهی در دو هکتار راه اندازی کرده است.

او تاکنون قریب به ۱۶۰ میلیون تومان برای آماده سازی استخر‌ها و خرید غذای ماهی هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جعفری می‌گوید: از فرودین ماه سال جاری ۴۰ هزار بچه ماهی ۱۰ گرمی در چهار استخر نیم هکتاری رها سازی شد.

او ظرفیت هر کدام از استخر‌ها را ۱۵ هزار قطعه بیان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت حدود ۲۰ تن ماهی تیلاپیا از این استخر‌ها برداشت شود و این ماهی‌ها علاوه بر مصرف داخلی به شهر‌ها و استان‌های همجوار نیز ارسال می‌گردد.

جعفری با بیان اینکه تاکنون برای ۵ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است تصریح کرد: با حمایت مسئولان می توانیم ۱۰۰ تن ماهی ۷۰۰ گرمی در این مزارع تولید کنیم.

تیلاپیا دومین ماهی تولیدی جهان پس از کپور ماهیان است که در بیش از ۱۴۰ کشور مانند چین، فیلیپین، تایلند، عربستان، مصر و آمریکا پرورش داده می‌شود.

در ایران، این محصول عمدتاً به شکل وارداتی مصرف می‌شود که نخستین ایستگاه تحقیقات ماهیان آب‌شور کشور از اواخر دهه ۶۰ کار خود را در راستای فرایند تکثیر و پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی، فیله ماهی و ماهیان خاویاری در بافق آغاز کرد که بیشتر تمرکز آن بر تولید ماهی تیلاپیاست.

انتهای پیام/ غ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۶۷ فقره تسهیلات به کارآفرینان استان بوشهر پرداخت شد

ضرغام حیدریه در نشست با مدیرصندوق کارآفرینی امید استان بوشهر اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال استان برای تحقق شعار سال نهایت توان خود را به کار می‌گیرد.

وی افزود: حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان جزو اولویت‌های استان است و بویژه برای رفع موانع تولید و تقویت بازار مصرف تولیدات استان، از تمام ظرفیت استان بهره برداری می‌کنیم.

مدیر کل امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: افزایش سطح کیفی تولیدات داخلی استان، مساله مهمی است که در کنار تقویت صنایع بسته بندی و تبدیلی، موجبات بهبود اشتغال نیز می‌شود.

حیدریه تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و با بازپرداخت طولانی مدت برای کارآفرینان استان از راهکار‌های مهم در یکسال اخیر بوده که توفیقات خوبی نیز داشته ایم.

وی از پرداخت ۴۶۷ فقره تسهیلات اشتغال کم بهره به میزان ۱۸ هزار میلیارد ریال در سال گذشته توسط صندوق کارآفرینی و امید استان خبر داد.

وی اضافه کرد: با این میزان اعتبار در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعت، خدمات و راه‌اندازی مجدد واحد‌های راکد و نیمه فعال از محل اعتبارات نهضت احیا برای یک هزار و ۷۰۱ نفر در حوزه کسب و کار‌های کوچک فرصت شغلی و اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

حیدریه افزود: از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها در حوزه آبزی پروری شامل پرورش ماهی در قفس و ماهی در استخر، پرورش میگو، پرورش جلبک و در حوزه کشاورزی شامل بسته بندی و فرآوری خرما، گلخانه، بسته بندی و قطعه بندی مرغ و گوشت، پرورش مرغ گوشتی و بلدرچین و شترمرغ و دام سنگین بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است
  • صید ۳۰ هزار قطعه ماهی سفید در رودخانه سپیدرود
  • کشف محموله غیر مجاز ماهی‌های تالابی در شادگان
  • ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد
  • فعالیت ۵۰ واحد پرورش ماهی در شهرستان رزن
  • ساخت ۵۵ زمین چمن مصنوعی و استخر دانش‌آموزی طی دو سال گذشته
  • رهاسازی ۴ میلیون بچه ماهی در رودخانه گلستان
  • گیلان پیشرو در جهش تولید و تکثیر بچه ماهیان خاویاری
  • ۴۶۷ فقره تسهیلات به کارآفرینان استان بوشهر پرداخت شد
  • بازگشت مروارید سیاه به وضعیت سفید