Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال گذشته دولت با تمام مشکلات خود توانست ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت کند و امسال نیز امیدواریم بتوانیم این رقم را به ۳۰ هزار میلیارد تومان برسانیم. ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدمهدی تندگویان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استانداری گیلان واقع در رشت اظهار داشت: طبق تکلیف دولت بایستی طرح‌های مربوط به جوانان در استان‌ها را به رئیس‌جمهور تحویل دهیم تا ایشان از وضعیت باخبر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه دغدغه حوزه جوانان تنها مربوط به این سازمان نیست گفت: طرحی که به‌طور مثال شامل 25 میلیون نفر در کشور می‌شود تنها مربوط به وزارت جوانان نیست و تمام نهادهای مربوطه وظیفه دارند در این رابطه وظایف خود را انجام دهند و اگر کسی کوتاهی کند باعث ایجاد بحران می‌شود.

وی خطاب به مسئولان خواستار رسیدگی فوری به مسائلی از جمله اعتیاد و طلاق بین جوانان شد و تصریح کرد: آمار طلاق در گیلان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و به همین دلیل طرح ملی تشکیل مجمع خیران قرار است برای نخستین بار در گیلان تشکیل شود و وزارت کشور نیز در این باره همکاری می‌کند.

آمار طلاق در سال‌های ابتدایی زندگی مشترک نگران‌کننده استآمار طلاق در بابلسر کاهش یافتکاهش 11.5 درصدی نرخ موالید در خراسان شمالی؛ افزایش آمار طلاق در استان نگران کننده است

تندگویان با اشاره به اینکه در حوزه ازدواج مجمع خیران در کشور نداشتیم عنوان داشت: علت تشکیل مجمع خیران توزیع یکنواخت تسهیلات ازدواج در سراسر کشور است اما وقتی آمار طلاق در گیلان بالا است دیگر نباید تنها منتظر اعتبارات ملی باشید بلکه برای افزایش ازدواج جوانان نیازمند گام‌های اساسی هستید.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان افزود: در سال گذشته دولت با تمام مشکلات خود توانست 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت کند و امسال نیز امیدواریم بتوانیم این رقم را به 30 هزار میلیارد تومان برسانیم.

تندگویان بحث فرهنگی مربوط به ازدواج نکردن جوانان را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: انگیره لازم برای پذیرش مسئولیت یک خانواده در کل کشور بین جوانان وجود ندارد و دادن جهیزیه و پول نیز نمی‌تواند موجب ازدواج‌های آگاهانه شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان بیشتر آمار طلاق را مربوط به ازدواج‌های زیر یک سال است دانست و خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده عدم شناخت زوجین از یکدیگر است و کاهش موقتی آمار طلاق در گیلان به معنی کاهش آمار ازدواج در این استان است.

وی تصریح کرد: باید برای بحث ازدواج مصوبه‌ای داشته باشیم که باشگاه‌ها و تالارهایی که با پول دولت ساخته شده ‌در اختیار جوانان قرار گیرد و دفتر ثبت ازدواج رایگان ایجاد کنیم و تمام مراحل ازدواج جوانان را در خانه رایگان ازدواج انجام دهیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری نخستین انتخابات مجامع استانی تشکل‌های کشور در گیلان گفت: این اتفاق مبارکی است و گیلان در حوزه جوانان جزء 5 استان برتر کشور است که استعدادهای خوبی دارد.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات تولیدی به طرح‌های عشایری قزوین

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین از پرداخت ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ (ویژه تولید) به طرح‌های عشایری خبر داد.

سعید ابیت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از پرداخت ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ (ویژه تولید) به طرح‌های عشایری خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۷۰ درصد اعتبارات جز ۳ بند "ب" تسهیلات تبصره ۱۸ توسط عشایر استان قزوین جذب شده است.

وی افزود: با عنایت به اینکه اداره امور عشایر استان قزوین برای اولین بار جزو دستگاه‌های حمایتی قرار گرفته بود، بر همین اساس مبلغ ۳۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به این اداره با عاملیت بانک‌های کشاورزی، صادرات و رفاه اختصاص پیدا کرد.

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین ادامه داد: به همین منظور تعداد ۲۲۷ طرح به بانک‌های عامل معرفی که تاکنون ۱۶۱ طرح به مبلغ ۲۴۲ میلیون ریال موفق به جذب تسهیلات مذکور شده‌اند. با جذب بیش از ۷۰ درصدی تسهیلات مذکور اداره امور عشایر جز سه دستگاه برتر از بین نهادهای حمایتی در جذب تسهیلات ابلاغی تاکنون بوده است.

ابیت تصریح کرد: با تمدید زمان جذب تسهیلات تبصره ۱۸ از سوی بانک مرکزی تا پایان خرداد ۱۴۰۳ و همکاری بانک‌های عامل جذب تسهیلات در بخش عشایری ۱۰۰ درصد شود. در ضمن طرح‌های یادشده در زمینه خرید دام، زنبورداری، صنایع‌دستی و دیگر موارد مرتبط بوده است.

کد خبر 746338

دیگر خبرها

  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • برگزاری تور ماه عسل وصال شیرین
  • برگزاری تور ماه عسل «وصال شیرین» استان قم در مشهد مقدس
  • رتبه نخست خراسان رضوی ‌در پرداخت وام ازدواج
  • ۸ هزار و ۳۰۱ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج
  • پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات تولیدی به طرح‌های عشایری قزوین